valehtele neuvolassa!!!!

• Viestiketjun aloittaja sapen kuohahdus
  • Ensimmäinen viesti
hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä aiotko jatkaa samoilla linjoilla raskauden jälkeen?

"Itse kerroin rehellisesti alkoholin käytöstäni ENNEN raskautta, että kalijaa ja sidukkaa saattoi viikonloppuisin hujahtaa pullo poikineen, mutta että en mä v***u p*****e nyt juo tippaakaan ku oon paksuna!!!!!"
Näinpä. Kielenkäytöstä ja asiaan suhtautumisesta päätellen juonti jatkuu kun lapsi on pihalle saatu. Sääliksi käy jälleen yhtä viatonta olentoa..

Afrikannorsu
Tupakointi on sitten sama juttu. Poltin ja lopetin raskaudesta kuultua. Ei sitten millään uskonnu koska paino ei noussu ekalla paljoa ja vatsakin aika pieni. Raskauden aikainen kokoarviokin oli pieni. Jankutti ja jankutti että kerro nyt vaan rehellisesti jos poltat. En polttannu ja vauvakin syntyi vko etukäteen ja siltikin yli 3kg. Mutta se oli ihan kaameta se ahdistelu ja maanittelu

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja lopuks, mitä hel***tiä siitä vaikka ois juonu kuinka paljon tahansa ennen raskautta kun sen aikana tajuaa pitää korkin kiinni!? Tarkastakaas kohtuukäytön rajat ja miettikää sitten kuinka monella on varaa moralosoida täällä.
Siinä on se pointti, että monilla alkoholia runsaasti käyttävillä on tapana jatkaa sitä samaa juomiskulttuuriaan sitten kun vauva on syntynyt. Parastahan olisi, jos äiti ja isä eivät ainoastaan ymmärtäisi raskauden ajan pitää korkin kiinni vaan myös sen jälkeenkin.

Mä en moralisoi, mutta mulla henk.koht. ei tule vuodessakaan täyteen ne alkoholimäärät, millä riskiraja ylittyy viikossa.

Gerbera
Itse koin samanlaista kohtelua kertoessani rehellisesti alkoholinkäytöstä ENNEN raskautta. Join todella paljon joka viikonloppu enkä edes ajatellut valehtelevani neuvolassa asiasta. Olisi pitänyt valehdella. Syynääminen ja helvetinmoinen kysely jatkui koko raskauden ajan.... Koko raskausajasta jäi tosi huono maku suuhun neuvolan osalta. Ja toi kommentti, että ryyppääminen jatkuu kun on saanut synnytettyä, paskan vitut sanon minä! Yhden kerran olen käynyt oluella pojan syntymän jälkeen ja hän on nyt 6 kuukautta.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja Gerbera:
Ja toi kommentti, että ryyppääminen jatkuu kun on saanut synnytettyä, paskan vitut sanon minä! Yhden kerran olen käynyt oluella pojan syntymän jälkeen ja hän on nyt 6 kuukautta.
Good for you, mutta tässähän olikin kyse siitä että toki neuvolan tädit haluaa varmistaa tän ettei samanlainen alkon käyttö jatku.

ap
aapeen taustaa: Ikä 35. Ei siis mikään märkäkorva enää. Ymmärtää viinan vaarat niin itselleen kuin pikku sikiölle. Normaalit teini-iän kännikokeilut. Parikymppisenä bilehile. Sitten unelmien prinssi ratsasti uljaalla ratsullaan ja pamautti allekirjoittaneen paksuks. Perhe-elämä. Kolme lasta, punainen tupa ja perunamaa. Juhliminen vaihtui vaipanvaihtoon ja muuhun lapsiperheen arkeen. Ei viinan pisaraa vuosiin. Sitten avioero tilastoja koristamaan. Itkua ja hammasten kiristystä. "Kadonneen nuoruuden metsästystä"? Juominkeja kun kersat isällään. Lohtusidukkaa. Sitten uusi suhde ja iltatähti. Ilon ja onnen täyttymys! Ei muuta ku neuvolaan ja mitäs siellä: Kerrot lohtujuomista ja määristä, rehellisesti. Tulos: Leima otassa. Ja sanon vielä lopuks että perkele! Olen siis juoppo.

