Valitusta päiväkodista.. onko tää ihan tavallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti vaan

Vieras
Pakko avautua kun ottaa päähän... Tänään oli 4. (!) kerta tämän vuoden puolella kun lapseni oli laitettu päiväkodissa iltapäivällä ulos ilman vaippaa. Seurauksena litimärät pikkuhousut, sukkahousut, college-housut, toppahousut ja puolet paidasta. Ymmärrän toki, että vahinkoja sattuu, mutta 4. kerta.. :( Lisään vielä, että kyseessä todella pieni päiväkoti, 15 lasta ja vakiohoitajat. Alle 3-vuotiaitakin on vaan 3.

Lapseni on päiväkuiva, ainoastaan nukkuessa ja ulkoillessa tarvitsee vaipan. Lapset menevät ulos heti kolmen jälkeen, usein hakemaan ehdin vasta puoli viiden aikaan ja kiva huomata kotona, että lapsi on ollut litimärkänä pakkasessa ties kuinka kauan. :(

Olen nätisti asiasta sanonut joka kerta, ja aina sanottu, että joo, koitetaan muistaa. Onko epäkohteliasta viedä neonkeltainen muistilappu lapsen kaapinoveen?!

No tottakai muistutat uudelleen niin kauan että menee perille. Ehkä on jotenkin hämäävää, että sanot lapsesi olevan päiväkuiva, mutta suurimman osan ajasta tarvitsee kuitenkin vaipan...

Alkuperäinen kirjoittaja pitää osata;23096175:
Kyllä yli 4 vuotiaiden pitää jo osata olla ilman vaippaa ulkona.

Missä kohtaa aloittaja kertoi lapsensa olevan 4-vuotias????Mä en ainakaan huomannut tai sit mä oon vaan vähän tyhmä...

[QUOTE="aapee";23096196]???

Lapseni on 2-vuotias![/QUOTE]

No huraa!! Nyt selvisi sekin asia, tarviihan se sitten vaipan. Oletin että lapsesi on 4 vuotias tekstisi perusteella.

?????

[QUOTE="vieras";23096182]No tottakai muistutat uudelleen niin kauan että menee perille. Ehkä on jotenkin hämäävää, että sanot lapsesi olevan päiväkuiva, mutta suurimman osan ajasta tarvitsee kuitenkin vaipan...[/QUOTE]

Joo, siis en ole päiväkotiin sitä niin sanonut, he itse sanovat, että lapseni osaa käydä päivisin itse vessassa, eikä tarvitse vaippaa muuta kun unilla (silloinkin kyllä pysyy kuivana) ja pihalla ollessaan. Näin on myös kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan;23096155:
Pakko avautua kun ottaa päähän... Tänään oli 4. (!) kerta tämän vuoden puolella kun lapseni oli laitettu päiväkodissa iltapäivällä ulos ilman vaippaa. Seurauksena litimärät pikkuhousut, sukkahousut, college-housut, toppahousut ja puolet paidasta. Ymmärrän toki, että vahinkoja sattuu, mutta 4. kerta.. :( Lisään vielä, että kyseessä todella pieni päiväkoti, 15 lasta ja vakiohoitajat. Alle 3-vuotiaitakin on vaan 3.

Lapseni on päiväkuiva, ainoastaan nukkuessa ja ulkoillessa tarvitsee vaipan. Lapset menevät ulos heti kolmen jälkeen, usein hakemaan ehdin vasta puoli viiden aikaan ja kiva huomata kotona, että lapsi on ollut litimärkänä pakkasessa ties kuinka kauan. :(

Olen nätisti asiasta sanonut joka kerta, ja aina sanottu, että joo, koitetaan muistaa. Onko epäkohteliasta viedä neonkeltainen muistilappu lapsen kaapinoveen?!

No jos ei mee muuten jakeluun ni paa se lappu. Onhan se ny muistettava mitä sovitaan. Meillä on 16 alle 3v ja kyllä tiedetään kuka vaipatetaan milloinkin.

[QUOTE="no niin";23096202]No huraa!! Nyt selvisi sekin asia, tarviihan se sitten vaipan. Oletin että lapsesi on 4 vuotias tekstisi perusteella.

?????[/QUOTE]

Huraa, millä perusteella:O

Ei ole norm .että lapsesi on ilman vaippaa pihalla taövella!kesä-aika olisikin toinen ,koska päällä voisi olla vain pikkupöksyt ja on lämmintä.
Lapsesi saa pian virtsatulehduksen ja kuumeen jos ulkoiluttavat litimärkänä.
Ihmeellistä että toiveitasi ei huomioida:( ja pikku-ihminen saa kärsiä.

[QUOTE="no niin";23096202]No huraa!! Nyt selvisi sekin asia, tarviihan se sitten vaipan. Oletin että lapsesi on 4 vuotias tekstisi perusteella.

