Valtava ahdistus ja raskaus

Minulla tulee aika-ajoin valtava ahdistus omasta elämästä ja siinä epäonnistumisessa...Tunne on: "Minulla ei ole mitään"...Ei lapsia, ei vakituista työpaikkaa, ei omaa asuntoa. Mies minulla on ja hänellä on edellisen kanssa lapsi..Olen kohta 33-vuotias..huoh*

Sisarruksillani on jo lapset perheet jne..

Sairastan ahditusta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkihäiriötä..olo välillä kerrassaan niin kauhea, että raskaus tuntuu todella kaukaiselta ja mahdottomalta ajatukselta. Haaverena oli aloittaa terapia, mutta lääkärini katsoi etten sellaista tarvitse :( Eikä minulla ole varaa itse sitä maksaa..

Olen ihan romuna taas, kun perheviikonlopun jälkeen tämä totuus iskee päin naamaa: OLET LAPSETON yli 30 nainen :( En halua popsia lääkkeitä raskauden aikana, koska jo nuhalääkkeitä joudun melkein läpi vuoden syömään..

Ja toisaalta minua ahdistaa jo pelkkä ajatus raskaudesta...että sisälläni joku kasvaa...se ahdistaa ja pelottaa...pelottaa synnytys (ei auta jos joku sanoo että juttele siitä) se ei ole auttanut...mikään ei tunnu autavan..olo vain pahenee ja ahdistus lisääntyy päivä päivältä, KOSKA OLEN LAPSETON! Olen onneton..


Kellään vastaavia kokemuksia? Apuja kaivataan..
 
mielestäni jo vähemmistäkin oireista pitäisi päästä terapiaan! Mene uudestaan lääkärille ja vaaadi lähetettä, kerro kaikki tuntemuksesi rehellisesti. Ehkä myös mielialalääkkeistä olisi apua? Ei niitä tarvitse loppuelämää syödä, auttaisi pahimman ahdistuksen yli. Kanattaa olla tiukkana lekurien kanssa, ja pyydä toisen lekurin mielipide jos saat saman vastauksen.

Suosittelen myös vaihtoehtoista hoitoa. Psykologinen vyöhyketerapia. Itse sain vaikeaan elämäntilanteeseeni suuren avun tästä. Suosittelen lämpimästi. jos kiinnostuit enemmän niin ota yksärillä yhteyttä, voin kertoa lisää.

voimia ja hyvää kesän jatkoa!
 

Yhteistyössä