Väljähtynyt avioliitto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti ja Vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko puhunut ajatuksistasi ja tunteistasi miehen kanssa sillä tavalla rakentavasti ja asiallisesti? Onko miehestä kuuntelijaksi, ymmärtäjäksi, puhujaksi, pohtijaksi? Hän joka tapauksessa on sellainen kuin on, mutta mikään ei voi muuttua jollei mies tiedä missä mennään.

Yksi puhumiskerta ei aina riitä, ja jos mies jotain sitten tekeekin, se kannattaa huomioida sillä tavalla pikkuisen tekemättä liian isoa numeroa. Ja tärkeää: ei ikinä koskaan saa vähätellä enää ettei mies ole "koskaan tehnyt mitään", jos on joskus kuitenkin yrittänyt.

Ehkä mies ei osaa niitä kotihommia? Ehkä ei äiti ole opettanut tai vaatinut. Se on iso kynnys aikuiselle miehelle näyttää, ettei osaa edes. Toiset ei siedä että niitä opetetaan. Naisen vaistoilla kuitenkin pitäisi osata hahmottaa mikä juuri minun miehelleni on hyvä. Mutta se keskustelu ensin, kartoita tilanne missä mies menee, mitä ymmärtää, mitä osaa, miksi ei tee, tai siis voisiko tehdä oma-aloitteisesti tai vaikka sinun kanssasi. Että koti on molempien paikka, jossa kummankin pitäisi pitää koti kummankin kotina. Että siellä ei "äiti siivoa".

Mun mies alkoi sillä tavalla että pyysin avuksi ja näytin miten minä teen ja miksi, eli miten tulee hyvää jälkeä mielestäni ja siitä se lähti. Kehun kyllä kun on jotain omin päin tehnyt, vaikka mies ei edelleenkään noteeraa minun tekemisiäni. Eipä silti että sen takia mitään kotona tekisinkään että kiitosta tulee. Kiitos on siinä kun mies tekee joskus. Toisaalta olen myös itseäni suggeroinut hieman suuripiirteisemmäksikin, ettei kotona niin hirveän siistiä tarvitse aina olla. Mies on ollut aiemmin naimisissa joten oletin hänen osaavan kotihommat, mutta eipä vaan tuo osannut...

Sinä, AP, et taida ymmärtää, millaista on, kun meinaa nääntyä työtaakan alle. Kun työpäivän jälkeen raahautuu kotiin, sitä on totaalisen poikki ja yksinkertaistenkin asioiden tekeminen vaatii ponnisteluja. Usein sitä on väsynyt ja vaikka ymmärtää, että pitäisi tehdä paljon asioita, niin ei vain jaksa. Jos puoliso valittaa tekemättömistä asioista, niin silloin sitä väsymyksen lisäksi saa lisätaakaksi huonon omatunnon.

Minusta tässä viestiketjussa on tullut paljon hyviä ideoita. Ensinnäkin se, että tyttäresi vierastaa TÄLLÄ HETKELLÄ ei tarkoita sitä, että hän vierastaisi jatkuvasti tai esim. 1-2 kk:n päästä. Jos koet, että tarvitset parisuhteelle ja itsellesi aikaa, niin hoitaja on yksi vaihtoehto. Jos alat etsimään hoitajaa, löydät sen kyllä, mutta varmastikaan sellainen ei tupsahda etsimättä teille. Älä valita, vaan toimi. Itse muuten mieluiten haluan hoitajan yöajaksi, koska silloin olen itse lapsen käytettävissä päiväaikaan ja vieraan "hoitaminen" tapahtuu yöllä, jolloin hän on vain varmuuden vuoksi yövahtina. Meillä lapset nukkuvat onneksi tosi sikeästi, joten he oikeastaan heräävät yöllä vain silloin, jos ovat kipeinä.

Jos kaipaat halauksia ja juttelua muustakin kuin jauhelihan kilohinnasta, niin koska SINULLA on enemmän voimia, niin tee sinä aloitteita. Jos haluat halauksen ja suukon miehen tullessa töistä, niin mikä ihme sääntö on siinä, että miehen pitäisi tehdä aloite. Jos SINÄ kaipaat sellaista, niin mene miestä vastaan, halaa ja anna suukko. Eipä ole vaikeaa toteuttaa.