?????[/QUOTE]

Siis what? Ehkä mä on jotenkin tyhmä, mut en tajunnut nyt ollenkaan sua.

Sillä iällä nyt ei ollut merkitystä vaan sillä, että päiväkodin kanssa on sovittu, että vaippa tarvitaan pihalla. Ja nyt harmittaa kun oli neljäs kerta, kun sitä ei ollut, lopputuloksena litimärkä lapsi, jonka huomaan vasta kotona. Tajusitko?

Ja halusin vaan tietää, onko tämä tavallista muissakin päiväkodeissa ja kuinka asiasta sanoisi nätisti niin, että se myös muistettaisiin....

sinä joka pistit,että kyllä 4 vuotiaan pitää osata....no kuuleppas,jos ei vain osaa esim.joku sairaustai ei vain muuten ole vielä oppinut niin silti niiden pitää se vaippa laittaa! Ei ketään saa märissä pakkasella pitää kummiskaan!!! En ymmärrä miks aina tänne jonkun pitää päästä vaan pätemään ja miks naisten pitää olla toisilleen niiiiiiin ilkeitä! Ja aloittajalle,että todellakin sanot tosi napakasti asiasta ja pistät vielä ison lapu lokerolle!

[QUOTE="vieras";23096214]Sanot nätisti asiasta, huutamalla asia ei parane. Inhottavaahan tuo on mutta ihmisiähän me hoitajatkin ollaan.[/QUOTE]

Joo, en tosiaan ole huutanut, eikä se tulisi mieleenkään. Lähinnä mietin, miten sen tosiaan kohteliaasti voisi sanoa, niin että se myös muistetaan, en halua enää 5. kertaa. :(

Taidan viedä itse sen lapun.

[QUOTE="vieras";23096214]Sanot nätisti asiasta, huutamalla asia ei parane. Inhottavaahan tuo on mutta ihmisiähän me hoitajatkin ollaan.[/QUOTE]

Ollaan ihmisiä joo. Mut jos ei mee perille ni vanhempikin saa sanoa tiukasti. Huutaa ei tartte.

Pistä se lappu ja sano asiasta vielä kerran!!! Mutta oikeasti mielenkiintoiset työntekijät siellä kyllä on, taitaa viestinnässä olla parantamisen varaa ja rutkasti!

[QUOTE="mamax3";23096240]sinä joka pistit,että kyllä 4 vuotiaan pitää osata....no kuuleppas,jos ei vain osaa esim.joku sairaustai ei vain muuten ole vielä oppinut niin silti niiden pitää se vaippa laittaa! Ei ketään saa märissä pakkasella pitää kummiskaan!!! En ymmärrä miks aina tänne jonkun pitää päästä vaan pätemään ja miks naisten pitää olla toisilleen niiiiiiin ilkeitä! Ja aloittajalle,että todellakin sanot tosi napakasti asiasta ja pistät vielä ison lapu lokerolle![/QUOTE]

Se kirjoitetaan lapun. Muutenkin kirjoitusvirheitä täynnä tuo sun teksti, hyi en osaa es lukea sitä.

no pitäisi kyllä työntekijöidenkin tajuta, kun noin monta kertaa tullu ulkona housuun, ainakin ite muistasin hoitajana laittaa, jos omalle kohdalle ois osunu vahinko ja vielä vanhempi sanonu vaipasta... aika kurjaa olla märissä ulkona, tulee helposti joku tulehdus tmv.
vaihtuuko siellä kaiken aikaa tädit, vai mikä mättää kommunikaatiopuolella??

Alkuperäinen kirjoittaja hoitajatäti;23096288:
no pitäisi kyllä työntekijöidenkin tajuta, kun noin monta kertaa tullu ulkona housuun, ainakin ite muistasin hoitajana laittaa, jos omalle kohdalle ois osunu vahinko ja vielä vanhempi sanonu vaipasta... aika kurjaa olla märissä ulkona, tulee helposti joku tulehdus tmv.
vaihtuuko siellä kaiken aikaa tädit, vai mikä mättää kommunikaatiopuolella??

No sepä se kun ei vaihdu, ollenkaan. Samat kokeneet vakiohoitajat. Siksi en voikkaan ymmärtää miten tää on edes mahdollista. Välinpitämättömyttä?

Joka tapauksessa tylsä juttu. Paha mieli lapsen puolesta ja tosiaan pissatulehdukset pelottaa. :(

Minä en veisi keltaista lappua vaan liimaisin sinitarralla naulakolle lapun, jossa lukee "ULKONA" ja alla olisi vaippapaketista leikattu vaipan kuva. Siitä sen näkevät sijaiset ja harjoittelijatkin.

Yhteistyössä