Valkoiset vauvanvaatteet kellastuneet säilytyksessä

Vaatteet ovat olleet säilytyksessä noin 1.5v ja ovat osittain kellastuneet. Keltaisia laikkuja on ilmestynyt vaatteisiin säilytyksessä, olivat pestyt ja kunnolla kuivatut ennen säilytystä. Säilytetty sellaisissa "vakuumipusseissa", jotka vievät vähän tilaa. Olisiko syy niissä? Miten saada vaatteet puhtaaksi? Vai saako mitenkään? Valkoiset voi tietysti valkaista, mutta joissain valkoisissa vaatteissa on värillisiä kuvioita yms.
 
Oletteko silittäneet valkoiset pyykit pesun jälkeen ? Jos olette, niin silitys ainakin kellastuttaa esim. miesten valkoiset juhlapaidat. Valkoiset vaatteet pitäisi säilyttää silittämättä vaikka aika hassultahan se kuullostaa. Miesten juhlapaitakin kannattaa silittää vasta juuri ennen päälle laittoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lasuri:
Oletteko silittäneet valkoiset pyykit pesun jälkeen ? Jos olette, niin silitys ainakin kellastuttaa esim. miesten valkoiset juhlapaidat. Valkoiset vaatteet pitäisi säilyttää silittämättä vaikka aika hassultahan se kuullostaa. Miesten juhlapaitakin kannattaa silittää vasta juuri ennen päälle laittoa.
no nyt palkittiin laiskuus!!
Mä olen kanssa saanut valkaistua kesällä auringossa joitain vaatteita. Mulla ei uusia kellastuneita ole, vaan vanhempia ns. perintökalleuksia, joita en ole uskaltanut valkaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Liotus Swipen 40:60, ellei lähde niin vielä pesu Whitellä +40:60. Tuotteita saa Homcare jälleenmyyjiltä. Laita yv:tä jos kiinnostaa.
Ei muuten lähtenyt ainakaan meillä. kokeilin
Ainakin 20 vuotta säilytyksesä ollut kastetyynyn päällinen tuli kuin uudeksi liottamalla. Laikut kannattaa yrittää paikallisesti, mutta tahranpoistoaineiden kanssa kannattaa olla varovainen. Tee pulverista 40:60 tahna ja laita lika tahran päälle ja anna vaikuttaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Liotus Swipen 40:60, ellei lähde niin vielä pesu Whitellä +40:60. Tuotteita saa Homcare jälleenmyyjiltä. Laita yv:tä jos kiinnostaa.
Ei muuten lähtenyt ainakaan meillä. kokeilin
kokeileppa sumuttaa vahvaa swipeä siihen ja sitten liotat 40:60 / white vedessä noin tunnin välillä käväse sekoittelemassa
 

Yhteistyössä