Minusta viesteistäsi käy ilmi, että parisuhteenne on voinut tosi hyvin niin kauan kun on nyt tullut ekat ongelmakohdat. Vaikuttaa siltä, että haluat, että asiat tehdään sinun tavallasi. Jos mies tekee pyytämäsi työt, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi hyppiä kuin pässi narussa ja tehdä asiat välittömästi, jos hän kuitenkin ne tekee? Todella monen miehen innon tappaa se, että vaimo on nalkuttamassa vieressä tai antamassa ohjeita, miten asia pitää hoitaa. Jos mies on pukenut hankalan potkupuvun päälle ja on ylpeä siitä, että osasi pukea vaatteen rimpuilevalle lapselle ja lapsikin vaikuttaa tyytyväiseltä, niin voit olla varma, että miehen ylpeyden tappaa se, että nainen heti huomauttaa, että potkupuku on väärinpäin ja korjaa sen oikein päin.

Vaikka sinä toimit kotiäitinä ja kotihengettärenä, niin kyseessä on myös miehesi koti. Anna hänen tehdä asioita omalla tavallaan, sillä en usko, että haluat mitään opetettua lammasta, vaan ajattelukykyisen miehen. Moni vaimo valitettavasti kotiäitiaikana uppoutuu liikaa kotitöihin ja näkee nipottamistyylisesti vain virheitä ja unohtaa kannustamisen. Tarkoitus on edelleen olla vaimo miehellesi eikä hänen äitinsä.

Minusta hyvä asia on se, että ymmärrät ne asiat, jotka parisuhteessanne vaatisivat hoitamista. Priorisointi on päivän sana. Jos hellyyden puute on tärkein puute, ota se ensiksi kohteeksi. Kun se on kohentunut, ota seuraava ongelma käsittelyyn. On liikaa energiaa viepää yrittää muuttaa kaikkea.

Yksi asia, jota mielestäni et maininnut on se, että käsittääkseni et ole ottanut puheeksi kunnolla miehesi kanssa näitä ongelmia. Jos parisuhteenne on toiminut ennen lapsensaantia loistavasti ihan näinkin, niin nyt ongelmien tultua voi olla tosi vaikea opetella keskustelua ongelmista, koska sitä ei ole tarvinnut. Jos haluat halauksia, niin jos miehesi löhöää sohvalla, niin mene hänen kainaloonsa ja kerro, että kaipaat haleja. Tuskinpa mies siitä kieltäytyy! Voit siinä kainalossa sanoa, että kaipaat tällaista lisää ja sinulla on ikävä niitä aikoja, jolloin teillä oli enemmän aikaa toisillenne.

Kerroit myös, että miehesi oli osallistuvampi ollessaan työttömänä ja nyt kun yrittäjyys vie aikaa, hänellä ei ole voimia. Tuo on ihan normaalia. Hän varmasti tekee parhaansa ja sen luulisi riittävän. Jos miehellä on vapaat viikonloput, niin se on sentään enemmän kuin monella muulla yrittäjällä, jotka tekevät esim. paperihommia kotikoneella viikonloppuisin tuntikausia. Taisit mainita, että vuoden päästä pitäisi helpottaa, joten tässäkin voisi olla asennoitumisen paikka: asennoidu, että sinnittelette vuoden ja sitten helpottaa. Kerro miehellesi, että kaipaat yhteistä aikaa ja että sinulle olisi tärkeää, että jos mahdollista, niin mies tekisi kerran viikossa normaalipituisen työpäivän, jolloin voisitte käyttää yhden arki-illan parisuhteen hoitamiseen tai ihan vain koti-illan viettoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja Vaimo;6120423:
En ole varma onko tuo miehenköriläs minulle sittenkään ""se oikea""... :(

Ehdittiin olla naimisissa jotakuinkin 11 vuotta ennenkuin sain lopullisesti tarpeekseni lasteni isästä. En sano että olisin itse täydellinen, mutta tuskin on kukaan muukaan? Meillä on kolme alle 8-vuotiasta lasta, joita minä hoidin pääasiassa 24h vuorokaudessa. Toki miehellä oli joskus työpaikka ja ihan töitäkin, mutta koskaan en saanut hänestä kotiöihin apua, enkä lastenhoitoon apua. En saanut koskaan katsetta, en kosketusta, enkä sanan sanaa hänestä ulos ilman pyytämistä. No väsyin siihen jatkuvaan odottamiseen, kun tiesin etten jaksa kuitenkaan joka päivä häneltä halausta, suukkoa tms pyytää. Tai: miksi minun pitää aina olla se joka tekee aloitteen?? -> Jos ei osaa itse tulla halaamaan, tai keskustelemaan, niin jo on hiiri eikä mies!

