Valitus...?

  • Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti
harmittaa
Tyttömme 1v5kk on ollut jo jonkun aikaa todella väsynyt, janoinen ja muitakin oireita on ollut. No saatiin lähete verikokeisiin jossa oli tarkoitus ottaa mm.kilpirauhaskokeet (mulla kun on diabetes ja kilpirauhasen vajaatoiminta ni lääkäri kattoi parhaaksi ottaa laajat verikokeet)
No, ensin tyttö oli 12tuntia paastolla verikokeita varten ja sitten maanantai aamulla meni verikokeisiin isänsä kanssa.
Labran näytteenottaja oli ollut kuulemma todella tumpelo, ei ollut löytänyt suonta ja kun vihdoin oli saanu tytöltä verinäytteen oli neulasta tirskunut verta miehen ja tytön vaatteille... ja tyttö oli tietysti peloissaan.
No verikokeiden tulosten piti tulla keskiviikkona. Soitin mutta kilpparinäytteet oli tulematta. Piti soitella tänään uudelleen. Soitin iltapäivällä, mutta oli ollu jotain hämminkiä ja pyydettiin soittamaan maanantaina uudelleen.
Äsken soitettiin ja kerrottiin, ettei kilpirauhasnäytteitä oltu otettu OLLENKAAN. Eli taas sama rääkki, tumpelon labran tädin takia. Ärsyttää ja harmittaa tytön puolesta (hänellä käsivarsi edellen musta edellisistä verinäytteistä...)
 
Muumia
Kylähän se varmasti harmittaa. Ilmeisesti siellä ei ollut vuorossa labratätiä joka olisi aikaisemmin ottanut lapselta verinäytettä (ehkä). Ja kyllähän joidenkin lasten suonet ovat todella "huonot". Kannattaa ehkä kysyä saako hakea apteekista emlalaastarin puudukkeeksi valmiiksi. Ja "kiinnipitäjän" kannattaa olla jämpti. Jos alkaa lällyilemään niin näytteenotto entistä vaikeampaa.
 
harmittaa
avoneulalla juu. Vaikee varmaan ottaa näytettä, mut luulis et labran tätikin osaa lukea ja ottaa samalla kaikki näytteet jotka määrätty... ja oli vanhempi ihminen kyseessä, jolloin varmaan on myös sitä ammattitaitoa ehtinyt karttua.
 
Mä olen kerran odotellut KYS:n labran aulassa 3,5 h kilpparitestiin turhaan, sehän pitää ottaa ennen klo 10. Puoli kahdeltatoista havahduin itsekin että WTF, kaikki mun jälkeen tulleet on jo päässeet. Menin luukulta kysymään että mikä maksaa, niin eivätpä olleet sit kirjanneet mua sinne järjestelmään ollenkaan.. Myöhästyin samalla myös äitini perunkirjoituksesta yms.. :/
 
Ei ole kyllä mikään puolustus, että lapsilta on vaikea näytettä ottaa. Ammattitaitoinen labra pystyy kylllä näppärästi ottamaan näytteen vaikka kuinka pieneltä.
Ja vielä se, että mokaa kilpirauhasnäytten, että joutuu uudestaan pistettäväksi |O
Meillä kävi alkuvuodesta 5v tytön kanssa niin, että istui ihan nätisti, kun verikoetta otettiin, niin silti täti pisti suonen sivuun. Sai tyttö kipeää ja eikun uudestaan pistämään vaan. Sitten sainkin jo selittää lapselle, että pitää jaksaa olla vielä paikallaan ja lopulta osittain väkisin pitämään kiinni. Ja vielä sitten terkkari laittoi ne veriputket 5kpl niin kovakouraisesti paikalleen, että joka kerran tyttö sai lisää kipeää ja sanoi jo itsekin, että ei laiteta enää.
 

Yhteistyössä