Valaiskaa minulle tämä paradoksi

  • Viestiketjun aloittaja fsjfj
  • Ensimmäinen viesti
herran jestas
Ja murhaajalla on oikeus kulkea vapaana, kun kerran kaikki muutkin saavat olla vapaana. Hänellähän on siihen oikeus, mitä siitä vaikka toimi hiukan toisin puukon kanssa kuin valtaväestö... Mutta hänelläkin on oikeus tulla kirkkoon tekemisestään huolimatta niinkuin kaikilla muillakin.
 
e
Mun mielestä kyse on mielipide-eroista, ei tuomitsemisesta. Ja en ymmärrä, miksi kirkon pitäisi esim. vihkiä homoja, koska homot tieten tahtoen ja ylpeästi "rikkovat" raamatun ohjeita.

Homojen kirkkoon kuuluminen (saati avioliittoon vihkiminen) on mun mielestä vähän kun homo yrittäisi iskeä heteroa. Ollaan ihan eri linjoilla, mutta silti yritetään jostain käsittämättömästä syystä yhdistää asiat, mitkä ei liity toisiinsa mitenkään. Jos mä olisin homo, en missään nimessä kuuluisi kirkkoon, enkä haluaisi mitään kristillisten järjestöjen siunausta toiminnalleni. Miksi ihmeessä haluaisin kun en kerran usko? Ei kirkon mun mielestä tarvitse periaatteistaan luopua siksi, että kaikki ei siihen usko.

Itse oon kristitty ja varmasti ainakin jonkun mittapuun mukaan "uskovainen", mutta en kuulu kirkkoon. Erosin riparin jälkeen ja liityin toiseen kristilliseen seurakuntaan. En näe mitään syytä kuulua kirkkoon vaan esim. rippikoulun tai kirkkohäiden takia. Ei siellä riparilla ainakaan niin kivaa ollut, että sen takia kirkkoon haluaisin kuulua.:D
 
pointti
Ja murhaajalla on oikeus kulkea vapaana, kun kerran kaikki muutkin saavat olla vapaana. Hänellähän on siihen oikeus, mitä siitä vaikka toimi hiukan toisin puukon kanssa kuin valtaväestö... Mutta hänelläkin on oikeus tulla kirkkoon tekemisestään huolimatta niinkuin kaikilla muillakin.
"Mutta kyse ei olekaan siitä. Kyse on siitä, kuinka kukaan ajatteleva ihminen voi enää samaistua yhteisöön, joka väittää olevansa rakkauden asialla ja samalla sallii pahuuden lietsonnan omassa piirissään."
 
"johanna"
Kirkko vihkii ilomielin kaikki jotka tekevät syntiä, paitsi jos se synti on homoseksuaalisuus, ja hui kauhistus, vielä rakastuminen toiseen aikuiseen ihmiseen!!! Joka nyt vain sattuu olemaan samaa sukupuolta. Muut synnit annetaan anteeksi ja tervetuloa, mutta tätä ei. Perustelua asialle en ole koskaan saanut.
 
Lunatic
Ja murhaajalla on oikeus kulkea vapaana, kun kerran kaikki muutkin saavat olla vapaana. Hänellähän on siihen oikeus, mitä siitä vaikka toimi hiukan toisin puukon kanssa kuin valtaväestö... Mutta hänelläkin on oikeus tulla kirkkoon tekemisestään huolimatta niinkuin kaikilla muillakin.
?????????? Saisko tähän selityksen? Tietääkseni murhaajilla ei ole oikeutta kulkea vapaana, elleivät sitten ole jo tuomiotaan istuneet.
Mitä tämä kommentti oli tarkottavinaan?
 
aloittaja
Mun mielestä kyse on mielipide-eroista, ei tuomitsemisesta. Ja en ymmärrä, miksi kirkon pitäisi esim. vihkiä homoja, koska homot tieten tahtoen ja ylpeästi "rikkovat" raamatun ohjeita.

Homojen kirkkoon kuuluminen (saati avioliittoon vihkiminen) on mun mielestä vähän kun homo yrittäisi iskeä heteroa. Ollaan ihan eri linjoilla, mutta silti yritetään jostain käsittämättömästä syystä yhdistää asiat, mitkä ei liity toisiinsa mitenkään. Jos mä olisin homo, en missään nimessä kuuluisi kirkkoon, enkä haluaisi mitään kristillisten järjestöjen siunausta toiminnalleni. Miksi ihmeessä haluaisin kun en kerran usko? Ei kirkon mun mielestä tarvitse periaatteistaan luopua siksi, että kaikki ei siihen usko.

