Valivalivali (vauvan sukupuolesta)

lady of the lake
Itselläni on kaksi poikaa ja olen moooonesti kuullut jo muiden suista "että vielä te tytön teette" ja lähisukulainenkin säästää tyttönsä vaatteita suunnilleen siksi että kun meille se tyttö tulee.Itselleni todellakin on lapsen sukupuolelle aivan sama, en ole kummankaan pojankaan kohdalla kysynyt esim.ultrassa kumpi siellä on.Mutta muut tuntuvat olevan sitä mieltä, että meidän on ehdottomasti tehtävä kolmaskin lapsi, että se tyttökin saataisiin. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Itselläni on kaksi poikaa ja olen moooonesti kuullut jo muiden suista "että vielä te tytön teette" ja lähisukulainenkin säästää tyttönsä vaatteita suunnilleen siksi että kun meille se tyttö tulee.Itselleni todellakin on lapsen sukupuolelle aivan sama, en ole kummankaan pojankaan kohdalla kysynyt esim.ultrassa kumpi siellä on.Mutta muut tuntuvat olevan sitä mieltä, että meidän on ehdottomasti tehtävä kolmaskin lapsi, että se tyttökin saataisiin. :kieh:

no niin tehkää jo se tyttö, ihan vain muiden ihmisten iloksi :LOL: :LOL:

 
No meillä on kaksi tyttöä ja kun tämä kuopus syntyi niin anopille oli eräs täti sanonuet "on se kamalaa kun kaks tyttöä on eikä poikaa lainkaan" ja juhannuksena miehen kaveri kysyi et "koskas te sen pojan teette". Molemmat kysyjät itse lapsettomia. Odotan kolmatta ja veikkaisin et ku ihmiset saa tietää niin kommentit on just tota luokkaa et josko se poika nyt sit tulis...

Mä olen aina sanonu et haluan kolme lasta, ikinä en oo ajatellu et kumpia ne nyt sit pitäis olla. Tollaset kommentit saa vaan pahalle mielelle kun tuntuu et tytöt on jotenkin huonompia lapsia :'(

Ei olla kans kysytty etukäteen sukupuolta ja tuskin kysytään nytkään, kuhan sieltä vauva tulis :)
 
vieras
Täälläkin 3 tyttöä ja kyllähän siitä pojasta on joka raskaudessa kuullut.Sitten kun tuli kolmas tyttö,kyseltiin vieläkö yritätte poikaa.Lapsiluku nyt täynnä:)
 
Äiti79
Kyllähän tuo on maalla aika yleistä, että toivotaan poikia. Onhan se ikävän kuuloista. Minun mielestäni se ei kuulu toisille kumpi tulee. Tai se että olisi pakko yrittää saada toista sukupuolta oleva lapsi. Erään uskomuksen mukaan parhaat rakastajat saavat tyttöjä. Joten ap voi sanoa tämän seuraavan kerran anopille. Varmasti loppuu turhat utelut.
 
Samaa mieltä kuin ap. Mun mummoni kans kyseli, että koskas poika syntyy jne. Esikoisesta toivoin niin kovasti tyttöä, että olin varma, että palautan sen jos se on poika. Kuinka ihminen voi niin väheksyä omaa sukupuoltaan ja omia lapsiaan? Isovanhemmillani on kolme poikaa ja kolme tyttöä, ja jos minulta kysytään, niin heidän tyttönsä ovat menestyneet elämässä paremmin.
Pappani muuten samalla vierailulla sitten kuiskasi mulle, että hänestä on hienoa saada tyttö. No, nyt on yksi kumpaakin laatua, ja hyvä niin, niin ei arvii kenenkään jupista.
 
