valitusta vauvakuume puolesta

• Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
Hehee... :D

Sitä varten me ollaankin siellä vauvakuumepalstalla. Siellä on ihan sallittua kokeilla napukoita ja vertailla eritteitä ja miettiä joka kuukausi että jokonyt jokonytjokonyt. Sehän on hauskaa! Sehän on pointtikin että pääsee jonkun kanssa vähän hölmöilemään....

Voithan sitten perustaa sinne oman pinon, missä ei kuumeilla. Mutta silloin ei kai tarvitse tulle vauvakuume-palstalle... :/ nojoo. :p

Ollaan kaikki samassa sopassa, oli sitten yk1 tai yk15. Eikös vaan?

Ja teille kaikille tätä lausetta vihaaville:
PLUSSATUULIA!!!!

++++++++++++++++:whistle:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ai että jos ei räpellä joka paikkaa ja raportoi joka eritteestä, ei siis kuumeile, joten ei tarvitse tulla vauvakuume-puolelle :LOL:
Eikä se kaikkien mielestä ole hauskaa, vaikka kuinka olis vauvakuume.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
:headwall: Tekee mieli aina huutaa kun ihmiset tai no naiset joilla on meneillään vasta joku yk3 on jo epätoivoisia ja "uhkaavat" lopettaa koko touhun kun ei kerta lasta tule! Siis :eek: Suurin osa, täysin terveistä, hedelmällisistä naisista raskautuu vasta ½-1 vuoden yrittämisen jälkeen. Kolme kuukautta on oikeasti niiiin lyhyt aika että en edes kehtaisi valittaa!! Vaikka kuinka joku väittää, että vauvakuume ja lapsen kaipuu on ihan yhtä kova niin ei todellakaan ole sama asia odottaa sitä 3 kuukautta kun odottaa pari vuotta!! Ei missään nimessä ole!! Mun mielestä on lapsellista olettaa, että kaiken saa heti sillä sekunnilla kun sen vaan keksii haluta. Ärsyttää, ärsyttää, ärsyttää!!! :headwall:

Anteeksi purkaus. Ei tarvi reagoida mitenkään.
Ihan samaa mieltä asiasta. Juu, tulkaa olemaan mun pöksyissä, 2v yritetty pikkukakkosta, eikä edelleenkään olla saatu vauvaa syliin asti, niin nyt voi jo sanoa, että alkaa epätoivo pikkuhiljaa hiipiä mieleen.

seke
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
Hehee... :D

Sitä varten me ollaankin siellä vauvakuumepalstalla. Siellä on ihan sallittua kokeilla napukoita ja vertailla eritteitä ja miettiä joka kuukausi että jokonyt jokonytjokonyt. Sehän on hauskaa! Sehän on pointtikin että pääsee jonkun kanssa vähän hölmöilemään....

Voithan sitten perustaa sinne oman pinon, missä ei kuumeilla. Mutta silloin ei kai tarvitse tulle vauvakuume-palstalle... :/ nojoo. :p

Ollaan kaikki samassa sopassa, oli sitten yk1 tai yk15. Eikös vaan?

Ja teille kaikille tätä lausetta vihaaville:
PLUSSATUULIA!!!!

++++++++++++++++:whistle:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ai että jos ei räpellä joka paikkaa ja raportoi joka eritteestä, ei siis kuumeile, joten ei tarvitse tulla vauvakuume-puolelle :LOL:
Eikä se kaikkien mielestä ole hauskaa, vaikka kuinka olis vauvakuume.

Niinpä :LOL:
Mulla on helvetillinen vauvakuume mutta ei kiinnosta kyllä pätkääkään kohdun hipelöinti ja limojen vertaus.. musta se on lähes sairasta, se kohdun hinkuttaminen.. :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja ap harmaana:
Ja ihan oikeesti se on eri asia odottaa pari vuotta kun pari kuukautta. Miettikää nyt itse, jos henkilö A haluaa vauvaa ihan yhtä paljon kun henkilö B, ja henkilö B saa vauvan 2 kuukauden yrittämisen jälkeen ja henkilö A vasta vuoden päästä niin siinä on aika korkealla jo toiveet ja ihan eri tasolla ne epätoivon tunteet kuin henkilöllä B jolla on jo se lapsi sylissä siis vaiheessa kun henkilö A vasta tiirailee niitä testejä. Jos sä luulet, että olet pettynyt ja turhautunut kun täti tulee kolmatta kertaa niin mieti miltä se tuntuu kun se tulee jo 13 kertaa. Ja tämänkin sanon ihan vaan sillä, että voisi säästää itseään turhalta pettymykseltä kun yrittäisi katsoa tilannetta vähän realistisemmin.
Tässä oon kyllä niin samaa mieltä kuin vain asiasta voi olla =) !!!

