Vanessa ja pikkuväen Kauhukakara-osion vinkki, ou mai gaad!

• Viestiketjun aloittaja palma
  • Ensimmäinen viesti
palma
Siis onko toi Kauhukakara-osio joku parodia vai mikä? Tänään siinä oli 2-vuotias lapsi, joka vaati maitopullon sänkyyn ennen nukahtamista ja klo 2 yöllä, jolloin äiti joutui sen noutamaan lapselle tai muuten lapsi huutaa (oooh mikä ihme?). Ratkaisuksi tarjottiin sen tokankin pullon antamista sänkyyn jo valmiiksi, jolloin lapsi löytää sen itse eikä äidin tarvitse herätä:LOL:. Sit vielä kehuivat, kuinka ratkaisu ongelmaan voi joskus olla tosi helppo. Ei toki sanaakaan siitä, että mitä hittoa tuon ikäinen edes syö öisin ja kuinka siitä pääsee eroon... Jep jep, mitähän seuraavaksi.

juu
Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
meillä poika 2v8kk ja vielä maitopullo käytössä yöunille mentäes ja välil yölläki jos herää.....ei o kellää hermoja kuunnel sitä huutoa koitettu o!
meil oli kans yhdellä lapsista maitopullo toosi pitkään... ;)

vieras
Mun on monesti pitänyt kysyä ystäviltä jotka tuskailee vauvan heräilyjen kanssa, et miksette edes yritä opettaa pullolle.. Jo vajaa puolivuotiaalle sen pullon voi tukea vaikka unilelua vasten sinne sänkyyn ja painua itse takaisin unille. Reilu 1v juo sen jo itse. Helpottaa huomattavasti normiheräilyjäkin, saati sitten kun on kipeänä tms.. Tippa maitoa pullosta ja uni taas tulee.

Hiton paljon helpompi vieroittaa sellaista 2-3veetä joka jo ymmärtääkin jotain, kuin selittää alle vuoden ikäiselle että "nukkuisit nyt...". ;)

juu
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
meillä poika 2v8kk ja vielä maitopullo käytössä yöunille mentäes ja välil yölläki jos herää.....ei o kellää hermoja kuunnel sitä huutoa koitettu o!
Ehkä sen tyttöystävä sitten aikanaan vieroittaa sen, kun vanhemmat ei kykene.
ei tarvi varmaan ihan niin pitkään odotella... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Onko se komediasarja? :D
Tää muakin kiinnostais ? :eek:
No mua ainakin nauratti ääneen, eli kai se on:D.
Jes, pakko alkaa seuraamaan :D

"Kiukutteleeko viisivuotiaasi kaupassa kun et osta hänelle karkkia? Ratkaisu on helppo: Osta hänelle paljon karkkia niin hänen ei tarvitse kiukutella!" :xmas:

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun on monesti pitänyt kysyä ystäviltä jotka tuskailee vauvan heräilyjen kanssa, et miksette edes yritä opettaa pullolle.. Jo vajaa puolivuotiaalle sen pullon voi tukea vaikka unilelua vasten sinne sänkyyn ja painua itse takaisin unille. Reilu 1v juo sen jo itse. Helpottaa huomattavasti normiheräilyjäkin, saati sitten kun on kipeänä tms.. Tippa maitoa pullosta ja uni taas tulee.

Hiton paljon helpompi vieroittaa sellaista 2-3veetä joka jo ymmärtääkin jotain, kuin selittää alle vuoden ikäiselle että "nukkuisit nyt...". ;)
Minusta on tyhmää ottaa käyttöön vielä yksi asia, josta täytyy vieroittaa, nimittäin se pullo. Tutissa ja tississä on jo riittämiin.

Joo
Vois ajatella sen kaksvuotiaan hampaitakin kun maitoa juotetaan ennen nukkuumaanmenoa ja vielä yölläkin! Hampaidenpesun jälkeen annetaan enää vettä. Eikä tuttipullon lussutus kuulu muutenkaan enää tuon ikäiselle. Ja sen yöpullosta vieroittamishuudon kestää, se kyllä lopuu aikanaan. Ja Hepuli: ajattele lastasi äläkä omaa mukavuuttasi - 2v8kk ei todellakaan ole hyväksi juoda maitoa illalla eikä yöllä, eikä varsinkaan tuttipullosta!

"Kiukutteleeko viisivuotiaasi kaupassa kun et osta hänelle karkkia? Ratkaisu on helppo: Osta hänelle paljon karkkia niin hänen ei tarvitse kiukutella!" :xmas:
hmmm.. voisiko tätä soveltaa kiukkutelvaan vaimoon vaatekaupassa.
( tai mieheen kodinelektroniikkaosastolla |O )

Ihme juttuja.....
Tissistä vaikea vieroittaa? No, tähän mennessä ovat itse vieroittaneet itsensä.
Pullo huono juttu? No siitäkin vieroittaneet itse itsensä.
Ja miksei voisi tilkkaa laittaa valmiiksi viereen.
No, toinen sitä vähän kaipasi, mutta kun vähän esitti nukkuvaa niin ei kahden yön jälkeen edes pyytänyt, nukkui vaan :)

Tutti? Isompi laittoi itse roskiin kun huomasin että on rikki, seuraava ei huolinut enää yhdessä vaiheessa, kohta kolmannen "vieroitus" jollain tapaa, luultavasti lapsi itse ratkaisee senkin.
Potallekin oppineet jokainen ihmeen helposti.

Neljännen kanssa en usko että mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia tulee :D
Miksi näistä pitää tehdä niin iso numero??? Vanhemmat ei osaa lukea lapsiaan???

palma

Joo, tai vielä helpommalla pääsee kun tukkii sen lapsen suun karkilla jo ennen kuin astuu kaupan ovesta sisään:D.

Tiesiks että lapsi herää tarkistaakseen, että maailma on yhä turvallinen ja äiti ja isä paikalla? Tuo keino ei opeta lapselle muuta kuin tunteiden säätelyä syömisen/juomisen avulla.

palma
Se reilu 1-vuotias kyllä nukkuu yönsä ihan ilman maitojakin. Kohta muuten ohjelmassa kysytään samaiselta poppamieheltä neuvoja, kun lapsi pissaa sänkynsä märäksi joka yö, ja neuvoksi varmaan tulee laittaa kaksi vaippaa päällekkäin:D.

Yhteistyössä