on neljä poikaa ja tyttö...kahdesta viimesimmästä 'yleisö' toivo pikkusiskoa...nyt kuuluu kommentteja no saapahan 'lilli' olla yksin prinsessa.. :whistle: ..ei sen erikoisemmassa asemassa, kuin että saa yksin olla omassa huomeessa kun pojat (kolme isompaa, vauva nukkuu vielä meidän kanssa) jakaa ison makkarin..itelläni tekis mieli oikeesti saada ilta täheks viel yks tyttö... mut kun niitä siemeniä on niin vaikee valita etukäteen.. :D :ashamed: :LOL: ;) :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täälläkin 3 tyttöä ja kyllähän siitä pojasta on joka raskaudessa kuullut.Sitten kun tuli kolmas tyttö,kyseltiin vieläkö yritätte poikaa.Lapsiluku nyt täynnä:)

Tuotakin olen miettinyt. Kun haaveillaan, tai siis on puhetta ollut kolmesta lapsesta. Kun sitten kaksi tyttöä on, niin ihmiset varmasti olettavat että tehdään vielä lapsia jotta se poika saataisiin :/ vaikka asia ei niin olisi.
 
Vieras vain

Meillä on esikko kans tyttö, ei tiedetä kumpi nyt masussa, mut lähes tulkoon kaikki sukulaiset on kommentoineet, et jospa se nyt ois poika..meille itsellemme on ihan yks hailee onko tyttö vai poika, kunhan saatais ehjänä ulos masusta ja ois terve..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti79:
Kyllähän tuo on maalla aika yleistä, että toivotaan poikia. Onhan se ikävän kuuloista. Minun mielestäni se ei kuulu toisille kumpi tulee. Tai se että olisi pakko yrittää saada toista sukupuolta oleva lapsi. Erään uskomuksen mukaan parhaat rakastajat saavat tyttöjä. Joten ap voi sanoa tämän seuraavan kerran anopille. Varmasti loppuu turhat utelut.
Joo tuota olen sanonut, että hyvät rakastajat tekee tyttöjä :) Kummisedällä on 5 tyttöä ja hän hokee tuota :D

 
ite kun odotin neljättä ja kerrottiin että ultra lupas poikaa niin anoppi ja muutama muu sanoi näin..no voi voi,olis nyt ollu ees tyttö kun ne pojat on aina hankaluuksissa,saa pelätä aina jne,tyttöjen kanssa on niin helppoa(mulla oli siis 2 poikaa ja yks tyttö)sitten kun synnytys koitti ja todettiin poika tytöksi niin kaikki oli että no siellähän piti olla poika,voi kuinka kiva yllätys :/ eikös pojan syntymä sitten ois ollu niin mukavaa,ei varmaan heidän mielestä..mutta oli minustakin kiva saada prinsessa :heart: onhan se mukavaa kun on 2 poikaa ja 2 tyttöä mutta ei se poika mikään huonompi silti ois ollu.
 
vakkari harmaana
mun tytön kummitäti olisi niin toivonut itselleen tyttöä, mutta saikin pojan. Me oltiin samaan aikaan raskaana (meidän neiti syntyi muutamaa kk myöhemmin) ja koko mun loppuraskauden se jankutti mulle että meillkkin tulee ihan varmasti poika ym ym... Ja ite sanoin että on tyttö olo, mutta se oli 100% varma että tulisi poika. Meille tulikin tyttö, ja se asia unohtui että piti muka poika tulla. Tytön synttäreillä kummitäti vielä tokaisi että "ton takia mä olisin tytön halunnut", kun neiti sai jonkun ihanan mekon lahjaksi. Nyt odotan toista, ja sama jankutus on jatkunut koko raskausajan. Ja ultran mukaan poika on tulossa, mitä en tietenkään ole kertonut tälle kummille. Tekisi mieli olla kertomatta kumpi syntyi, ihan vaan sen takia että ei saisi tyydytystä siitä että joku toinenenkin sai pojan. Mä en tajua koko naista, mulle se on ihan sama kumpi tulee kunhan on terve, mutta en jaksa kuunnella sitä pätkääkään.. Tää vähän erilainen tarina, mutta sukupuolesta kuitenkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
Pakko purkaa...
Meille tulossa toinen tyttö :heart: Ihmiset kyselee, että "nytkö teille se poika tulee", "toivottavasti tulee poika", "eikö poika olisi mukava" jne..
Kun kerron, että tyttö tulee niin ihmiset menevät hiljaiseksi ja alkavat sanomaan, "eihän tytössäkään mitään vikaa ole" ..
Mieheni ajaa työkseen rekkaa, tuntuu että ihmiset luulee, että toivomme pikku-rekkakuskia. Ahdistaa kyllä ajatus pojan puolesta, että heti ollaan tyrkyttämässä rekkaleikkeihin ja ammattikin on jo valittu.
Miehen vanhemmat kysyivät multa viime viikolla, että pitääkö se varmasti paikkansa että meille on tyttö tulossa. Kun sanoin, että aika varmasti. Anoppi tokas meidän tytölle (2) että voihan se vielä pikkuveljeksi muuttua. Appi hoki, että sitten kolmas voi olla poika.