Oon ap:n kanssa kyllä muutenkin samaa mieltä, mutta etenkin tässä lainatussa kohdassa.

Meidän esikoinen sai alkunsa vasta kolmen kuukauden yrittämisen jälkeen ja voin kyllä tunnustaa, että alkoi epätoivo jo siinä ajassa hiipiä mieleen.

Ap:n kannattaisi ottaa huomioon se, että ihmiset ovat yksilöitä ja siksi joillekin se muutamankin kuukauden odottelu tuntuu pitkältä ajalta, toisille vasta vuosi.

Ja mitä tulee toiveeseen raskautua ekasta yrityksestä: se ei ole ollenkaan epärealistista. :D

Harmitus
Alkuperäinen kirjoittaja ärripurri:
Jännä juttu, että täällä oli aloitus tehtynä juuri siitä mistä mun piti purnata :D . No joo, epäsuorasti samasta asiasta. Mua on ärsyttänyt tää oman olon liika tutkiminen, milloin juilii ja jomottaa ja nippaa ja tää on paras, "munasarjat kipuilee". Jos ei ole röntgen-katsetta niin mistä hitosta normi-ihminen tietää, että munasarjat on ne jotka kivun aiheuttaa?!?!

Sitten tää limajuttu. Selitetään ummet ja lammet eritteiden laatua ja analysoidaan sitä. Just...

JA viimeiseksi nämä, jotka änkeevät joka päivä sormensa värkkiinsä ja räpeltäävät kohdunnipukkaa -napukkaa miksi ikinä sitä sanotaankaan. Ei ole käyny mielessä, että siinä on melkoinen tulehdusriski???

Haloo naiset, se lapsi tulee jos se on tullakseen! Eipä siinä auta itsensä räplääminen & kiusaaminen liian aikaisilla raskaustesteillä.

Kiitos, nyt on purettu ärsytys.

ps. meilläkin kuumeillaan toisesta lapsesta, ollaan tehty jo jokunen kuukausi. Oon vaan ihmetellyt noita kuumeilu-puolen juttuja....
Nyt alko kiinnostaa, miksi sitä kohdunnappulaa pitää kaivella, mitäs siitä saa tietää? Joo, en ole menossa kaivelee mutta mielenkiinosta haluan tietää.

noin ehkä
No siitä voi tietää, ehkä, missä kierron vaiheessa mennään. Eli ovulaation aikana pitäisi olla auki ja pehmeä ja raskaana/loppukierrosta kiinni ja kova. Eihän se kaikilla noin mene tietenkään mutta jälleen kiva asia jota voi tutkia ja miettiä :/

No kukin toimikoon tavallaan ja kyllähä mäki oon het ollu yltiö pessimisti ko en oo aina joka tilantees hehkuttanu siittä kuin "sie oot raskaana!!!" yms. juttuu. Mut en myöskään vähättele toisten surua tai kiukkua siitä jos ei het tärppää. Yk1 kuumeilevat, heitä en niinkään ymmärrä koska se raskautuminen tuskin sormia näpäyttämäl tapahtuu eikä se myöskään tapahdu het ko ehkäsyn jättää. MUTTA siltikin lienee iha oma asiamme jos haluamme tikutella, limoja seurailla, kn:ää kokeilla sun muuta, se EI LIENE ap:n ongelma :)

yks kuumeilija
Mietin vain, onko väärin tuntea sitä mitä tuntee.. Eikö ne meidän pinot ole juuri sitä varten, että saa tuoda tunteensa esiin..
Jokaisella on kuitenkin omat tunteensa ja kuten joku sanoikin, toinen on malttamattomampi ja pitäisi jo ekalla tärpätä ja toinen jaksaa paremmin pidemmälle.. Jokainen on varmaan vähän alussa malttamaton..
Itse ainakin olen nykyään aika malttamaton ja pettynyt, kun ennen yritystä olen jo monen monta vuotta kuumeillut omasta pienokaisesta.. Mutta yritys alkoi n. vuosi sitten.. vaikka vissiin yk 9 vai 10 alkoi.. Mutta pitkät kierrot tekee ajasta pidemmän..
Mutta eiköhän anneta jokaiselle oikeus kokea mitä kokee, ja mitä pidemmälle yritys menee ne menkkoihin suhtautuminen muuttuu monella.. Varsinkin jo kierrot muutaman kerran venahtaa pidemmäksi.. On kuitenkin jokaisen oma asia miten suhtautuu mihinkin.. Niitä voi olla lukematta jos ei kiinnosta, ja jos ei osaa kommentoida, niin jättää kommentoimatta.. Itse ainakin usein jätän kommentoimatta, koska en osaa kommentoida mitenkään..

