vältettävät ruoka-aineet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HeMa05 harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HeMa05 harmaana

Vieras
eli oletteko antaneet 1 vuotiaalle jo pinaattia,lanttua,naurista eli kasviksia jossa nitriitteja.tietääkö joku onko pinaatilla joku yläraja paljonko saa antaa?voipi olla aika tyhmä kysymys mutta mietin vaan että kun ne on alle 1 vuotiaalta kielletty niin kai yhden vuoden jälkeenkin on rajoitteita?

minä ainakin oon antanut pinaattilättyjä...syö niitä noin 3kpl ja lanttua sai jouluna laatikossa aina sen pariruokalusikallista per ateria....ei siinä määrässä kait niin paljoo oo ettei vois antaa...

Meille sanottiin 1-vuotisneuvolassa, että ei vielä maksaa eikä pinaattia. Lanttua on saanut pakastejuureksien kanssa ja nakkia maistanut kerran. Ikää kyllä vasta vähän reilu 1v. En aio enää olla turhan tarkka ja saa masitaa pinaattilättyjäkin, jos sellaisia eteen tulee... Maksaa en vielä ajatellut antaa, enkä itse rupea pinaattiruokaa tekemään.

Olen antanut. Ilman huonoa omaatuntoa. Eiköhän me pahempiakin ruoka-aineita lapsillemme jossain vaiheessa anneta ku pinaattikeittoa yks vuotiaana????? :/
Tarkotan limppareita, karkkeja ja jotkut jopa kantavat teineilleen kaljaa kotiin.

Mä ajattelen niin että jos ovat hoidossa niin yli 1.v ei ole erillaista ruokavaliota. Mun kaveri on pph ja siltä kyselin niin hän kertoi että alle 1 vuotiaalle heidän pitää tehdä suolatonta ruokaa ja muuta sinä päivänä kun ruokalistalla on just noita (+ antaa korviketta jos vanhemmat niin haluaa). Ja päiväkodeissa on kuulema sama juttu. Hän käyttää kunnan päivähoidon ja koulun ruokalistaa kotonakin, on kuulema helppo kun ei tartte miettiä mitä laittaisi ja vanhemmille hän on antanut listasta kopion ettei sitten tule esim samaa ruokaa kahdesti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 12:51 Paavo-Riikka kirjoitti:
Meille sanottiin 1-vuotisneuvolassa, että ei vielä maksaa eikä pinaattia. Lanttua on saanut pakastejuureksien kanssa ja nakkia maistanut kerran. Ikää kyllä vasta vähän reilu 1v. En aio enää olla turhan tarkka ja saa masitaa pinaattilättyjäkin, jos sellaisia eteen tulee... Maksaa en vielä ajatellut antaa, enkä itse rupea pinaattiruokaa tekemään.

kummallista.. meille taas sanottiin että maksalaatikot sun muut voi olla jo ruokalistalla.
Hoidossa poika syö ihan normaalisti kaikkea mahdollista mitä listalla on, luulisin että hoitajia on valistettu neuvolasta käsin jos jotain rajoituksia olisi. Mutta sellaisista ei kuulemma ole koskaan ollut puhetta, joten annan kotonakin samaa safkaa mitä itse syödään.