Valkoisia pilkkuja (ihan kuin finnejä) nänneissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitsin vitsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hitsin vitsi

Vieras
Mitä ne on? Siis sellaisia valkoisia finnin näköisiä, muttei ihan finnin oloisia. Niistä tulee valkoista mömmöä puristettaessa. Jotain talirauhasia vai mitä?

Vuosi sitten niitä ei vielä ollut, mutta sit niitä tuli muutama ja aloin puristelemaan ja nyt saan joka päivä puristella useamman tuollaisen tai muuten nänneissä on useita tuollaisia valkoisia pieniä möykkyjä. MItä ne on ja miten niistä pääsee eroon?
Ällön näköisiä ainakin.

Syöpää, voi kauheeta! Ei kai sentään! Minkänäköisiä ne on siinä Pagetin syövässä?

Joo ja siis olen ollut raskaana. Mutta nää näpyt alko tulla ennen kuin tulin raskaaksi mutta pahenivat raskausaikana ja eivät ole nyt lähteneet vaikka synnytyksestä on 5 kk. Joo ja on ne tosiaan ollu jo vähän pidempään kuin vuoden.

Tällaisia ne on, mutta huomattavasti isompia ja huomattavasti valkoisempi pää.

montgomery%27s-tubercles-1.jpg

Eli ilmeisesti niitä rauhasia. Ne ovat todella huomattavan isompia tuosta

mulla kans tommosia nänneissä ja joo isompia ja valkoisia.. lasta en oo saanu ja aloin lukee ku pelästyin ku joku puhu syövästä.

mut kai ne on jotain talirauhasia, mutta ihmettelen ku tuntuu jos niitä puristaa että jokusen alla on paljon isompi kova pallo... kerran kyl taisin saada puristettua semmotteesta kaiken paskan pois, mut sit tuli vertakin. (oon varmaan tosi tyhmä) ja nyt ollu yks joka ei puhkee mut siel vaan tuntuu nännin sisällä semmonen kova kohta.. se oli tosi iso ja pullotti vähän aikaa ja aattelin että se puhkee taas ja menee pois, mut ei oo tehnyt näin.. vähän on kyllä pienentyny mut ei muuta... mitähän se tarkottaa..?

Mulla on tollasia ollut nännipihoissa ihan teini-iästä asti, eli n. 20 vuotta. Enpä ole ikinä ajatellut, että olisivat vaarallisia, eikä niitä ole kukaan gynekologi tai muukaan lääkäri koskaan kommentoinut, vaikka on rintoja tutkittu muuten. En myösnkään ole niitä puristellut, enkä sitä suosittele, tulehtuu vielä...

Itselläni tuli myös valkoisia pieniä "näppylöitä" nänneihin, mutta epäily tätä ennen jo oli että olen raskaana.
Uteliaisuudesta oli myös pakko hieman puristaa nänneistä, ja rupesi sitten pikku hiljaa suihkuamaan. Maitoa se siis silloin jo itsellä oli. Nyt olen rv 10, ja suihkuaa jos alan kunnolla lypsämään.
Mies on ollut aivan raskauden alussa ja ennenkin ollut kova imemään(tiedä sitten miksi), ja epäilen että siksi itselläni alkoi niin alussa jo maitoa tulemaan.
Mutta saattaa se sinulla olla aivan jotain ohimenevää.

Niistä pääsee eroon nännipumpulla! Kuulostaa melko sairaalta, mutga toimii. Sattuu ekoilla kerroilla hullun lailla, mutta eipähän ole enää noita näppyjä nänneissä.

Niistä pääsee eroon nännipumpulla! Kuulostaa melko sairaalta, mutga toimii. Sattuu ekoilla kerroilla hullun lailla, mutta eipähän ole enää noita näppyjä nänneissä.

Ei kai niistä eroon tarvitse päästä? Olen luullut, että noi on olemassa esim. sitä varten, että vauva löytää nännin paremmin hamutessaan. Toisekseen, jos niiden antaa olla rauhassa, rauhoittuvat usein paremmin itsestään. Ihokarvojakin niistä saattaa kasvaa.

Itsellä tuli ensimmäiset tuollaiset näpyt yli 10v sitten rintoihin. Näytin lääkärissä ja sanoi harmittomiksi hormooninäpyiksi. 8v myöhemmin nännipihat olivat lähes kokonaan näiden näppyjen peitossa ja alkoi tulla jatkuvia nännihaavoja mitä en meinannut saada pois. Sain muihin vaivoihin pitkän diflucan kuurin yli 2kk kestävän (otetaan päivittäin). Huomasin siinä muutaman vk jälkeen et nämä kummalliset "hormooni" näpyt alkavat pienentyä SIENILÄÄKKEELLÄ. Aikamoisia sienihormooninäppyjä. Lääkärit on joskus aika typeriä.

Yhteistyössä