Vanha esine?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pää lyö tyhjää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pää lyö tyhjää

Vieras
Lapsi saa ottaa kalevalan päivänä kerhoon mukaan jonkun vanhan esineen. Oon pähkäillyt mikä se esine vois olla, enkä keksi oikeasti mitään! Onko teillä vanhoja esineitä, jos niin mitä? Ja kuinka vanha tämän esineen pitää olla. Lapsi itse ottaisi esimerkiksi pari vuotta vanhan lelunsa :D Pää lyö ihan tyhjää.. Apuja!

Mun lapset vei mun vanhan korurasian joka on äidinäidinäidin. Se ja saman henkilön Raamattu on vanhimmat asait mitä meiltä löytyy, loput menee tohon oman lapsuuden vinyylilevy/c-kasetti/pyöritettävä lankapuhelin -linjalle... Käy isovanhempien vintillä: Joku vanha lelu saattaisi löytyä?

Ei meillä vaan löydy mitään yli 30 vuotta vanhoja esineitä kotoa, ja nekin ainoat ovat minun vanhoja pehmolelujani. En usko että c-kasettikaan kävis vielä vanhasta esineestä :D

Miten vanhoja esineitä teiltä löytyy, siitä kai kiinni, tai jos jostain lainaan?

Voisiko ajatella että esim sellainen jota on vielä käytetty kun sinä olet ollut lapsi? Meillä se voisi olla kahvimylly tai rännäri, sopivan pieniä.

Muutaman vanhan huonekalun lisäksi meidän kodissa ei taida olla mitään todella vanhaa (yli 70 vuotta). Tavaran olisi kai muutenkin hyvä olla sellainen jolla olisi edes jokin tarina, se että "äiti äänitti tälle kasetille muhinointi musaa vuonna 1987" ei välttämättä ihan aja asiaa :D

Sellainen esine, mikä ei rikkoonnu herkästi eikä ole terävä ym. ja ja jolla ei ole niin paljon tunnearvoa, että olisi hirveää jos katoaisi. Joku vanha lehti voisi olla hauska.

Yhteistyössä