Valokuvien levittämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eräällä ystävälläni on sellainen tilanne, että ex on uhannut levittää hänestä arkailuontoisia kuvia. Voiko asialle jotakin tehdä? Siis ihan lain puitteissa?

Ei uhkausta voi todistaa ja poliisi ei ota sitä tosissaan. Mutta jos uhkaaja myöntää poliisille että aikoo mustamaalata ja nöyryyttää kuvilla toista ihmistä niin sitten...
Siitä en tiedä missä menee raja millaisten kuvien levitys on rikos. Yleensä se ei ole kuin huomautuksen paikka. Aika heikko taitaa olla lainsuoja tässä asiassa. Olisi hauska kuulla onko kellään muunlaisia kokemuksia. Itse koin aikanaan vähän saman tapaista.

Ja sen verran lisäystä ettei poliiseilla ole aikaa/rahaa tutkia noita juttuja. Jos esim. tyyppi levittää kuvia ja ei myönnä sitä. Niin poliisi ehkä lähde tutkimaan IP osoitteita jne. Sitten on vain sana vastaan sana ja sen tietä miten siinä käy.

Itse sain asianomistajana juuri tutkimattajättämispäätöksen törkeästä netissä tehdystä herjasta joka oli osoitettu kuvallani. Tiesin kuka on tekijä.. mutta poliisi ei alkanut selvittämään. Tämä päätös tuli melkein VUOSI jälkeenpäin. Mutta eipähän ainakaan tekijä enää uskalla tehdä hävyttömyyksiä netissä minua kohtaan:P hähää
*keep the positive thinking

Yhteistyössä