Annetaan kaikille rauha tuntea mitä tuntee..

KP

kloppo
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
No kukin toimikoon tavallaan ja kyllähä mäki oon het ollu yltiö pessimisti ko en oo aina joka tilantees hehkuttanu siittä kuin "sie oot raskaana!!!" yms. juttuu. Mut en myöskään vähättele toisten surua tai kiukkua siitä jos ei het tärppää. Yk1 kuumeilevat, heitä en niinkään ymmärrä koska se raskautuminen tuskin sormia näpäyttämäl tapahtuu eikä se myöskään tapahdu het ko ehkäsyn jättää. MUTTA siltikin lienee iha oma asiamme jos haluamme tikutella, limoja seurailla, kn:ää kokeilla sun muuta, se EI LIENE ap:n ongelma :)
Näinpä mutta mua ottaa päähän se, että siellä oli joukko (en viittaa sinuun) riehumassa eräälle kuumeilijalle joka raskautui ja oli ottanut vähän alkoholia kun ei edes varma ollut raskaudestaan. Hän sai sitten kunnon haukut siitä kuinka eräs toinen on ollut maksaakin syömättä 2 vuotta jos vain sattuukin raskautumaan. Samoiten kauhea melskaus siitä, että joku tulee ns. vahingossa raskaaksi.

Ymmärrän erittäin hyvin epätoivon, toivon, turhautumisen ym. mutta sitä en ymmärrä, että vauvakuumeilijoita pitäisi ymmärtää mutta he kyllä saavat ladella vaikka mitä paskaa suustaan esim. sellaisia kohtaan jotka tulevat raskaaksi vahingossa.

Samoiten te voitte olla siellä ketjussanne naureskelematta tämän mitäs nytin porukalle.. vai miksikä teitä tulisi ymmärtää mutta teidän ei tarvitse ymmärtää muita??

adf
Alkuperäinen kirjoittaja miragle88:
sisu huomasitko että sulla on jo esikoinen, jota taas meillä ei!??? siinäpä se ero on teidän ja meidän välillä.
Luuletko ihan oikeasti että OLETTE AINOAT MAAILMASSA JOILLA EI OLE LAPSIA. Että TE vauvakuumepuolen henkilöt olette ainoat lapsettomat ja tässä ketjussa ei sellaisia ole teidän lisäksi?????

Olet NIIN väärässä jos noin kuvittelet.

asre
sisu huomasitko että sulla on jo esikoinen, jota taas meillä ei!??? siinäpä se ero on teidän ja meidän välillä.
Just joo.. ihan ku se että on esikoinen tarkoittaisi että sellaisten lapsettomuus on pienempi paha. Niin tietysti, sinä sinä ja sinä.. sinun lapsettomuus.. uniikkia.

Olen Yks vauvakuumeilija tuolta kyseiseltä palstalta.. Ja oma masentuneisuuteni riippu aina päivistä. Jos on muutenkin, paska päivä ja kaikki menee päin honkia, niin yleensä tulee samalla se fiilis. Et ei varmaankaan onnaa.. Noihin Kn räppäilyihin sanon vaan sen verran, et viimekierrossa halusin tutkia omaa kroppaani ensimmäistä kertaa, et tuntuuko se erillaiselta kierron erivaiheissa ja minkälaiset ne limat sitten on.. Nyt en enää kn räpellä, mutta limoja vahtaan mahd. tärppipäivien varalta. Ja siirrymme miehemme kanssa, pakollisista syistä Tjoittailemaan, eli viimeinenkin srtessi jää taakse.

Daadeli yk3

kio
jotkut ehkä psyykenongelmaisia? siltä ainaski vaikuttaa kun lempataan melkein ukko pihalle joukolla siksi kun ei vastaa naisensa puheluun vaan nukkuu. hei tietty se vieläpä pettää. Hohhoh.
sit tikutellaa, nähdää negassa plussaa, ronkitaan pimpsiä ja kohtua, ollaan raskaana vaikkei olla.. Eihän se nyt enää normaalia ja tervettä ole, vaan pakkomielteistä.

ihmetys
Alkuperäinen kirjoittaja kiharapää:
Lopettakaa jo tämän aiheen puiminen..
Tässä ei ole mitään järkeä.. Tällaiset olisi fiksua puida itsekseen paperille, eikä koko keskustelufoorumin voimin mollata toisia..