Minä aloin nähdä punaista :kieh: Sanoin, että jos meille poika tulee niin yhtä hyvin hänestä voi tulla homo balettitanssija, eikä siinäkään mitään pahaa ole (anoppi kammoaa homoja). Etten ymmärrä kuinka 2000 luvulla, voi Suomessa vallita tällainen Kiina-ilmiö tyttölapsia kohtaan. Ehkä tää kaikki on maalla asumisen syytä, mutta jos meillä maatila olisi niin miksi sitä myös tyttö ei voisi jatkaa.



Tuntuu vain välillä, että nuo tokaisut vievät iloa tästä odotuksesta, ja mua loukkaa asia kaikkien maailman tyttölapsien puolesta (raskaana tulee suurenneltua näitä asioita päässään :D )

Tulipas valitettua


:hug: Mulla on ollut sama ongelma....
ennestään on yksi tyttö ed-avioliitosta,nyt uuden miehen kanssa olemme saamassa tytön... kaikki kyselevät että kumpi on tulossa?Poika toivottavasti...(tiedän 100% että tyttö)sitten kun kerron niin vastaavat juuri että..."no eihän siinä mitään ...ens kerralla sitten poika!" :eek:
 
höh..ihan kun jokaisessa perheessä pitäs olla se tyttö ja poika!! |O
meillä on niin että kaikki sukulaiset puhuu jo pojasta ja mä salaa toivon että olispa tyttö :D
poikaa ovat tosin povanneet ultrissakin mutta eihän niistä vehkeistä koskaan voi varma olla.

saa nähdä AP että tuleeko teille balettitanssija vaiko rekkakuski...tytötkin voi ajaa rekkaa :whistle: :D
 
Lunatic
En ymmärrä millasia tolloja kaikki ihmiset on.
Sehän on UPEETA että lapset on samaa sukupuolta, saavat elinikäset ystävät toisistaan.
Ja itse tykkäisin pelkistä tytöistä.
Miten juntteja ihmiset oikein on. Lyö sitä anoppias jollain vasaralla päähän. :kieh:
 
Neljän tytön äitinä tiedän miltä sinusta tuntuu :D
Meillekin kaikki tyrkyttävät sitä viidettä "yritystä". Kiva kuulla että omat lapset ovat vahinkoja tai yrityksiä :headwall:
Mutta kun meille tuo neljäs tyttö syntyi niin olin niin onnellinen, elämä ei mennytkään sekaisin vaan kaikki jatkuu tuttuna ja turvallisena.
 