Gerbera
Toi neuvolantätien kotikutoinen psykologina toimiminen tuskin ketään tosi juoppoa edes tajuaa. Alkoholistit valehtelevat kaikille omasta käytöstään ja tuskin menevät neuvolassa kertomaan omasta alkoholin käytöstään. Se on vaan niin herttaista, kun joku virkaintoinen vähillä älynlahjoilla varustettu tätykkä yrittää posket punaisina tentata odottavaa äitiä ja vielä ihan turhaan. Mutta jos heille siitä hyvä mieli tulee niin ei muuta kuin tuulta päin. Todellista hyötyä noista kyselyistä ei ole, oikeaa alkoholistia ei paranneta missään.

Lex
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ja lopuks, mitä hel***tiä siitä vaikka ois juonu kuinka paljon tahansa ennen raskautta kun sen aikana tajuaa pitää korkin kiinni!?
No kyllähän nyt varmaan itsekin ymmärrät että täytyyhän heidän varmistaa ettei tämä "parannus" ole vain sen 9kk ajan voimassa? Eli kun lapsi pullahtaa maailmaan, niin sitten saa taas jatkaa juontia vaikka kuinka paljon?
Täytyy omasta kokemuksesta komppailla vähän tätä näkemystä, nimittäin tupakan suhteen.
Poltin ennen ensimmäistä raskautta, reilusti.
Lopetin plussattuani vauvan vuoksi, ja olinkin polttamatta pitkälti imetyksen lopettamiseen asti.
Kuitenkin, koska alkuperäinen motiivi tupakoinnin lopettamiselle oli juuri raskaus ja imetys, vanhat himot palasivat voimakkaina ja repsahdinkin polttamaan uudestaan peräti muutamaksi vuodeksi.
Sittemmin lopetin oman (ja tietysti perheen) hyvinvointini vuoksi, ja se päästös on piänyt jo yli 2 vuotta :)

hei
aapeen taustaa: Ikä 35. Ei siis mikään märkäkorva enää. Ymmärtää viinan vaarat niin itselleen kuin pikku sikiölle. Normaalit teini-iän kännikokeilut. Parikymppisenä bilehile. Sitten unelmien prinssi ratsasti uljaalla ratsullaan ja pamautti allekirjoittaneen paksuks. Perhe-elämä. Kolme lasta, punainen tupa ja perunamaa. Juhliminen vaihtui vaipanvaihtoon ja muuhun lapsiperheen arkeen. Ei viinan pisaraa vuosiin. Sitten avioero tilastoja koristamaan. Itkua ja hammasten kiristystä. "Kadonneen nuoruuden metsästystä"? Juominkeja kun kersat isällään. Lohtusidukkaa. Sitten uusi suhde ja iltatähti. Ilon ja onnen täyttymys! Ei muuta ku neuvolaan ja mitäs siellä: Kerrot lohtujuomista ja määristä, rehellisesti. Tulos: Leima otassa. Ja sanon vielä lopuks että perkele! Olen siis juoppo.
Hyvä että tiedostat tosiasiat ja tunnustat vielä ne! Zemiä nyt kuitenkin että pysyisit edes jonkin vuoden suht. kuivilla.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Hyvä että tiedostat tosiasiat ja tunnustat vielä ne! Zemiä nyt kuitenkin että pysyisit edes jonkin vuoden suht. kuivilla.
Jotkut ne näköjään ei osaa mitään muuta ku vit***la. Mut suotakoon se heille jos elämässä ei muuta hohtoa ole.

