valtava ongelma joka haittaa normaalia elämää ja nyt jopa parisuhdetta..

• Viestiketjun aloittaja hammaspeikko
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
todella noloa kysyä edes mutta mitä ajattelee hammaslääkäri kun vastaanotolle tulee potilas joka on vuosia laiminlyönyt hammaslääkärikäynnit :ashamed:
Ei ainakaan sanonut mitään mulle. Tosi huolellisesti olen pitänyt hampaani puhtaana, joten ei mitään hirmuyllätyksiä tullut tarkastuksessa (4 vuotta sitten viimeksi), mutta yksi hammas poistettiin. Toisessa on jo mineralisoitunut reikä (?) joka on vähän tummempi, mutta sekin kuulema voidaan porata ja täyttää valkoiseksi taas.

Ja mikä oli yllätys mulle oli, että puudutus ei tunnu yhtään, joka minusta oli aivan ihmeellistä. Mulla oli aina sellainen mielikuva, että ne törkkäsee pitkän neulan jonnekin ikeneen ja se koskee julmetusti, mutta ei tuntunut miltään. Se vei kyllä pelon, joten menen kyllä uudestaankin.

hammashoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja hammashoitsu:
todella noloa kysyä edes mutta mitä ajattelee hammaslääkäri kun vastaanotolle tulee potilas joka on vuosia laiminlyönyt hammaslääkärikäynnit :ashamed:
että olips korkea aika tulla nyt! :) ja että on raukka tainnut pelätä ihan tosissaan! =)
ettei tule mitään "haukkumista"tms.
Kun on ihan oikeasti todella noloa nyt edes enää ajatella menevänsä hammaslääkäriin kun ihan tietoisesti on vuosia ollut menemättä kun pelottaa.
Siis itseäkin hävettää oma tyhmyys, kun pakkohan sinne on joskus mennä kuitenkin, niin olisin voinut mennä jo vuosia sitten :ashamed:
voin olla lähes 100% varma, ettei haukkumisisa tule! saat olla siinä mielessä ainakin ihan rauhassa! kaikilla ihmisillä on jossakin asiassa elämässä ongelmia ja ne vain joillakin liittyy suuhun ja hampaisiin. se on ihan luonnollista, että jokin asia on "möykky" elämässä. sen kanssa vain pitää pystyä elämään ja koittaa helpottaa sitä asiaa mahdoliisimman paljon erilaisin keinoin. suosittelen heti aluksi kertomaan rehellisesti lääkärille, että miks olet näin pitkään venyttänyt lääkäriin menoa. et ola läheskään ainut tämän asian kanssa painiskeleva. voimia sinulle ja tsemppiä hirveesti! :)

voisin melkein luvata, että sinä voitat pelkosi vielä! :) sen olen työssäni huomannut, että aivan valtaosa pelkäävistä potilaista on ihan huojentuneita hoidon jälkeen ja sanoo, ettei se ollutkaan mitään kauheaa, vaikka aluksi niin luulin.

Yhteistyössä