välilevyrappeuma ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suhoska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Suhoska

Jäsen
30.11.2007
37
0
6

Mulla todettu lannerangassa kohtalaisen runsasta välilevyrappeumaa. Olen nyt raskaana viikoilla 12+. Tuntuu, että selkä alkaa jo oireilla. Aamuisin tosi jäykkä ja kipeä, ei saa nukuttua. Onko teillä kellään kokemuksia vastaavista selkävaivoista ja mikä olisi niihin auttanut?

Mulla on oma fysioterapiassa saatu jumppaohjelma syville vatsalihaksille, jota pitäisi aktiivisemmin toteuttaa. Nyt kun tää armoton väsymys ja kestokrapula hellittää, niin paremmin saa varmaan aikaiseksi.

Onko tukivöistä kokemusta? Entä mikä teillä on ollut synnytystapa? Ekassa raskaudessa ei ongelmia ennenkuin heti synnytyksen jälkeen. Nyt tietenkin extrabonuksena 12kg ylipaino ennen tätä raskautta

Mulla on selkäongelma, syytä ei vielä tiedetä. Tutkimukset jatkuu raskauden jälkeen.
Mulla tähän ei ole auttanut mikään, sairaslomalle jäin rv 19...nyt alkaa olla niin tukalaa selän kanssa, että jalat pettää toisinaan alta ja sohvalta noustessa menee 10min, että saa selän suoraksi.

Lantio mulla on virheasennossa, mutta muusta ei tietoa, mutta selän puolella myös vikaa, ei vaan tosiaan ehditty tutkia.

3 raskautta ja synnytystä takana, ilman suurempia ongelmia. Tää vaiva paheni n. 1-1½v sitten, eli nyt menossa ekaa kertaa synnyttämän tämän vaivan kanssa...saa nähdä kuinka käy, kun edellisissä supistukset on enemmän ottaneet selkään :/

Jahvetti 38+6

Sympatiat kaikille selkäkivuista kärsiville!!! :hug:

Yhteistyössä