...kyllä 2- vuotiaan on osattava kertoa hädästään, jos kerran voi päiväkuivaksi sanoa, eihän se muuten onnistu sisälläkään, tosin lähinnä kyllä tarkoitin sitä, että miksi lapsi ei kerro vahingon sattuneen vaan odottaa kiltisti märissä vaatteissa puhumatta mitään.
Ap taisi mainita, että päiväkoti sanoo lasta päiväkuivaksi....
Ei kaikki vain kerro hädästään. Tai edes ilmoita, että on pissat tullu housuun. Mun poika ei koskaan sanonut mitään. Jatkoi vaan leikkejä kunnes joku muu huomasi, että ohops, nyt on pojalla märät vaatteet. En tiedä miksi. Näin vaan oli.
Ja siis kyllä se on hoitajien velvollisuus huolehtia noin pienestä lapsesta ja sen hyvinvoinnista. On paljon "sallittavampaa" unohtaa laitta vaippa päiväunien ajaksi kuin että ei laita lapselle vaippaa ulos pakkasella.
Mutta mä olen varmaan nipo. Mulla on kokemusta todella huonosta tarhasta ja siksi olisin tuollaisesta unohtelusta varsin huolestunut. Miettisin millainen hoidon taso siellä noin yleisesti ottaen on? Vanhemmat voivat huomata monet asiat ja epäkohdat vain kiinnittämällä huomiota pieniin asioihin... kun ei me voida siellä tarhassa päivällä olla tarkkailemassa että miten lapsia hoidetaan....