pampara
Oon kuullu et jotkut suorastaan pelkäävät neuvolakäyntejä sen takia kun saavat haukkuja painonnoususta...Tuntuu paskamaiselta ku keskitytään epäolennaiseen! Ja lopuks, mitä hel***tiä siitä vaikka ois juonu kuinka paljon tahansa ennen raskautta kun sen aikana tajuaa pitää korkin kiinni!? Tarkastakaas kohtuukäytön rajat ja miettikää sitten kuinka monella on varaa moralosoida täällä.

on totta että aika harva saa täyden nollan niistä testeistä, mutta jos lapsia hankkii, suotavaa olisi sen RASKAUSAJAN JÄLKEENKIN pitää korkki hieman tiukemmassa!!!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja pampara:
Oon kuullu et jotkut suorastaan pelkäävät neuvolakäyntejä sen takia kun saavat haukkuja painonnoususta...Tuntuu paskamaiselta ku keskitytään epäolennaiseen! Ja lopuks, mitä hel***tiä siitä vaikka ois juonu kuinka paljon tahansa ennen raskautta kun sen aikana tajuaa pitää korkin kiinni!? Tarkastakaas kohtuukäytön rajat ja miettikää sitten kuinka monella on varaa moralosoida täällä.

on totta että aika harva saa täyden nollan niistä testeistä, mutta jos lapsia hankkii, suotavaa olisi sen RASKAUSAJAN JÄLKEENKIN pitää korkki hieman tiukemmassa!!!
Äläs opeta isääs naimaan...

A
Etkö sä voi ihan ystäväliisesti sanoo tota taustaa sille neukkatädille ku tossa aiemmin selitit täällä. Ja sen jälkeen että et ota raskauden aikana lainkaan, etkä myöskään sen jälkeen muuten kuin hillitysti. Vaikka vielä sanoisit että et haluaisi asiasta keskustella sen ihmeemmin, koska koet että sinut leimataan alkoholistiksi vaikka kyse on ns normaalista käytöstä.

Älä ainakaan mee tolle v**tu p***kele linjalle mitä täällä harrastat, koska se ei tosiaan anna susta ikäistäsi eikä vastuuntuntoista kuvaa. Valehteleminenkin on typerää, ihan omaan nilkkaasi sillä ammut.

Voithan sä aina pyytää toista neuvolan hoitajaa jos haluat, eikä toisaalta neuvolassa ole mikään pakko edes käydä.

Tuota..
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen ja fiksu käyttäjä:
Jos ap:lla on puhtaat jauhot pussissa, miksi hermostuu ja käyttää tuollaista kieltä?
Kaikki vaan ei kestä idioottimaisuutta määräänsä enenpää vaikka kuinka selittävä tekijä olisi se että vähälahjaista neuvolantätiä pitäisi ymmärtää...

Joten sori. En aio minäkään kuunnella mitään idioottimaisuuksia raskaudenaikana vaikka se katsottaisi kuinka neuvolantätien "normaaliksi" käytökseksi.

Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Tuota..:
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen ja fiksu käyttäjä:
Jos ap:lla on puhtaat jauhot pussissa, miksi hermostuu ja käyttää tuollaista kieltä?
Kaikki vaan ei kestä idioottimaisuutta määräänsä enenpää vaikka kuinka selittävä tekijä olisi se että vähälahjaista neuvolantätiä pitäisi ymmärtää...

Joten sori. En aio minäkään kuunnella mitään idioottimaisuuksia raskaudenaikana vaikka se katsottaisi kuinka neuvolantätien "normaaliksi" käytökseksi.
No on tuokin tietysti mahdollista ja tosi ärsyttävää.

Luulisi vain, ettei neuvolantädeilläkään voi aika ja jaksaminen riittää jokaista normaalisti alkoholia käyttävää (tai ylipainoista) ihmistä vainota ja kytätä koko aikaa, varmaan kuitenkin jollain mittapuulla ovat arvioineet tilannetta kokonaisuutena.

Yhteistyössä