KP
Jätettäköön aihe sikseen MUTTA pakko kommentoida tähän:

Miksi ihmeessä tästä asiasta ei saa keskustella, kun niin monia muitakin asioita täällä jahkataan ja jahkataan, arvostellaan ja oikeesti mollataan??? Onko lapsensaanti/vauvakuume keskustelufoorumeiden tabu?

Täällä oikeesti puhutaan paljon vakavammista asioista, kun siitä ettei vauvaa tule parin kuukauden yrittämisellä. Ja jos ärsyttää niin puhutaan mutta jännä juttu, että tästä aiheesta ei saa keskustella eikä mikään siinä saa ärsyttää...

Ap,ymmärrän tuntees.. :hug:
Mua suoraan sanottuna v*tutti täällä just toi että apua apua ollaan yritetty JO puol vuotta eikä mitään kuulu..kai täytyy mennä lapsettomuushoitoihin.. :headwall:

Meillä oli yritystä 1v8kk ennen kun saatiin eka plussa ja oltiin kiitollisia että noinkin pian saatiin vauva alulle..Ja ilman hoitoja. :)

ap harmaana
Huomasitko sortuvasi itsekin siihen mihin minäkin? Vähättelet toisen surua. Jos mä voin väittää, että kauan kuumeilleen kaipuu on kovempaa kun vähän aikaa kuumeilleen ja saan siitä haukut. Miksi sinä saat sanoa, että jos on jo yksi lapsi niin kaipuu saada toista ei ole niin kova kun sellaisen jolla ei ole ensimmäistäkään?

nykyisin äippä
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Mua suoraan sanottuna v*tutti täällä just toi että apua apua ollaan yritetty JO puol vuotta eikä mitään kuulu..kai täytyy mennä lapsettomuushoitoihin.. :headwall:

Meillä oli yritystä 1v8kk ennen kun saatiin eka plussa ja oltiin kiitollisia että noinkin pian saatiin vauva alulle..Ja ilman hoitoja. :)
Sori mut sinä alabama/mimmali olit puolitoista vuotta takaperin yksi pakkomielteisimmistä kuumeilijoista.Oltiin parissa pinossa yhtä aikaa ja sinä vitutit sekä minua että lukuisia muita!

nykyisin äippä
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:

Sori mut sinä alabama/mimmali olit puolitoista vuotta takaperin yksi pakkomielteisimmistä kuumeilijoista.Oltiin parissa pinossa yhtä aikaa ja sinä vitutit sekä minua että lukuisia muita!

se joka kirjoitti muniskivusta
Jatkan vielä: Olen ap kanssasi samaa mieltä siltä osin että muakin ärsyttää kun kolmen kuukauden yrityksen jälkeen hermoillaan jo kun vauvaa ei ole tulossa. Tosin niin hermoilin itsekin siinä vaiheessa. Ja hermoili vaan lisääntyi sinä 3,5 vuoden aikana, joka ekaan tärppiin meni. Siinä alkuhuumassa "mä haluun vauvan" ei paljon järki päätä pakota ja moni on siinä luulossa että niitä lapsia tulee kunhan pesee omat ja miehen kalsarit samassa koneessa. Liekö tämä sitten seurausta siitä ehkäisyvalistuksesta.. Kun vähän noita prosentteja jne. tutkii niin kyllä se suhteellisuuden tajukin siitä yleensä löytyy.
Samaan sarjaan mun mielestä menee toi limojen jne. tutkailu. Ei sitä kukaan kolmea vuotta jaksa toosaansa ronkkia, lääkäritäti/setä sen kyllä sitten siinä vaiheessa tekee sen puolestasi :)

harmaana ap
Se nyt vaan on aina ja joka kierrossa todennäköisempää että et ole raskaana kuin että olisit raskaana. Jos täydellisellä ajoituksellä, täydellisillä siittiöillä, todennäköisyys raskautua on vain 20-25% niin 75-80% varmuudella sä et ole raskaana. Ja sitten jos siitiöt ei ole parhaat mahdolliset, ajoitus ei ole osunut kohilleen, niin todennäköisyys laskee entisestään! Noilla todennäköisyysprosenteilla kannattaa aina lyödä vetoa sen puolesta että ei ole raskaana :)

Toki aina löytyy näitä jotka on tullu raskaaksi kierukasta, kumista, katumuspilleristä ja päivää ennen menkkojen alkua-ajoitetusta seksistä, mutta noin on aika epätodennäköisiä tapahtumia. Toki mahdollisia, mutta epätodennäköisiä :)

ap harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Vastaan tähän vielä. Missään vaiheessa en ole sanonut ettei noin saisi tehdä. Tuolla aikaisemmin jo vastasin että kukin tehköön niinkuin haluaa.

Yhteistyössä