valkovuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nessu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nessu"

Vieras
Moikka! Olisin kysellyt mistä voi johtua runsas valkovuoto, ilman mitään oireita? Ja mikä luetaan valkovuodoksi, kirkas ja hieman ehkä kellertävä (venyvä)?

Vessareissun jälkeen asia jäi minua häiritsemään sikäli kun minua vaivaa epäsäännölliset kuukautiset ja tässä kierrossa ne ei ole ajallaan tulleet. Olen julkisella puolella lapsettomuushoidoissa ja tavallaan ei pitäisi olla mitään....Kielisikö tämä kuitenkin jostakin erityisestä? Kiitos tosi paljon vastauksesta.

t. nessu

Hei "nessu"!

Kiitos kysymyksestäsi.

Valkovuodon määrä on kovin yksilöllistä ja riippuu myös paljon kierron vaiheesta eli usein juuri ovulaatioajankohtaan valkovuotoa erittyy enemmän. Hiivatulehduksen aikana valkovuoto yleensä lisääntyy, mutta se toki yleensä myös oireilee. Samoin toisinaan emättisemessä voi olla bakteeritulehdus, joka voi lisätä valkovuotoa, mutta tämänkin usein kyllä oireilee. Samoin mahdolliset hormonihoidot voivat toki lisätä valkovuotoa. Kannattaa mainita tästä asiastasi seuraavalla lääkärikäynnillä, niin hän voi katsoa onko se normaalia vai jotain johon pitäisi kiinnittää tarkempi huomio.
Onnea matkaan!