Vanhat tahrat pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annaH82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

annaH82

Uusi jäsen
28.09.2007
2
0
1
Olen siistimässä esikoisen kaapista pieneksi jääneitä vaatteita pois, ja vaikka itse olen viimeiseen asti välttänyt syönnin yhteydessä pojan vaatteiden sotkemista, on joku kunnostautunut siinä erittäin hyvin. Käytännössä yhtään vaatetta ei ole, missä ei olisi joku ruokatahra. Suurin osa paidoista on täynnä pieniä tahroja.

Vieläkö näitä jollain saisi puhtaaksi? Olisi kiva saada kirpputorilla jotain vaatteita myytyä, mutta enhän minä tällaista roskiskaman näköistä voi sinne viedä, vaikka tahroja lukuunottamatta vaatteet ovat todella hyväkuntoisia. Eikä näitä pikkusiskollekaan viitsi tällaisenaan säästää.

Näköjään olisi pitänyt anopille toitottaa enemmän, ettei syöttämisen perimmäinen tarkoitus ole vaatteiden sotkeminen..

Nyt tuli eteen uusi ongelma. Minulla on kaksi valkoista untuvatakkia, jotka pitäisi saada myytyä kirppiksellä, mutta niihin on pesun jälkeen jäänyt kauluksen ja helman sisäpuolelle sellaista kellastumaa, vaikka ne ovat hyvin vähän käytettyjä. Ihan niinkuin värjäymät olisi tullut pesussa, vaikkakin näyttävät että olisivat hikeä tms. Mitäkähän pesuainetta näihin käyttäisi, että tulisivat puhtaaksi. Onko kellään kokemusta valkopyykille tarkoitetusta Vanishistä? Sappisaippuaa en ole vielä hankkinut, mutta tuntuu että näihin tahroihin pitäisi olla muu pesuaine kuin vain täsmähoito tahroille, koska "likaa" on niin laajalla alueella.

Yhteistyössä