vaikea sanoa suoriltaan mikä haalari kannattaa laittaa. 73cm ostaisin sen 80cm haalarin. 86cm voi olla liian löysä/pitkä.
Itse olen suosinut alle vuosikkailla ns. baby-mallin pukuja, siis joissa ei ole vyötäröllä kuminauhaa. Näissä malleissa käytettävyys on pidempi, kun on varrelliset kengät. 80cm baby-pukua vs. 86cm vyötärönauhalliseen pukuun=pituus likimain sama.
Jos lapsi on pääsääntöisesti rattaissa, kannattaa satsata tuulen pitävään pukuun.
Jos lapsi taas kävelee itse, välillä konttaakin, kannattaa tuulen pitävyyden lisäksi satsata kosteuden pitävään materiaaliin, ei kumminkaan kura-housuihin.
Lasten haalarit ovat tunnetusti kalliita, varsinkin sellaiset paremmat, mutta näistäkin löytyy edullisempia vaihtoehtoja.
Meillä on nyt kolmatta vuotta käytössä lapsilla Jesper&Juniorin Motion Wear sekä Johathan-merkkiset puvut.
Motion Wear on edullisempi malli, jonka veden kestävyys ei niin hyvä kuin Jonathanissa. Meillä MW puvulla on kumminkin pärjätty ihan hyvin aina, kun ei mennä lätäkköön leikkimään

. Oikein kurakelillä puen päälle kurahousut.
Kalvopukuja kun kannattaa pestä niin vähän kuin mahdollista, jotta kalvot eivät vahingoitu. MW puku maksaa noin 30-40e, riippuu saako alennuksesta
Jonathan puku on sitten parempi veden pitävyydellään, ja ehkä pintamateriaali tuntuu pehmeämmältä. Housuosasta ainakin meillä polvien kohdalta on haalistunut väri, mitä ei ole havaittavissa MW puvussa, jossa erilainen kangas alaosassa. Pitävyyteen ei ole haitallista vaikutusta. Tämä puku maksaa sitten jo noin 60-70e, riippuen taas alennusmyyntien ajankohdasta.
Mielestäni nämä puvut ovat hyvin verrattavissa Rasavilin ja Remun Traveller-pukuihin joita ennen ostin aina. Nuo puvuthan ovat siinä satasen kieppeillä joten edullisempia nämä valitsemani ovat.
Lassie-puvuista en itse ole tykännyt, kun niden pintamateriaali on jotenkin "karkeampaa" joten siitä ei tahrat pyyhkäisyllä ole lähteneet. Pukuna varmaankin ihan hyvä.
Ja jos jotain kiinnostaa(nakkaa sähköpostiosoite), olisi pieneksi jäänyt 86cm motion wear puku, jossa päävärinä housuosassa tummansininen, yläosassa lila, ja valkoinen. Mukaan kirsikan värinen talvihattu. puku on kuin uusi, tyttö kasvoi nopeasti yli siitä. nyt 3v käyttää 104cm motion wearia