Joka päivä hän vonkasi seksiä. Ei kyllä todellakaan enää kiinnostanut tuon kotityön, lastenhoidon ja oman itsensä huolehtimisen jälkeen. Olisi tullut edes avuksi! En todellakaan halunnut olla pelkkä reikä patjassa.

Hellyyttä meidän avioliitossa oli joskus. Joo, ensimmäisten neljän vuoden aikana, ennenkuin ensimmäinen lapsemme syntyi. Sen jälkeen olen ollut pelkkä tyydytysväline. Hän ei ottanut tuntemuksiani taikka halujani huomioon, vaikka niistä kerroin, hän vaan veti kiihkossaan "pohjanmaan kautta" josta minulle jäi pahat pelkotilat. Oloni oli kuin raiskatulla.

->Toki normaalisti jaksoin seksiä n. 4-6 krt viikossa, siis ennen lapsia. Ja ennen lapsia se olikin hieman helpompaa.

Ja ensimmäisen lapsemme kanssa hän jopa leikkikin. Enemmän kuin näiden muiden kanssa. Ja tyttäremme kanssa hän leikki kaikista vähiten. Minä yritin ehtiä leikkiä ja tehdä asioita lastemme kanssa tasapuolisesti, mutta monesti kotityöt jäivät hoitamatta kun hän ei voinut tehdä niitä koska ei saanut seksiä, joten minä sitten valvoin aamuyön tunneille kotitöitä tehden ja toinen vaan joko nukkui, pelasi tai katsoi telkkaria. Ja kapinamielellään valvoi "jouten" yhtä paljon kuin mitä minä tein niitä kotitöitä. Ja joka ikinen kerta olin syyllinen kun hän oli väsynyt. Minun ei tarvinnut olla väsynyt parin tunnin unilla jne. Koskaan en myöskään saanut kiitosta kotityöpanoksestani. Mutta minä aina kiitin häntä. Pyytämättä.

En tiedä kummassa se vika siis oli; minussa joka tein palkkatyötä ja kodintyöt yksin, vai miehessä joka oli aina kotona joutilaana ilman mitään "velvoitteita". Mutta hänen piti saada aina "palkintoseksinsä", jos teki esim. ruuan tai kävi kaupassa. No on varmaan sanomattakin selvää, että minä en ole palkinto! Minä olen nainen, äiti, ihminen, jolla on tunteet. Jos elämän tarkoitus on miehen miehisyyden tyydytys, niin vaihdan todellakin naisiin, niin kypsä olen miehen asenteeseen, jossa menee kalut, vehkeet, ja miehen halut ja himot joka ikisen asian edelle!

Tosin olisin ollut valmis suorittamaan (juuri tässä muodossa) "aviolliset velvoitteet" jos hän olisi toimittanut tai suorittanut elatusapunsa vaikka edes tiskaamalla joskus tai pesemällä pyykkiä ilman sitä palkintoseksiään, mutta ei, niin ei. Tuon -nyt ex-miehen- ajatukset olivat ja ovat liikaa "minä sitä", "minä tätä"- tyyppiä. Hellyyttä voin saada muualtakin, tai sitten sooloseksinä dildon kanssa, se ei tule vaatimaan eikä sotkemaan.

Ja mitä tulee avioliiton aiheuttamiin sairauksiin, niin sairastuin masennukseen, ja paniikkihäiriöön yhteiselomme aikana. Jouduin tai -ehkäpä pääsin- psykoterapiaan, mutta luottamus miehiin ja parisuhteisiin on murentunut iäksi.

