VALHEIDEN VERKKO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karoliina

Vieras
Puolisoni elää oman tunnontuskissaan. Hänelle syntyi ennen
avioliittoani au-lapsi, jota hän ei olisi halunut silloin syntyvän.
Hän meni naimisiin kanssani ja teki useita lapsia kanssani.
Ja 20-vuoden jälkeen päätti ottaa yhteyttä salaa tähän au-lapseen, piti sitä salassa 2 kk ja sitten vieraan kautta vaimo
sai selville, että näin oli tapahtunut. Nyt on yritetty 5 vuoden ajan ajaa sisään tätä uutta tilannetta, huonosti onnistuen.
Mies soittelee melko usein tälle lapselle, ja vaimolle ilmoittelee
ettei ole missään yhteydessä. Tilanne on kärjistänyt parisuhteen tiukille, valehtelemista, luottamuksen puutetta
ilmassa! Mikä neuvo olisi tälläisessa vanhojen asioiden
muistelemisessa parasta?

Minusta miehellä on täysi oikeus ottaa yhteyttä täysi-ikäiseen lapseensa kysymättä vaimon lupaa. Kyse ei kuitenkaan ole salarakkaasta vaan omasta lapsesta. Mikä vaivaa? Valehtelu? Ehkä mies pelkää vaimon reaktiota. Keskustelu olisi paikallaan. Ja tukeminen miestä au-lapsensa suhteen. Mustasukkaisuuttako lapsesta, joka ei ole sinun? En tainnut ymmärtää...

Asia olisi ok. Jos se ei sotkisi myös muiden lasten suhteita
kun nykyisin on miehellä vain tämä yksi lapsi mielessä ja
muiden lasten koulutus esim. ei ole kohdallaan ja monta
muuta seikkaa. Mitäs salattavaa on lapsella ja isällä muilta
perheenjäseniltä joka ei kestäisi tänä päivänä sitten päivänvaloa?? Sitä olen miettinyt useasti ja lapset myös.
Reilusti keskustelua toivoisin mieheltä ja tältä au-lapselta.
Mutta mies on tässä suhteessa näköjään avuton näin tekemään.

Valheet ei ole kivoja perheessä. Sailailun salat olen saanut
tuntea 5 vuoden ajan. 20-vuoden takaiset asioiden uudelleen esiintuomiset, tuovat mukanaan monta mutkaa
ns. mustasukkaisuuden, kuten pelonkin että turvallinen
perheyhteisä särkyy. Eikä tätä helvettiä ymmärrä kukaan
ennenkuin on itse kokenut.

Etkö voisi kutsua kaikki yhteisen pöydän ääreen, salalapsi, tämän äiti/perhe, miehesi ja seuraavassa vaiheessa myös omat lapsesi.

Mikäli haluat salailun loppuvan pistä kaikki kortit pöydälle. Kuvapuoli ylöspäin!

Yhteistyössä