Valtterin tarina olikin äidin keksimä??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
W
Mikä on todellisuus?
Heikki Porkka analysoi tapausta, ja kertoo että Valtterin äiti on demari, ja tunteisiin vetoavan markkinoinnin ammattilainen.

Saarinen kouluttaa demareja varainhankinnassa ja kampanjoinnissa, SDP:lle. Saarinen toivoo, että ajan myötä Suomeen syntyisi lahjoituskulttuuri, joka kattaa myös poliittisen toiminnan.





Tässä tämä Valtterin edellinen keissi, eli tarina:
Silminäkijä ei ollut aluksi tunnistanut tiedotusvälineissä laajalle levinnyttä juttua samaksi, koska tapahtuman kulku oli hänen mukaansa kovin erilainen.

Tämä uutisoitiin 1.9.2015.


Kuvakaappaus: Helsingin Uutiset

Miten on? Tekaisiko Valtterin äiti pojastaan julkkiksen valheilla, vai pitääkö tarina paikkaansa?
Yritetäänkö “valkoista roskaväkeä” taas syyllistää olemattomilla tarinoilla, käyttämällä hyväksi lapsia?
 
Tosiaan toivon, ettei tarina ole äidin keksimää. ((( Tai siis olishan se siltä näkökannalta hyvä, että silloin Waltteria ei olisi kiusattu )))
Mikäli on keksitty juttu, niin tällaiset valheet vie pohjaa niiltä ihan oikeilta tapauksilta.
 
vierailija
Suvakkien kusetus upposi täysillä jopa tasavallan presidenttiin, joka täten tuli täysin nolatuksi suuren yleisön silmissä, vai oliko Niinistökin mukana juonessa?
 
vierailija
Tajuaakohan idioottimamma mitä tuollainen aivopesu tekee tuolle lapselle? Kuvottavaa kertakaikkiaan, hienosti saatiin taas joka ikinen suomalainen syyllistettyä. Eikö näillä oikeasti ole mitään oikeaa tekemistä?

Tämä ärsyttää minua henkilökohtaisesti juuri nyt, kun koulussa mamupoika ilman mitään perusteita syyttää lastani rasistisista haukkumanimistä, syytöksissä ei ole mitään perää, eikä koulu suostu tekemään asialle mitään. Näin ne syytökset sitten lähtevät elämään omaa elämäänsä ja minun lapseni onkin yhtäkkiä rasisti. Ärsyttää niin etten meinaa pysyä nahoissani.
 
vierailija
Tajuaakohan idioottimamma mitä tuollainen aivopesu tekee tuolle lapselle? Kuvottavaa kertakaikkiaan, hienosti saatiin taas joka ikinen suomalainen syyllistettyä. Eikö näillä oikeasti ole mitään oikeaa tekemistä?

Tämä ärsyttää minua henkilökohtaisesti juuri nyt, kun koulussa mamupoika ilman mitään perusteita syyttää lastani rasistisista haukkumanimistä, syytöksissä ei ole mitään perää, eikä koulu suostu tekemään asialle mitään. Näin ne syytökset sitten lähtevät elämään omaa elämäänsä ja minun lapseni onkin yhtäkkiä rasisti. Ärsyttää niin etten meinaa pysyä nahoissani.
Piti vielä mainita ettei tämä ole suinkaan ensimmäinen kerta kun koulu ottaa maahanmuuttajan puolen, myös väkivaltaisessa pahoinpitelytilanteessa. T. Sama vihainen äiti
 
Tajuaakohan idioottimamma mitä tuollainen aivopesu tekee tuolle lapselle? Kuvottavaa kertakaikkiaan, hienosti saatiin taas joka ikinen suomalainen syyllistettyä. Eikö näillä oikeasti ole mitään oikeaa tekemistä?
No, minä olen suomalainen enkä ainakaan ole yhtään syyllistynyt Valtterin kiusaamisesta. Ymmärrän, että entisille koulukiusaajille voi tulla syyllistynyt olo aina, kun mediassa puhutaan kiusaamisesta - mutta koska en itse ollut koulukiusaaja, en samastu ollenkaan kiusaajiin.

Aika reippaasti nyt moni on jo julistanut tapauksen valheelliseksi, että Valtteria ei oikeasti kiusatakaan. Oletteko kaikki entisiä kiusaajia? Tuntuu usein siltä, että nimenomaan entiset kiusaajat haluavat vähätellä koko ongelmaa ja jopa kieltää sen olemassa olon kokonaan.
 
vierailija
No, minä olen suomalainen enkä ainakaan ole yhtään syyllistynyt Valtterin kiusaamisesta. Ymmärrän, että entisille koulukiusaajille voi tulla syyllistynyt olo aina, kun mediassa puhutaan kiusaamisesta - mutta koska en itse ollut koulukiusaaja, en samastu ollenkaan kiusaajiin.