Kolmen lapsen lisäksi en jaksanut enkä aikonut hoitaa 33 vuotiasta miestä joka ei osannut pitää itsestään huolta. Aivan niin, ei käyny suihkussa, ei pessyt hampaitaan, ei vaihtanut puhtaita vaatteita kuin pari-kolme kertaa vuodessa, tms.

Itse käyn suihkussa 1-2 krt päivässä, pesen joka päivä hampaani 2 krt ja vaihdan vaatteeni joka suihkun jälkeen.

Ja rahan käyttö avioliiton aikana meni näin: minun tulot on hänen tuloja ja hänen tulot hänen tuloja. En sitten koskaan saanut uusia vaatteita, vaikka vanhat yli 10 vuotta vanhoja.. Hän sai tehdä aina kaiken niinkuin halusi, koska ei ollut omasta mielestään tilivelvollinen minulle. Siis aviopuolisolleen.

No, niikuin sanoin jo, avioliittoni päättyi, koska psyykkeeni ei kestänyt enempää.

Vetäkää itse johtopäätökset, mutta älkää pilatko elämäänne huonossa suhteessa. Herätkää, ja tehkää asioille jotain, ennenkuin on liian myöhäistä!

Asalamalekum my good friend,Greetings to you in the most wonderful name of our Almighty Allah. His richest blessings shall be upon you forever.I Hoped that you will not expose or betray this trust and confident that I am about to repose on you for the mutual benefit of our both families.I decided to contact you directly for sake of business. MY NAME IS USMAN DIOP FROM DAKAR SENEGAL,AUDITOR CBAO BANK of SENEGAL,There is 25 Million Dollars deposited in our bank,The deceased operates an account with this bank but during the period of deposite, no name was written in his account documents as his next of kin or relatives. He died in Air disaster alongside with his family members,I tried everything humanly possible to locate his relatives but all efforts failed. AND If his fund still left dormant in the next couple of months THE fund will be confiscated to SENEGAL government or the fund might be shared among some top corrupt government officials OR THE FUND WILL BE TRANSFERRED INTO THE BANK TREASURY AS UNCLAIMED FUND.It is for these reason's that I have seeked for your urgent and sincere help to get this fund transfered into your bank account,HERE IS MY PRIVATE EMAIL ADDRESS FOR EASY COMMUNICATION (usman.diopp@hotmail.com ) YOUR URGENT RESPOND IS NEEDED to enable me give you more details about the transfer of the funds into your bank account FOR OUR SHEARRING AND INVESTMENT OF THE FUND UNDER YOUR CARE.
WAITING TO HEAR FROM YOU SOON.
YOURS FAITHFULLY
MR.USMAN DIOP
EMAIL usman.diopp@hotmail.com

Asalamalekum my good friend,Greetings to you in the most wonderful name of our Almighty Allah. His richest blessings shall be upon you forever.I Hoped that you will not expose or betray this trust and confident that I am about to repose on you for the mutual benefit of our both families.I decided to contact you directly for sake of business. MY NAME IS USMAN DIOP FROM DAKAR SENEGAL,AUDITOR CBAO BANK of SENEGAL,There is 25 Million Dollars deposited in our bank,The deceased operates an account with this bank but during the period of deposite, no name was written in his account documents as his next of kin or relatives. He died in Air disaster alongside with his family members,I tried everything humanly possible to locate his relatives but all efforts failed. AND If his fund still left dormant in the next couple of months THE fund will be confiscated to SENEGAL government or the fund might be shared among some top corrupt government officials OR THE FUND WILL BE TRANSFERRED INTO THE BANK TREASURY AS UNCLAIMED FUND.It is for these reason's that I have seeked for your urgent and sincere help to get this fund transfered into your bank account,HERE IS MY PRIVATE EMAIL ADDRESS FOR EASY COMMUNICATION (usman.diopp@hotmail.com ) YOUR URGENT RESPOND IS NEEDED to enable me give you more details about the transfer of the funds into your bank account FOR OUR SHEARRING AND INVESTMENT OF THE FUND UNDER YOUR CARE.
YOURS FAITHFULLY
MR.USMAN DIOP

YOURS FAITHFULLY
MR.USMAN DIOP

YOURS FAITHFULLY
MR.USMAN DIOP

Yhteistyössä