Itse oon kristitty ja varmasti ainakin jonkun mittapuun mukaan "uskovainen", mutta en kuulu kirkkoon. Erosin riparin jälkeen ja liityin toiseen kristilliseen seurakuntaan. En näe mitään syytä kuulua kirkkoon vaan esim. rippikoulun tai kirkkohäiden takia. Ei siellä riparilla ainakaan niin kivaa ollut, että sen takia kirkkoon haluaisin kuulua.:D
Mutta kun Raamatun ohjeet ovat ristiriidassa. Kuinka voidaan olla suvaitsevaisia ja tasa-arvoisia, jos tämä ei kuitenkaan käytännössä toteudu?
 
"vieras"
Mun mielestä kyse on mielipide-eroista, ei tuomitsemisesta. Ja en ymmärrä, miksi kirkon pitäisi esim. vihkiä homoja, koska homot tieten tahtoen ja ylpeästi "rikkovat" raamatun ohjeita.
Niin rikkovat muutkin synnintekijät; murhaajat, aviorikoksen tehneet, seksiä ennen avioliittoa harrastaneet, varkaat... Kirkko kyllä heidät vihkii, menee vihkimään jopa vankilaan, ei mitään ongelmaa! Vaikka pariskunnalla olisi jo lapsi, vihille voi mennä valkoisessa hunnussa, pappi ei puolella sanallakaan vihjaa että elät synnissä, en voi sinua vihkiä.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";22269918]Niin rikkovat muutkin synnintekijät; murhaajat, aviorikoksen tehneet, seksiä ennen avioliittoa harrastaneet, varkaat... Kirkko kyllä heidät vihkii, menee vihkimään jopa vankilaan, ei mitään ongelmaa! Vaikka pariskunnalla olisi jo lapsi, vihille voi mennä valkoisessa hunnussa, pappi ei puolella sanallakaan vihjaa että elät synnissä, en voi sinua vihkiä.[/QUOTE]

:flower:
 
e
[QUOTE="johanna";22269889]Kirkko vihkii ilomielin kaikki jotka tekevät syntiä, paitsi jos se synti on homoseksuaalisuus, ja hui kauhistus, vielä rakastuminen toiseen aikuiseen ihmiseen!!! Joka nyt vain sattuu olemaan samaa sukupuolta. Muut synnit annetaan anteeksi ja tervetuloa, mutta tätä ei. Perustelua asialle en ole koskaan saanut.[/QUOTE]

Miten voi saada anteeksi jotain, mitä ei ole edes koskaan katunut tai anteeksi pyydellyt? En itse pidä homoseksuaalisuutta minään "kamalana" syntinä, mutta jos nyt ajatellaan, että synti kun synti (koska mulla ei ole valtaa tai oikeutta määrätä, mikä on paha tai vähemmän tuomittava synti) niin homojen vihkiminenhän on vähän kun pedofiilin siunaaminen, vaikka pedofiili samaan aikaan mielessään raiskais lapsia eikä katuis tekojaan ollenkaan. JA EI, EN NYT VERTAA PEDOFIILEJA HOMOIHIN. Yrittäkää löytäää pointti.:p

Synnithän saa anteeksi, sitten kun niitä katuu ja pyytää anteeksi. On se synti sitten mikä tahansa.
 
Mun mielestä kyse on mielipide-eroista, ei tuomitsemisesta. Ja en ymmärrä, miksi kirkon pitäisi esim. vihkiä homoja, koska homot tieten tahtoen ja ylpeästi "rikkovat" raamatun ohjeita.

Homojen kirkkoon kuuluminen (saati avioliittoon vihkiminen) on mun mielestä vähän kun homo yrittäisi iskeä heteroa. Ollaan ihan eri linjoilla, mutta silti yritetään jostain käsittämättömästä syystä yhdistää asiat, mitkä ei liity toisiinsa mitenkään. Jos mä olisin homo, en missään nimessä kuuluisi kirkkoon, enkä haluaisi mitään kristillisten järjestöjen siunausta toiminnalleni. Miksi ihmeessä haluaisin kun en kerran usko? Ei kirkon mun mielestä tarvitse periaatteistaan luopua siksi, että kaikki ei siihen usko.

