Valmiit kaupan kakkupohjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ainomieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä ainakin toiminut hyvin, sillä ne harvat kerrat kun kakku tehdään, käytetään valmsipohjia.
Ja hyvin on irti lähtenyt.
Mm. banaania, mansikkaa/mansikkahilloa, tai omenahilloa...
esim. sekamehulla kostutus

Mä ostin salesta, ne oli saksalaisia, eikä sisältänyt säilntäaineita. Oli tosi hyvää ja irtosivat hyvin toisistaan. Nimeä en muista, mutta pahvisessa rasiassa olivat.
Ikinä en ole niin hyvänmakuista kakkua tehnyt ja tuli suora ja ryhdikäs. Maksoi vähän päälle 2e. Suosittelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä ostin salesta, ne oli saksalaisia, eikä sisältänyt säilntäaineita. Oli tosi hyvää ja irtosivat hyvin toisistaan. Nimeä en muista, mutta pahvisessa rasiassa olivat.
Ikinä en ole niin hyvänmakuista kakkua tehnyt ja tuli suora ja ryhdikäs. Maksoi vähän päälle 2e. Suosittelen.

Mä tein säilykehedelmistä (valutin liemet pois) ja banaanista yms. hedelmäsalaatin, laitoin sitä ja kermavaahtoa väliin. Ei tarvinnut kostuttaa kuin päällimmäinen kakkulevy, kun hedelmistä tuli kosteutta.

täällä pienessä käpykylässä sit on varmaan jotain vuosisadan vanhoja kakkupohjia, joskus niitä käytin mutta ne on niin tiiviisti yhdessä että eivät lähde toisistaan irti :/ ja veitsellä kun leikkaa niin se repeytyy ja murenee.

Varmaan on makukysymys, minusta ovat puisia ja mauttomia. Olen joskus ostanut Prismasta ihan kotimaisen valmistajan - keskieurooppalaiset jäävät kauppaan. Oli sellainen laiska hetki. Suosi suomalaista työtä ;)

Kesällä tulee toisinaan käytettyä sitä "torttupohjaa", siitä saa nopean kesäherkun kun heittää siihen pälle vanilijavaahdon ja mansikoita. Ja tietty kostutus. Ihan "oikeaan" täytekakkuun pitää kyllä olla itse tehty pohja. On se ihan eri juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Kesällä tulee toisinaan käytettyä sitä "torttupohjaa", siitä saa nopean kesäherkun kun heittää siihen pälle vanilijavaahdon ja mansikoita. Ja tietty kostutus. Ihan "oikeaan" täytekakkuun pitää kyllä olla itse tehty pohja. On se ihan eri juttu.

Kokeile joskus :whistle: ;) Ihan sitä kaupan kolmessa osassa olevaa :D