Valitusta päiväkodista.. onko tää ihan tavallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hankey";23096373]Minä en veisi keltaista lappua vaan liimaisin sinitarralla naulakolle lapun, jossa lukee "ULKONA" ja alla olisi vaippapaketista leikattu vaipan kuva. Siitä sen näkevät sijaiset ja harjoittelijatkin.[/QUOTE]

No ei huono idea tuokaan. Jotain sellasta muistutusta ne näemmä tarvii kun ei pysy mielessä se vaippa sinne ulos.

Jos vielä vastaava vahinko sattuu, niin ottaisin yhteyttä päiväkodin johtajaan. Ehkä kyse on useista eri hoitajista, mutta jollakin tavalla pitäisi tiedotus toimia tällaisissa asioissa.

Jos vielä vastaava vahinko sattuu, niin ottaisin yhteyttä päiväkodin johtajaan. Ehkä kyse on useista eri hoitajista, mutta jollakin tavalla pitäisi tiedotus toimia tällaisissa asioissa.

No ei se johtaja sitä vaippaa tule pukemaan lapselle ulos...
On varmaan parasta laittaa tuo muistutuslappu ja jälleen kerran sanoa hoitajille asiasta. Neljä kertaa alle kahdessa kuukaudessa on aika monta unohdusta, vaikka unohdukset eri ihmislle olisivat sattuneetkin.

[QUOTE="vieras";23096214]Sanot nätisti asiasta, huutamalla asia ei parane. Inhottavaahan tuo on mutta ihmisiähän me hoitajatkin ollaan.[/QUOTE]

Ilmeisesti vähän yksinkertaisia sellaisia, jos viikon aikana noin monta kertaa yksinkertainen asia unohtuu.
Aloittajalle sanoisin, että mielestäni tuo vaikuttaa jo melko piittaamattomalta. OIkeasti ei kukaan unohda neljää kertaa viikon aikana samaa asiaa, eli joko jättävät tahallaan vaipan laittamatta tai sitten asiassa on jotain muuta hämminkiä.

[QUOTE="milli";23096446]No ei se johtaja sitä vaippaa tule pukemaan lapselle ulos...
On varmaan parasta laittaa tuo muistutuslappu ja jälleen kerran sanoa hoitajille asiasta. Neljä kertaa alle kahdessa kuukaudessa on aika monta unohdusta, vaikka unohdukset eri ihmislle olisivat sattuneetkin.[/QUOTE]

En minä ajatellutkaan, että ap:n pitäisi vaatia johtajaa laittamaan lapselleen, vaan sitä, että hän voisi ottaa asian esille esimiehenä. Se voisi motivoida hoitajia muistamaan asian paremmin.

Ilmeisesti vähän yksinkertaisia sellaisia, jos viikon aikana noin monta kertaa yksinkertainen asia unohtuu.
Aloittajalle sanoisin, että mielestäni tuo vaikuttaa jo melko piittaamattomalta. OIkeasti ei kukaan unohda neljää kertaa viikon aikana samaa asiaa, eli joko jättävät tahallaan vaipan laittamatta tai sitten asiassa on jotain muuta hämminkiä.

Oikeasti kannattaisi lukea teksti ennenkuin suoltaa sanoja näppäimistöltään. Kyse oli koko vuodesta. Ja jos unohtaja on aina eri hoitaja ei siitä kovin monta unohdusta tule yhdelle hoitajalle. Harmillista, mutta kyllä tuollaista sattuu.

[QUOTE="asseri";23096538]Oikeasti kannattaisi lukea teksti ennenkuin suoltaa sanoja näppäimistöltään. Kyse oli koko vuodesta. Ja jos unohtaja on aina eri hoitaja ei siitä kovin monta unohdusta tule yhdelle hoitajalle. Harmillista, mutta kyllä tuollaista sattuu.[/QUOTE]

Siksi ap:n kannattaakin ottaa yhteyttä johtajaan, jos vielä sattuu unohdus. Saa sitten esimies kerrata alaisilleen, mitä hyvä hoito tarkoittaa.

[QUOTE="asseri";23096538]Oikeasti kannattaisi lukea teksti ennenkuin suoltaa sanoja näppäimistöltään. Kyse oli koko vuodesta. Ja jos unohtaja on aina eri hoitaja ei siitä kovin monta unohdusta tule yhdelle hoitajalle. Harmillista, mutta kyllä tuollaista sattuu.[/QUOTE]

Nyt on vuoden 6. viikko meneillään. Ja tätä sattunut 4 kertaa, eli melkein kerran viikossa. Ei kyllä saisi sattua. Vielä talvipakkasilla.