Itse oon kristitty ja varmasti ainakin jonkun mittapuun mukaan "uskovainen", mutta en kuulu kirkkoon. Erosin riparin jälkeen ja liityin toiseen kristilliseen seurakuntaan. En näe mitään syytä kuulua kirkkoon vaan esim. rippikoulun tai kirkkohäiden takia. Ei siellä riparilla ainakaan niin kivaa ollut, että sen takia kirkkoon haluaisin kuulua.:D
Siis ensinnäkin, eihän homoseksuaalisuus mitenkään estä Jumalaan uskomista? o_O Se ettei halua kirkon siunausta avioliitolle jos ei usko Jumalaan, on ihan ymmärrettävää, mutta se koskee käsittääkseni myös heteroja?

Ja toiseksi, kuka homo rikkoo YLPEÄSTI Raamatun ohjeistusta? Ja siis mitä näistä ohjeistuksesta tarkkaan ottaen? Jotain mitä ylittää Jeesuksen sanat "älä tuomitse" tai "rakasta lähimmäistäsi"? Kuka uskovainen rikkoo ylpeästi suoraan JEESUKSEN oppeja pitämällä homoja alempiarvoisena kuin heteroja? Jeesus on se keneen meidän kirkkomme uskonsa perustaa, ei varsinaisesti Raamattu.

Itse siis olen sitä mieltä ettei homoja kirkossa tarvitse vihkiä jos kirkko ei todella siihen ole kerran valmis, mutta yksittäiset "uskovaiset" jaksavat silti minua ärsyttää! Teistä useimmat eivät elä lähellekkään Raamatun ohjeistuksen mukaan, vaikka heterosuhteessa eläisittekin.
 
aarghh
Mun mielestä kirkolla ei pitäisi olla mielipiteitä. Uskonnonharjoittajilla on omat lakinsa, kristinuskolla raamattu. Jos sen ohjeita ei noudateta, ei harjoiteta uskontoakaan oikein. Kyseessä on silloin jokin ihan muu (uskonto). Ei kirkko voi vaihtaa teesejään yleisen ilmapiirin mukaan. Joko raamattu on totuus tai sitten ei. Joko jumala on olemassa tai sitten ei.
 
"vieras"
Miten voi saada anteeksi jotain, mitä ei ole edes koskaan katunut tai anteeksi pyydellyt? En itse pidä homoseksuaalisuutta minään "kamalana" syntinä, mutta jos nyt ajatellaan, että synti kun synti (koska mulla ei ole valtaa tai oikeutta määrätä, mikä on paha tai vähemmän tuomittava synti) niin homojen vihkiminenhän on vähän kun pedofiilin siunaaminen, vaikka pedofiili samaan aikaan mielessään raiskais lapsia eikä katuis tekojaan ollenkaan. JA EI, EN NYT VERTAA PEDOFIILEJA HOMOIHIN. Yrittäkää löytäää pointti.:p

Synnithän saa anteeksi, sitten kun niitä katuu ja pyytää anteeksi. On se synti sitten mikä tahansa.
Ja se pedofiilikin vihitään. Ja saa jatkaa kirkon pappinakin ja sitä jopa peitellään, vaikka tiedetään pedofilian jatkuvan. Kysyykö pappi muilta synnintekijöiltä ennen vihkimistä että kadutko ja pyydätkö anteeksi? Esim. näiltä pariskunnilta joilla on jo lapsi, eli ovat tehneet syntiä ja harrastaneet esiaviollista seksiä? Vastatkaa te jotka olette menneet kirkossa naimisiin, onko näin käynyt, kysyikö pappi teidän katumistaan ja pyysittekö syntiänne anteeksi?
 
e
[QUOTE="vieras";22269918]Niin rikkovat muutkin synnintekijät; murhaajat, aviorikoksen tehneet, seksiä ennen avioliittoa harrastaneet, varkaat... Kirkko kyllä heidät vihkii, menee vihkimään jopa vankilaan, ei mitään ongelmaa! Vaikka pariskunnalla olisi jo lapsi, vihille voi mennä valkoisessa hunnussa, pappi ei puolella sanallakaan vihjaa että elät synnissä, en voi sinua vihkiä.[/QUOTE]

Tähän jo vastasinkin. Pappihan ei voi tietää, katuuko ihminen oikeasti syntejään, mutta ei voi lähteä siitä oletuksesta, että jokanen syntiä tekevä ei kadu. Siksi siis kirkko "voi" vihkiä murhaajia tms., koska oletetaan, että synti on sovitettu.

