valehtele neuvolassa!!!!

• Viestiketjun aloittaja sapen kuohahdus
  • Ensimmäinen viesti
sapen kuohahdus
Jos et halua että joka jumalan kerta siellä paasataan viinasta ja lykätään lappua lapun perään kaikenmailman alkoholitesteistä.

Itse kerroin rehellisesti alkoholin käytöstäni ENNEN raskautta, että kalijaa ja sidukkaa saattoi viikonloppuisin hujahtaa pullo poikineen, mutta että en mä v***u p*****e nyt juo tippaakaan ku oon paksuna!!!!!

Muutenkin nyt on ilmenny että raskauteni on riskisellanen, ni ei täs jaksais hitto soikoon joka käynnillä vatvoa juominkeja. Per**le.

Lex
No eiköhän sekin vähän riipu määristä? B)

En ole ite kummallakaan kerralla valehdellut siitä tai muustakaan, ja olen alkoholia käyttänyt ihan kohtuullisesti raskauksia ennen.

Ikinä ei ole kyselty eikä huomauteltu :whistle

*muoks: Ja siis toki on niitä rasti ruutuun-testejä tehty omasta ja miehen alkoholinkäytöstä, mut mun tietääkseni ne nyt on ihan normaali rutiini kaikilla taustasta riippumatta, eikö?*

höh
Ei tarvinnu valehdella kun en ollut enkä ole alkkis, joten pärjäsin raskausajan juomatta. Viina ei ole MINULLE ongelma.
Jotenkin tuntuu että aika arkaan paikkaan sinulle kolahtaa tuo kun ne siellä neuvolassa vain ovat vähän niinku velvoitettuja pitämään huolta viattomasta sikiöstä.

Rollolainen
ei mun oo tarvinnut alkoholin käytöstä valehdella.
Mutta kun kakkonen oli pieni niin silloin valehtelin neuvolan tädille, että poika syö vain rintamaitoo ja tuttelia, vaika aikin jo 2kk iässä pottua

Oudolta kuulostaa. Silti en kehottaisi valehtelemaan mistään neuvolassa. Voihan sitä sanoa tätille, että usko nyt kerrasta, että mä en raskauden aikana juo lainkaan. Toki tässä yritetään varmaan antaa sitäkin terveysvalistusta, että se alkoholinkäyttö ei sitten raskauden jälkeen jatkuisi samana kuin ennen raskautta.

puh
Se on ihan vakio, että kysyvät sekä äidin että isän alkoholin käytöstä. Onhan siinä neuvolakortissakin tilaa täyttää eri nautintoaineiden käytöstä sekä ennen että raskauden aikana. Kai sen verran osaa omaa käyttöään artikuloida, että toinen tajuaa, ettet juo raskauden aikana.

Aivan
Huomasin saman jutun. Kerroin menneisyydessäni olleista mielenterveyden ongelmista ja siitä eteenpäin mua kytättiin oikein suurennuslasin kanssa, vaikka useita vuosia olin ollut terve kuin pukki. Sitä jatkui vielä vauvan syntymänkin jälkeen- puoliväkisin koitettiin perhetyöntekijää tyrkyttää kotiin, vaikka mitään tarvetta ei sellaiselle ollut. Eli mies oli isyyslomalla kotona, eikä muutakaan normaalia väsymystä lukuunottamatta ollut vialla. Alkoi kyllä sapettamaan toden teolla...

Ymmärrän kyllä, että tietty ollaan huolissaan jaksamisesta yms. mutta rajansa kaikella. Varsinkin, kun neuvolatädit eivät ole mielenterveyspuolen ammattilaisia.

turhaa uhoomista
Sen takiihan ne sitä lähinnä kyselee,ku jotku äidit valitettavasti palaavat siihen entiseen malliin takaisin.Kaljan kiskonta jatkuu synnytyksen jälkeen.

Miksi tuosta valehtelemaan,itse olen kertonut kaiken aina rehellisesti.Eipähän ole sitten asioita jotka vois josksu jossain tapauksessa osuu omaan nilkkaan.

Sanoo siellä vain reippaasti,että en juo nyt ja tueln kyllä kertomana jos tarvisten apua juomiseen liittyvissä ongelmissa.Piste.
Jos ei auta niin vaihtaa neukkatätiä.

