Välikausipuku - milloin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MissR

Vieras
Missä vaiheessa tuota paljon puhuttua välikausipukua aletaan yleensä käyttämään? Nyt on jo huhtikuu, mutta kun lämpötila keskimäärin +-0 astetta, niin ei kai ihan vielä kuitenkaan?? Toukokuun paikkeillako, sitten kun lämpötila on jotain 10 astetta? Mulla on 10 kk ikäinen poika ja eiköhän tässä ainakin tämä kuu kuljeta vielä toppahaalarissa. Entä mitä olette pukeneet tuon välikausipuvun alle, ei varmaan mitään välipukuja ainakaan, sisävaatteet vaan?? Kyselee tyhmä...

Mä otin tällä viikolla poitsulle, 8kk, välikausihaalarin käyttöön. Alle olen pukenut vähän tavallista sisävaatetta enemmän ja sitten kundi lämpöpussissa vaunuihin. Hyvin on tarjennut.

Mikä on välikausipuku? Vai onko se vain termi normaali vaatteille, mitä käytetään kun toppapuvun on liian kuuma?

Kun meillä on talvella toppapuku ja tarvittaessa vielä lisää lämmintä alla. Lämimillä kelillä sitten housut+takki tai haalari ja tarvittaessa kurapuku.

Kesähelteillä tietysti vielä ohuempaa vaatetta.

Vai onko tuo se pakkauksen ohut haalari?

Minäkin otin käyttöön tällä viikolla ja poika 2½kk. Olle body ja potkarit + villasukat ja lapaset + kypärähuppu ja pipo. Koko satsi oli makuupussissa vaunuissa ja hyvin tarkeni kun lämmintä on ollu plussan puolella.
Itse asiassa tarkeni vähän liiankin hyvin kun heräsi siihen kun oli liian kuuma...

Välikausihaalari on yleensä tuulenpitävää, usein myös vedenpitävää kangasta, jossa on ohut verkkomainen tai puuvillavuori, ei siis vanua.
Tuo äitiyspakkauksen ohut haalarihan ei pidä tuulta ollenkaan!!

Yhteistyössä