Jos taas vihitään homoja, on aika selvää, että homot eivät syntiänsä kadu ja tuskin niin väittävätkään, joten en näe mitään syytä, miksi homot pitäisi kirkossa vihkiä. (Ja edelleenkään en sitäkään ymmärrä, miksi homot väenvängällä haluaa kirkkovihkimisen? Kirkko kuitenkin on uskonnollinen yhteisö) Eiköhän aika moni pappi kieltäytyis vihkimästä myös, jos joku vihittävä kertoisi esim. palvovansa saatanaa.
 
Tasa-arvo
Olen ymmärtänyt että Jumala rakastaa jokaista ihmistä.
Mutta silti kaikki eivät pääse taivaaseen.
Jumala on tuominnut monia synnin takia.
Esim.
Fariseukset (papit) olivat olevinaan Jumalan palvelijoita, mutta toimivat itsekkäästi ja vastoin Jumalan tahtoa. KATUVA ja PARANNUSTA tekevä publikaani (jota yleisesti halveksuttiin) oli parempi.
Varas ja murhamies armahdettiin ristillä kun osoitti katumusta, pilkaaja ei päässyt taivaaseen.
Jeesus kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja ajoi markkinamiehet ulos kirkosta, joka oli pyhä, Jumalan palvelemisen paikka, ei kauppapaikka.

Jumala rakastaa ihmistä, mutta vihaa syntiä. Jumala rakastaa nöyrää ja katuvaa ihmistä, riippumatta hänen taustastaan. Jumala näkee sydämmen.

Se mikä on syntiä, onkin vaikeammin määriteltävisssä, voisin kirjoittaa listan, mutta se ei koskaan olisi täydellinen, uskovan pitää Jumalan edessä kokea armo ja löytää elämässään ne asiat jotka Jumala haluaa korjattavan muutettavan.

Yksikään ihminen ei ole täydellinen, eikä voi omin teoin pelastua. Se on vaan käsittämätön armo, jonka voi ottaa vastaan... mutta jokaisella on mahdollisuus ottaa se armo vastaan.

Tätä minun ymmärtääkseni on Jumalan tasa-arvo.

Ja minua helpottaa suunnattomasti ettei minua tuomita tekojeni mukaan, vaan ARMOSTA, uskoni mukaan.
 
"myö"
Edelleen odotan vastausta Raamatun ristiriitaisuuteen liittyen suvaitsevaisuuteen, tasvaertaisuuteen, rakkauteen ja homojen oikeuksiin.
Raamatun vai kirkon? Vai herännäisten, joihin taitaa Räsänenkin lähinnä kuulua? Kristinuskon ydin löytyy Uudesta Testamentista, jonka takia Jeesus tuli maailmaan. Hän siis toi uuden lain, joka korvasi Vanhan Testamentin lait, paitsi Kymmenen käskyä.

Käsittääkseni kirkon piirissä on paljonkin humaaneja ja laajakatseisia henkilöitä, joiden periaatteena on ääretön suvaitsevaisuus. Valitettavasti tämä suvaitsevaisuus näkyy erityisen selvästi suvaitsemattomuuden suvaitsemisena, eli kirkon konservatisteja suvaitaan loputtomiin eikä uskalleta tehdä ratkaisuja, jotka suututtaisivat nämä tahot.
 
e
Teistä useimmat eivät elä lähellekkään Raamatun ohjeistuksen mukaan, vaikka heterosuhteessa eläisittekin.
En jaksa nyt enää muihin vastailla kun selkä on niin kipeä etten jaksa koneella koko päivää istua. MUTTA mä en ainakaan ole koskaan väittänyt, että eläisin Raamatun ohjeistuksen mukaan, enkä koskaan ole väittänyt homoja millään lailla "alempiarvoisiksi". Ja tiedän ihan hyvin sen, että oon syntiä tehnyt ja varmasti tuun jatkossakin tekemään, mutta tiedän tekeväni väärin ja tiedän, ettei pitäisi ja yritän tietenkin niitä asioita välttää.

Mun pointti vaan on se, että ihan käsittämätöntä, minkä takia uskonnollisen yhteisön pitäisi muuttaa arvomaailmaansa sen takia, että homot sais kivat kirkkohäät. Ei se kirkkovihkiminen nyt mikään kansalaisoikeus ole, eikä kirkkoon mun mielestä edes pitäis kuulua ihmisiä, jotka ei Raamattuun usko. Raamattu on kuitenkin koko homman perusta. En mäkään mee muslimeilta siunausta elämääni hakemaan.

Ja musta muuten sekin on outoa, että homot saavat omat mielipiteensä pitää, mutta uskovat eivät saa omiaan edes herranen aika ääneen sanoa.
 

Yhteistyössä