Valehtelin kaverille, että lapseni on sairaana, koska...

tänään alkoi menkat ja meidän piti mennä yhdessä uimahalliin ja saunomaan. Ihan kamala fiilis valehtelusta, jota en siis yleensä tee. Mutta kyseessä on tosiaan leikkipuistosta tuntemaan opittu kaveri, jonka kanssa ei olla vielä niin läheisiä, että tahtoisin huudella erittäin runsaista ja kivuliaista menkoista..

Oonko ihan kamala ihminen kun valehtelin? Ilmoitin kuitenkin hyvissä ajoin jo aamupäivällä (kun menkat alkoi), että olisi aikaa hänelläkin keksiä muutaa tekemistä illaksi :(
 
vierasdf
Missä vaiheessa kuukautiset ovat muuttuneet noin ujostuttavaksi asiaksi, vai oliko ystäväsi miespuolinen?
Jos itse on päässyt edes suht helpoilla kuukautisilla, ei välttämättä ymmärrä, että jollakin vuoto saattaa olla todella runsasta ja kivut pahoja. Ei mua ainakaan huvita alkaa kuvailemaan noita asioita puolituntemattomalle, ja jos sanoo syyksi lyhykäisyydessään vaan että on menkat, toinen saattaa pitää ihan idioottina ("laittais nyt tampoonin niin pääsisi helpolla ongelmasta" - näin ajattelevahan saattaa pitää niitä menkkojakin tekosyynä ;) )

Mä en varmaan viitsisi sanoa, että lapsi on sairas (ettei tule ihmettekyä, jos näkee meidät myöhemmin tai heti seuraavana päivänä jossain muualla), olisin varmaan vedonnut omaan huonoon vointiin selittämättä tarkemmin.
 
"Liisi"
Kuulostaa siltä että olet jäänyt jonnekin teiniasteelle, jos et pysty toisen äiti-ihmisen kanssa juttelemaan kuukautisista, siitä huolimatta että olet naimisissa ja synnyttänyt?
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"vierailija"
Mä kerron ripulista jos vaikka en pääse tapaamiseen sen vuoksi ja kaikki semmoset jos on kuitenkin ihan kaveri kyseessä. Esim. yks työkaveri kertoi mulle ärtyvästä suolestaan vaikka ei oltu tunnettu kuin pari kuukautta ja tavattu vain töissä. Oli kyseessä vielä sellainen ujompi parikymppinen nainen. Mutta sitten ajattelin, että kun hänkin kehtas ottaa puheeks niin kehtaan minäkin. Menkoista kertominen ei ole paha juttu lainkaan, eli olisin kertonut kyllä. Olin sanonut et menkat alkoi, jotka on runsaat ja kivuliaat niin en pääse just tänään. Millään intiimeillä asioilla en siis retostele, mutta kerron kyllä totuuden jos siinä tilanteessa ei voi muuta.
 
Nnooo
Mä olisin sanonut että nyt on niin pahat menkat etten pääse. On kyllä kokemusta, ettei sitä kaikki ymmärrä...
Ja tosiaan, ei minullakaan mikään tamponi pidä. Sidettä vaihdan puolen tunnin välein pahimman ajan.
 

Yhteistyössä