N
Kyllä siitä on mainittu useamman kerran neuvolassa. Vastasin testeissä rehellisesti, että käytän alkoholia alle 5 kertaa vuodessa, mutta silloin yleensä juon sen 10 annosta. Sieltähän sitten tuli alkoholisti merkintä, kun kerta-käyttö on niin kova! Saa nähdä tulevatko kyttäämään vauvan syntymän jälkeen kotio, kun mies vastas samalla tavalla.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja Aivan:
Huomasin saman jutun. Kerroin menneisyydessäni olleista mielenterveyden ongelmista ja siitä eteenpäin mua kytättiin oikein suurennuslasin kanssa, vaikka useita vuosia olin ollut terve kuin pukki. Sitä jatkui vielä vauvan syntymänkin jälkeen- puoliväkisin koitettiin perhetyöntekijää tyrkyttää kotiin, vaikka mitään tarvetta ei sellaiselle ollut. Eli mies oli isyyslomalla kotona, eikä muutakaan normaalia väsymystä lukuunottamatta ollut vialla. Alkoi kyllä sapettamaan toden teolla...

Ymmärrän kyllä, että tietty ollaan huolissaan jaksamisesta yms. mutta rajansa kaikella. Varsinkin, kun neuvolatädit eivät ole mielenterveyspuolen ammattilaisia.
No tuo on ollut ihan normaalia käytöstä neuvolan puolesta!

Itselleni myös kävi ihan jostain sossun puolelta puoliväkisin täti juttelemassa kun odotusaikana tuli ilmi minun lapsuudessani tapahtunut järkyttävä asia ja kun toin perhevalmennusta koskien esille sen etten halua ison porukan läsnäollessa esitellä itseäni jne. ts. esiintymiskammo.
Minua yritettiin puoliväkisin saada myös lapsen syntymän jälkeen johonkin "samanhenkisten" äitien ryhmään avoimelle.
Tein selväksi että en tarvitse tuollaisia juttuja ja thats it.
En kokenut pahalla kuitenkaan tuota asiaa, pääasia että pitävät huolta!!

viivi
Mä sain sen audit-lapun, vaikka se neuvolan akka ei edes kysynyt mun alkoholin käytöstä...sen kuulemma joutuu kaikki täyttään, ainaki meillä päin:) oli ongelmaa tai ei.

ap
Kyllä se pahalta tuntuu kun joutuu kokemaan että nyt yritetään tässä jotain leimaa lyödä ohtaan. Varmasti heijän koulutukseen kuuluu "epäillä" ja karsia joukosta päihdeäidit. Tuntuu vaan että tämä mun täti lyö asialla yli. Kyllä ajattelinkin sanoa tädille suorat sanat, mut sit pelottaa et se vaikuttaa loppukäyntien tunnelmaan. Haluaisin neuvolakäyntien olevan iloisia ja odotettavia asioita, enkä mitään kyttäämistä ja kyräilyä!!!!

Oon kuullu et jotkut suorastaan pelkäävät neuvolakäyntejä sen takia kun saavat haukkuja painonnoususta...Tuntuu paskamaiselta ku keskitytään epäolennaiseen! Ja lopuks, mitä hel***tiä siitä vaikka ois juonu kuinka paljon tahansa ennen raskautta kun sen aikana tajuaa pitää korkin kiinni!? Tarkastakaas kohtuukäytön rajat ja miettikää sitten kuinka monella on varaa moralosoida täällä.

toinen alkkis?
Alkuperäinen kirjoittaja N:
Kyllä siitä on mainittu useamman kerran neuvolassa. Vastasin testeissä rehellisesti, että käytän alkoholia alle 5 kertaa vuodessa, mutta silloin yleensä juon sen 10 annosta. Sieltähän sitten tuli alkoholisti merkintä, kun kerta-käyttö on niin kova! Saa nähdä tulevatko kyttäämään vauvan syntymän jälkeen kotio, kun mies vastas samalla tavalla.
Mekin vastattiin näin. Että harvoin juodaan mut kun juodaan niin aika paljon. Täti oli vähän kummastuneen oloinen (en tajua miksi! ei kai humalahakuinen juominen nyt niin harvinaista ole!) mutta ei kai laittanut mitään merkintää mihinkään. Ei puhuttu alkoholista toiste neuvolassa. Eikä todellakaan tullut mieleenkään juoda raskausaikana.

vieras
Entä aiotko jatkaa samoilla linjoilla raskauden jälkeen?

"Itse kerroin rehellisesti alkoholin käytöstäni ENNEN raskautta, että kalijaa ja sidukkaa saattoi viikonloppuisin hujahtaa pullo poikineen, mutta että en mä v***u p*****e nyt juo tippaakaan ku oon paksuna!!!!!"

hei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja lopuks, mitä hel***tiä siitä vaikka ois juonu kuinka paljon tahansa ennen raskautta kun sen aikana tajuaa pitää korkin kiinni!?
No kyllähän nyt varmaan itsekin ymmärrät että täytyyhän heidän varmistaa ettei tämä "parannus" ole vain sen 9kk ajan voimassa? Eli kun lapsi pullahtaa maailmaan, niin sitten saa taas jatkaa juontia vaikka kuinka paljon?

Yhteistyössä