Jep jep. Ja minulle itelle ollaan moneen kertaan ihmetelty, että kun pojaksi olisi pitänyt syntyä.. :eek: Minkäs minä sille tein. Oikeesti muistan, kun jotain tätiäkin näin ekaa kertaa joskus neljän vanhana ja se sitten siinä päästä varpaisiin tutki ja haukkui, et mitä te tälläsellä rimppakinttusella tytöllä, et annatte pois, onhan teillä poikakin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
Pakko purkaa...
Meille tulossa toinen tyttö :heart: Ihmiset kyselee, että "nytkö teille se poika tulee", "toivottavasti tulee poika", "eikö poika olisi mukava" jne..
Kun kerron, että tyttö tulee niin ihmiset menevät hiljaiseksi ja alkavat sanomaan, "eihän tytössäkään mitään vikaa ole" ..
Mieheni ajaa työkseen rekkaa, tuntuu että ihmiset luulee, että toivomme pikku-rekkakuskia. Ahdistaa kyllä ajatus pojan puolesta, että heti ollaan tyrkyttämässä rekkaleikkeihin ja ammattikin on jo valittu.
Miehen vanhemmat kysyivät multa viime viikolla, että pitääkö se varmasti paikkansa että meille on tyttö tulossa. Kun sanoin, että aika varmasti. Anoppi tokas meidän tytölle (2) että voihan se vielä pikkuveljeksi muuttua. Appi hoki, että sitten kolmas voi olla poika.

Minä aloin nähdä punaista :kieh: Sanoin, että jos meille poika tulee niin yhtä hyvin hänestä voi tulla homo balettitanssija, eikä siinäkään mitään pahaa ole (anoppi kammoaa homoja). Etten ymmärrä kuinka 2000 luvulla, voi Suomessa vallita tällainen Kiina-ilmiö tyttölapsia kohtaan. Ehkä tää kaikki on maalla asumisen syytä, mutta jos meillä maatila olisi niin miksi sitä myös tyttö ei voisi jatkaa.

Neuvolassa tuosta kyselin, että onko muut odottajat valittaneet asiasta. Hoitaja lopetti papereiden selaamisen ja tokas, että todella monet. Ihmetteli itsekin, että mikä siinä on, jotta muita ihmisiä kiinnostaa saadaanko perheeseen tyttö ja poika lapsia.

Tuntuu vain välillä, että nuo tokaisut vievät iloa tästä odotuksesta, ja mua loukkaa asia kaikkien maailman tyttölapsien puolesta (raskaana tulee suurenneltua näitä asioita päässään :D )

Tulipas valitettua
Me saatiin kuunnella tuota samaa jorinaa vaikka ekaa odotettiin :/ Lähipiirissä kun pelkkiä tyttöjä ja tyttöhän meillekin tuli :heart: Itselläkin oli koko ajan "tyttöolo" vaikka en sitä kellekään sanonutkaan...

 
Meillä on poika ja tyttö,ja sitähän tulee sitten kommenttia "nythän teillä on kumpaakin niin ei tartte enää tehdä!" :headwall: Niin justiinsa!Mitähän ne tuumaa jos vielä haluttais se kolmas,että mitä te nyt kolmatta ku kumpaakin sorttia on jo!! |O |O
 
PahaSilmä
Voi että! Etkö sano pahasti tuollaisille? Sanoppas niille seuraavan kerran, että on se varmaan parempi, jos syntyisi pelkkiä miehiä! Tai että ahkä naiset kannattaisi sitten kokonaan tappaa, kun ei anopille kelpaa. Ehkä anoppi voisi pyyhkäistä itsensäkin maailmankartalta, koska eihän hän naisena ole minkään arvoinen.

Hyi että tuollaisesta tulee vihaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Meillä on poika ja tyttö,ja sitähän tulee sitten kommenttia "nythän teillä on kumpaakin niin ei tartte enää tehdä!" :headwall: Niin justiinsa!Mitähän ne tuumaa jos vielä haluttais se kolmas,että mitä te nyt kolmatta ku kumpaakin sorttia on jo!! |O |O
Seuraavan tarvis sit olla joku sukupuoleton, että tukkis ihmettelijät turpansa.. :whistle:
 

Yhteistyössä