Valmistava koulutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Onko paikalla joku asiantuntija? mitä tarkoittaa perustutkintoon valmistava koulutus (lähihoitaja). suoritetaan näyttötutkintona. Eli mitä se valmistava tarkoittaa? Täytyykö tuon opiskelun jälkeen vielä tehdä jotain että valmistuisi vai? Ja tarkoittaako tuo näyttötutkinto automaattisesti sitä että opiskelu ei ole ns. koulumuotoista vaan aikuisopiskelua jossa käydään tunneilla silloin tällöin.

Kun en mä snaijjaa??

Aikuisopiskelussani oli näytöt, kuitenkin opiskelu aivan täysipäiväistä.
Näyttötutkinnot yksinään eivät tarkoita sitä, että koulua olisi "silloin tällöin"!

Valmistava ainakin joissain koulutuksissa tarkoittaa ihan ammattiin valmistumista.
Kuitenkin, selvitä asia kys. opintojen järjestäjältä!

perustutkintoon valmistava koulutus tarkoittaa että se koulutus "valmistaa" sinut siihen että voit suorittaa näyttötutkintona tuon tutkinnon. Eli siis opsikelun jälkeen tai sitten opsikelun ohella suoritat näyttöjä joilla osoitat todeksi että hallitset kaiken tarvittavan. Ja näyttötutkinto voi myös olla sellaista ns. normaali koulumuotoista opiskelua. Monimuotokoulutus on yleensä sitä jossa opiskellaan vaan esim. muutamana iltana kuukaudessa..

Niin, jos ei voi työ- ym. kokemuksiensa perusteella suorittaa ammattitutkintoa samantien ns. suoralla työelämänäytöllä, tarvitsee ensin käydä siihen valmistava koulutusjakso, ja vasta sen pääteeksi järjestetään tuo käytännön näyttötilaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Niin, jos ei voi työ- ym. kokemuksiensa perusteella suorittaa ammattitutkintoa samantien ns. suoralla työelämänäytöllä, tarvitsee ensin käydä siihen valmistava koulutusjakso, ja vasta sen pääteeksi järjestetään tuo käytännön näyttötilaisuus.

Tätäkään mä en ymmärrä.. Siis miten voi olla työkokemusta alalta johon ei oo koulutusta, kun kyseessä vielä tällanen ala? Kuinka monella ois muka oikeesti riittävästi tietotaitoa suorittaa se ammattitutkinto suoraan näytöllä. Kun noissa tuntuu usein olevan etusijalla ne jolla on jo alan työkokemusta. Mä en sitä käsitä mistä sitä työkokemusta tulee ilman että olet jo valmis lähihoitaja.

Selitinkö varmasti riittävän sekavasti, hih. No kai joku tajus..

Yhteistyössä