[QUOTE="hankey";23096455]Pukemistilanteessa voi olla apuna henkilökuntaa isompien osastolta ja he eivät oikeasti voi tietääkään asiasta.[/QUOTE]

Niinpä, kokonaisuuden hahmottaminen voisi olla erittäin hyväksi vanhemmille. Pukemistilanteet ovat erittäin hektisiä joskus kun henkilökuntaa voi olla paikalla alle puolet siitä mitä vaadittaisiin.

Vanhemmat tietenkin näkevät asiat vain omasta näkökulmastaan, mutta voisi ottaa huomioon sen, että kaikki informaatio ei aina voi kulkea esteettä sijaisille ym.

Kukaan päiväkodin työntekijä ei tahallaan tee sellaista, että haluaisi pissan jäätyvän lapsen housuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja pitää osata;23096175:
Kyllä yli 4 vuotiaiden pitää jo osata olla ilman vaippaa ulkona.

no ensinnäkinhän ton kirjottanut oli jo siinä ihan pässi, että oletti tietävänsä iän mutta siitä viis.

Mistä tämä kommentti kumpuaa? Että kyllä 4v pitää jne. No oishan se suotavaa, mutta entä jos olis neljä v eikä olisi kuiva? Ni mitä sitten? _Heristetään sormea sille ja ollaan että soosoos kyllä sun nyt pitää!!! JA entä jos ei vieläkään ole. Mitä sitten? Heristetään lisää ja soosoosoosoosoosoo!!! Ja jos ei vieläkään...?

Siis ihan oikeesti ihan vaan älytön kannanotto, että "kyllä pitää". Pitää pitää....

Alkuperäinen kirjoittaja töissä päiväkodissa;23096624:
Niinpä, kokonaisuuden hahmottaminen voisi olla erittäin hyväksi vanhemmille. Pukemistilanteet ovat erittäin hektisiä joskus kun henkilökuntaa voi olla paikalla alle puolet siitä mitä vaadittaisiin.

Vanhemmat tietenkin näkevät asiat vain omasta näkökulmastaan, mutta voisi ottaa huomioon sen, että kaikki informaatio ei aina voi kulkea esteettä sijaisille ym.

Kukaan päiväkodin työntekijä ei tahallaan tee sellaista, että haluaisi pissan jäätyvän lapsen housuihin.

Aivan sama vaikka siellä olisikin liian vähän henkilökuntaa, omahoitajan tai jonkun muun on otettava vastuu siitä, että lapselle, joka ei ole täysin kuiva laitetaan vaippa ulos pakkasella. Aivan samoin kun jonkun on otettava vastuu siitä, että lapsi jolla on allergioita saa ruokaa josta ei sairastu.
Mun mielestä tarhassa (henkilökunnassa, johdossa...?) on jotain vialla jos lapselta unohtuu toistuvasti laittaa vaippa, vaikka vanhemmat ovat asiasta huomauttaneet.

Olen itsekin ollut päiväkodissa töissä. Tiedän siis kyllä hyvin mitä ne pukemistilanteet on. Itseäni on kovasti ihmetyttänyt se, että kun kyse on noin pienestä päiväkodista ja samoista hoitajista (sijaisia ei ole ollut), että miten se voi kerta kerran jälkeen unohtua. En haluaisi syyttää hoitajia, ovat muuten aivan ihanaa porukkaa ja olen ollut hoitoon tyytyväinen.

Halusin siis vaan kysellä, onko tämä muidenkin mielestä vähän erikoista vai tapahtuuko muissakin päiväkodeissa tällaista usein (esikoinen kyseessä).. ja tosiaan, sanon asiasta (taas) huomenna ja vien sen lapun.

Mikä siis on ratkaisuehdotuksesi tähän toistuvaan ongelmaan? Se keltainen lappu vai onko parempia ideoita? Turhista selittelyistä ei ole apua.

[QUOTE="jep";23096669]no ensinnäkinhän ton kirjottanut oli jo siinä ihan pässi, että oletti tietävänsä iän mutta siitä viis.

Mistä tämä kommentti kumpuaa? Että kyllä 4v pitää jne. No oishan se suotavaa, mutta entä jos olis neljä v eikä olisi kuiva? Ni mitä sitten? _Heristetään sormea sille ja ollaan että soosoos kyllä sun nyt pitää!!! JA entä jos ei vieläkään ole. Mitä sitten? Heristetään lisää ja soosoosoosoosoosoo!!! Ja jos ei vieläkään...?

Siis ihan oikeesti ihan vaan älytön kannanotto, että "kyllä pitää". Pitää pitää....[/QUOTE]

Ihan samaa mietin. Jos lapsi ei ole kuiva (syystä tai toisesta johtuen) ja vaikka ikää olisi 5 vuotta, niin täytyyhän lapselle laittaa vaippa VARSINKIN jos vanhemmat niin haluavat!