Aika reippaasti nyt moni on jo julistanut tapauksen valheelliseksi, että Valtteria ei oikeasti kiusatakaan. Oletteko kaikki entisiä kiusaajia? Tuntuu usein siltä, että nimenomaan entiset kiusaajat haluavat vähätellä koko ongelmaa ja jopa kieltää sen olemassa olon kokonaan.
Voi vit..:D. Juuri sitä tekstiä mitä sinulta odottikin. Suvakki. Muista, olet yksi heistä jotka ovat vastuussa mm Belgiassa tapahtuneesta 34 ihmisen murhasta.
 
vierailija
No, minä olen suomalainen enkä ainakaan ole yhtään syyllistynyt Valtterin kiusaamisesta. Ymmärrän, että entisille koulukiusaajille voi tulla syyllistynyt olo aina, kun mediassa puhutaan kiusaamisesta - mutta koska en itse ollut koulukiusaaja, en samastu ollenkaan kiusaajiin.

Aika reippaasti nyt moni on jo julistanut tapauksen valheelliseksi, että Valtteria ei oikeasti kiusatakaan. Oletteko kaikki entisiä kiusaajia? Tuntuu usein siltä, että nimenomaan entiset kiusaajat haluavat vähätellä koko ongelmaa ja jopa kieltää sen olemassa olon kokonaan.
Tämä olikin odotettavissa, haukutaan sitten kaikki kyseenalaistavat koulukiusaajiksi. Itse olen koulukiusattu, tai oikeastaan se alkoi ennen koulua ja jatkui koulun jälkeen, minulla on pieni vamma, ja jotta en unohtaisi sitä itse siitä piti mainita miljoona kertaa päivässä. Miten kehtaat?
 
vierailija
Tämä olikin odotettavissa, haukutaan sitten kaikki kyseenalaistavat koulukiusaajiksi. Itse olen koulukiusattu, tai oikeastaan se alkoi ennen koulua ja jatkui koulun jälkeen, minulla on pieni vamma, ja jotta en unohtaisi sitä itse siitä piti mainita miljoona kertaa päivässä. Miten kehtaat?
ja miksi muuten vastasit kommenttiini jos sinulla ei ollut aikomustakaan miettiä mitä siinä kirjoitin? Sivuutit täysin toisen asian josta kirjotin, tietysti koska se ei aatteeseesi sovi, joten syrjintää toisin päin ei ole olemassa?
 
Tämä olikin odotettavissa, haukutaan sitten kaikki kyseenalaistavat koulukiusaajiksi. Itse olen koulukiusattu, tai oikeastaan se alkoi ennen koulua ja jatkui koulun jälkeen, minulla on pieni vamma, ja jotta en unohtaisi sitä itse siitä piti mainita miljoona kertaa päivässä. Miten kehtaat?
Jos Valtterin kokemuksetkin voi tosta noin vaan kyseenalaistaa, niin miksi sinun tarinasi pitäisi uskoa kyseenalaistamatta? Sori vaan, mutta jos sille linjalle lähdetään, että varmasti kiusattu aina valehtelee, niin silloin on kyllä kiusaajat vahvoilla.

Ei tällaisista tapauksista ole mitään mieltä spekuloidakaan missään palstoilla, että "mitä kaikkea on oikeasti tapahtunut". Ilmiön voi tunnistaa ja siitä voi keskustella - mieluiten yleisellä tasolla - ja yksittäiset tapaukset pitää käsitellä niissä kouluissa, joihin ne liittyvät. Siellä voidaan selvittää, mitä on tapahtunut ja millainen ilmapiiri koulussa on. Naurettavaa etsiä "todisteita" sille, että Valtteria ei ole kiusattu ihan absurdeista jutuista, kuten äidin puoluekannasta (kuten tällä palstalla nyt tänään on tehty).
 
Viimeksi muokattu:
ja miksi muuten vastasit kommenttiini jos sinulla ei ollut aikomustakaan miettiä mitä siinä kirjoitin? Sivuutit täysin toisen asian josta kirjotin, tietysti koska se ei aatteeseesi sovi, joten syrjintää toisin päin ei ole olemassa?
Mihin aatteeseen? Tähän keissiin liittyen aatteeni on lähinnä nollatoleranssi kiusaamiselle. Mutta siihen toiseen mainitsemaasi asiaan, niin kehottaisin sinua ottamaan asian painokkaasti puheeksi koulussa. Mikäli lastasi syytetään aiheettomasti, se täytyy saada loppumaan, ja jos lapseesi kohdistuu muutakin kiusaamista, se täytyy käsitellä ja saada loppumaan. Voithan sinäkin halutessasi kirjoittaa asiasta vaikka Hesarin yleisönosastoon, jos haluat tuoda valtamediaan kokemuksesi.

