valmiiksi jo huono äiti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neberi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neberi

Vieras
tuntuu jo nytten että musta tulee ihan hirveä ja huono äiti.. olen 20-vuotias yh-äiti.. mun vauvelini pitäisi syntyä joulukuussa. musta tulee varmasti aivan kamala äiti kun nyt jo odotan että pääsen ulos ja viihteelle?!! ihana äitini on tukena ja sanonut että hoitaa vauvaa ainakun mahdollista että pääsen ulos.. itseni tuntien tiedän että lähden varmaan heti jo tammikuussa viihteelle ja jätän lapseni äitini hoiviin.. musta ei ole siihen että istuisin joka ilta kotona. varmaan tulee muutaman kerran kuussa lähdettyä tuulettumaan.. joo tiedän että on typerää edes miettiä tälläisiä, taidan vieläkin olla keskenkasvuinen.. mutta rakastan jo nyttulevaa vauvaani, mutta haluan elää välillä myös "omaa" elämääni.. apua, tuleeko musta ihan hirveä itsekeskeinen äiti..

Ootko provo? Kyllä sitä voi joskus käydä viihteellä, eikä se tee sinusta huonompaa äitiä, mutta ei nyt tietty ihan jatkuvalla syötöllä tarvitse baareissa hillua.

kyllä mustakin välillä tuntuu et ois kiva lähtee ja vätää pää täyteen. mut kun katsoo tuota meitin poikaa joka niin suloisesti hymyilee äitille ikää nyt 10kk niin ei vaan raaski jättää hoitoon enkä ole raskinut jättää hoitoon. lapsi on niin tärkäe osa elämää=)

sun pitäis ottaa vastuu vauvasta ja hoitaa sitä kun sen olet tehnytkin ja jättää viihteet vähemmälle. Tietysti äideilläkin on oikeus joskus irrotella. Ei susta varmaan huonoa äitiä tule.. sähän vasta opettelet vanhemmuutta ja aikuisuutta.

No ensinnäkin: Voi olla, ettet vauvan synnyttyä enää haluakaan lähteä ulos pitkään aikaan. Älä lähde jos ei oikeasti kiinnosta, tunnet vain itsesi typeräksi ajatellessasi vauvaasi jossain baarin nurkassa. Jos oikeasti kaipaat viihteellä oloa, niin sitten menet. Vauvasi on hyvässä hoidossa ja jos se auttaa sua jaksamaan, niin turha potea morkkista. Yyhoona on rankkaa ja jokainen tarvitsee omaa aikaa välillä.

olet aika nuori, sain itsekin vauvan nuorena ja neuvoksi että panosta vauvaan tosi paljon alkuaikoina! luo todella hyvä suhde niin se kantaa sitten myöhemmin. Ongelmia tulee jos olet liian paljon poissa vauvan luota. Jokaisella on noita tunteita raskauden aikana mutta se valmistaa sinua tulevaan kuitenkin, että ehdit hieman miettiä tulevaa. Hyvä kun saat apua ja ota selville asioita vauvan hoidosta että et olisi avuton äiti. Syyllisyydestä ei ole mitään hyötyä, joten voit unohtaa paska mutsi tunteen. lapsi on oikea ihminen ja tarvitsee oikeasti hyvän äidin, parhaan mahdollisen, sinut. Äitiä ei korvaa kukaan! Vaikka toisia läheisiäkin tarvitaan.

Mulla oli aikanaan kakskymppisenä tulevana yh:na täsmälleen samanlaiset aatoset, olin ollut kova menemään ennen lasta, ja olin ihan varma että musta tulee se mutsi joka on joka viikonloppu kännäämässä ja menossa mutta toisin kävi. :) Ekan kerran lähdin raflaan kun tyttö oli 4½kk, samaiselta reissulta löysin nykyisen mieheni jonka kanssa yhtä pidetty jo pian kymmenen vuotta! :D

Eikä siis meno jalkaa enää vipattanut senkään jälkeen liiemmin, nykyään ei enää ollenkaan, tai no vipattaa joskus muttei tuu lähdettyä.. :D

Yhteistyössä