[QUOTE="aapee";23096688]Olen itsekin ollut päiväkodissa töissä. Tiedän siis kyllä hyvin mitä ne pukemistilanteet on. Itseäni on kovasti ihmetyttänyt se, että kun kyse on noin pienestä päiväkodista ja samoista hoitajista (sijaisia ei ole ollut), että miten se voi kerta kerran jälkeen unohtua. En haluaisi syyttää hoitajia, ovat muuten aivan ihanaa porukkaa ja olen ollut hoitoon tyytyväinen.

Halusin siis vaan kysellä, onko tämä muidenkin mielestä vähän erikoista vai tapahtuuko muissakin päiväkodeissa tällaista usein (esikoinen kyseessä).. ja tosiaan, sanon asiasta (taas) huomenna ja vien sen lapun.[/QUOTE]

No ei kyllä ole tavallista! Mun mielestä kertoo siitä, että jotain on vialla. Olisin itse varmasti kaikki tuntosarvet ylhäällä....
En edes ymmärrä kuinka voit olla tyytyväinen ko päiväkotiin jos muistamisen taso on tuota luokkaa?

Miksi lapsi ei itse puhu mitään hoitajille, kun pissa tulee? siis toki on hoitajilta väärin jos unohtavat, mutta inhimillistä kyllä. Ihmetyttää kuitenkin ettei lapsi reagoi millään lailla, varsinkin jos ehtii olemaan ulkona melkein pari tuntia.

Meiän päiväkodissa kaikki lapset käy pissalla ennen ulosmenoa ja vaipat vaihdetaan todella tiuhaan. Koskaan ei ole märkää vaippaa ollu kun oon hakenu, ja meillä vielä kestot käytössä (menee nopeemmin läpi)

Eli todellakin outoa toimintaa...

Miksi lapsi ei itse puhu mitään hoitajille, kun pissa tulee? siis toki on hoitajilta väärin jos unohtavat, mutta inhimillistä kyllä. Ihmetyttää kuitenkin ettei lapsi reagoi millään lailla, varsinkin jos ehtii olemaan ulkona melkein pari tuntia.

Inhimillistä unohtaa vaippa kerran viikossa lapselta jolle se PITÄÄ laittaa ulos mentäessä?
Ja ihan inhimillistä varmaan että bussikuski unohtaa kerran viikossa mitä reittiä sinne sun työpaikalle ajetaan?
Ihan inhimillistä, että sairaanhoitaja unohtaa antaa työvuorollansa TOISTUVASTI lääkkeet potilaille?

Ja mitä se kertoo kyseisestä henkilöstä joka TOISTUVASTI unohtaa hoitaa työtehtävänsä KUNNOLLA. Mun mielestä noin usein unohtaminen ei ole inhimillistä vaan välinpitämätöntä toimintaa.

Eikä 2vuotiaan tarvitse osata kertoa , että pissa tulee. Ei kaikki 2 vuotiaat edes puhu kunnolla. Hoitajien tehtävä on huolehtia, että lapselle laitetaan vaippa, eikä hän joudu toistuvasti ulkoilemaan pissat housussa pakkasella.

Inhimillistä unohtaa vaippa kerran viikossa lapselta jolle se PITÄÄ laittaa ulos mentäessä?
Ja ihan inhimillistä varmaan että bussikuski unohtaa kerran viikossa mitä reittiä sinne sun työpaikalle ajetaan?
Ihan inhimillistä, että sairaanhoitaja unohtaa antaa työvuorollansa TOISTUVASTI lääkkeet potilaille?

Ja mitä se kertoo kyseisestä henkilöstä joka TOISTUVASTI unohtaa hoitaa työtehtävänsä KUNNOLLA. Mun mielestä noin usein unohtaminen ei ole inhimillistä vaan välinpitämätöntä toimintaa.

Eikä 2vuotiaan tarvitse osata kertoa , että pissa tulee. Ei kaikki 2 vuotiaat edes puhu kunnolla. Hoitajien tehtävä on huolehtia, että lapselle laitetaan vaippa, eikä hän joudu toistuvasti ulkoilemaan pissat housussa pakkasella.

Minusta se on inhimillistä. Meidänkin lapselta unohdettiin moneen kertaan vaippa päiväunille mentäessä, kun muuten oli päiväkuiva ja lapsi itse vielä livisti tilanteesta kun ei tykännyt vaipoista, paljon mahdollista myös ap:n lapsen kohdalla. Ja kyllä 2- vuotiaan on osattava kertoa hädästään, jos kerran voi päiväkuivaksi sanoa, eihän se muuten onnistu sisälläkään, tosin lähinnä kyllä tarkoitin sitä, että miksi lapsi ei kerro vahingon sattuneen vaan odottaa kiltisti märissä vaatteissa puhumatta mitään.

Yhteistyössä