Oletko puhunut asiasta opettajien kanssa? Miten he ovat reagoineet?

Muoks. Niin ja syy, miksi alunperin viittasin vain ekaan kappaleeseen oli se, että halusin ensisijaisesti oikeastaan vastata siihen lauseeseen, jonka olin lihavoinut.
 
vierailija
Mihin aatteeseen? Tähän keissiin liittyen aatteeni on lähinnä nollatoleranssi kiusaamiselle. Mutta siihen toiseen mainitsemaasi asiaan, niin kehottaisin sinua ottamaan asian painokkaasti puheeksi koulussa. Mikäli lastasi syytetään aiheettomasti, se täytyy saada loppumaan, ja jos lapseesi kohdistuu muutakin kiusaamista, se täytyy käsitellä ja saada loppumaan. Voithan sinäkin halutessasi kirjoittaa asiasta vaikka Hesarin yleisönosastoon, jos haluat tuoda valtamediaan kokemuksesi.

Oletko puhunut asiasta opettajien kanssa? Miten he ovat reagoineet?
Sinun aatteesi näyttää olevan valkopesu...

Jopoilen puhunut koulussa, mitään ei tapahdu, lapseni ei halua että teen tästä enempää numeroa, koska pelkää kuollakseen isokokoista poikaa, itselleni riittäisi että koulu tunnustaisi ja että pojalle tuli seurauksia. Cry wolf ja sillai, nyt on vaikea uskoa jokaisen mamun rasistikokemuksia kun se rasistikortti heilahtaa niin vikkelään kun pitää se oma takamus pelastaa. Olen ollut tässä tilanteessa aiemminkin, sinulla ei ilmeisesti ole kokemuksia tällaisesta, tätä siis oikeasti tapahtuu Suomessa ja siinä ei lässytykset auta, että vaadit oikeuksia. minulla ei niitä ole, tällä pojalla on.
 
Sinun aatteesi näyttää olevan valkopesu...

Jopoilen puhunut koulussa, mitään ei tapahdu, lapseni ei halua että teen tästä enempää numeroa, koska pelkää kuollakseen isokokoista poikaa, itselleni riittäisi että koulu tunnustaisi ja että pojalle tuli seurauksia. Cry wolf ja sillai, nyt on vaikea uskoa jokaisen mamun rasistikokemuksia kun se rasistikortti heilahtaa niin vikkelään kun pitää se oma takamus pelastaa. Olen ollut tässä tilanteessa aiemminkin, sinulla ei ilmeisesti ole kokemuksia tällaisesta, tätä siis oikeasti tapahtuu Suomessa ja siinä ei lässytykset auta, että vaadit oikeuksia. minulla ei niitä ole, tällä pojalla on.
Miksi lapsi pelkää isokokoista poikaa? Onko poika esittänyt jotain uhkauksia? Puhu koululle niin, että painopiste on tässä uhkailussa ja siinä, että lapsesi pelkää. Minkä ikäisistä on kyse?

Oman lapseni koulussa on (isompien lasten vanhemmilta kuuleman perusteella) aika hyvä ilmapiiri ja kiusaamisen ehkäisy ja puuttuminen tuntuvat toimivan aika hyvin. Koulussa on myös maahanmuuttajaoppilaita, eli mikään täysvalkoinen kyläkoulu ei ole kyseessä.

Mikäli koulu ei tosiaan puutu ongelmiin, siinä lienee kyse juuri siitä, mistä eilen kirjoitin toisessa ketjussa, eli ei ole riittävästi halua puuttua ja ratkoa kiusaamisongelmia. Siinä ketjussa joku tuli väittämään, että sellaista ei vaan tapahdu, että aina kaikkeen puututaan ja kaikki hoidetaan. Mutta valitettava tosiasia on kyllä se, että kaikissa kouluissa ei ole hyvä ilmapiiri ja aina opettajat eivät tee tarpeeksi turvallisen oppimisympäristön luomiseen.

En silti suosittele lähtemään sille linjalle, että kielletään minkäänlaisen rasistisen kiusaamisen olemassa olo sillä perusteella, että joku valehtelee. Muuten siinä käy niin, että kohta ketään kiusattua ei uskota. Ja kun ihmisiä voidaan kiusata ihan mistä syystä vaan - jopa sellaisista ominaisuuksista, jotka eivät ole mitenkään ilmeisiä ja kiusaajalla itsellään voi olla jopa ihan sama juttu! - niin miksi ei sitten muka ihonvärin tai etnisen taustan vuoksi?
 

Yhteistyössä