vakuutus syntymättömälle ja äidin reipas ylipaino

  • Viestiketjun aloittaja isompi
  • Ensimmäinen viesti
isompi
Eli miten on, saako vakuutusta syntymättömälle lapselle, jos äidillä on reippaasti ylipainoa? Olen kuullut, että joku olisi joskus saanut ja joku toinen taas ei... Mutta en kyllä muista niitä vakuutusyhtiöitä. Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia, niin olisi kiva kuulla.
 
olen joskus tältä samalta palstalta lukenut, että jossain vakuutusyhtiöissä on ns. yliapainoraja, muistaakseni BMI 35 ja yli. Mutta en muista tarkkaan mitkä vakuutusyhtiöt. Jokaisella omat rajat ja vakuutusehdot. Meillä on vakuutukset Fenniassa ja jouduin lähettämään kopiot neuvolakortin jokaisesta sivusta sekä tekemään terveysselvityksen (lääkärikäynnit, ultrat, mahd.lapsivesipunktiot jne. ja onko jotain epäselvyyttä niissä ilmennyt) Oma BMI 30. Molemmissa raskauksissa vakuutus myönnetty.
 
RiippuuMistäRoikkuu
Jep, minä pähkäilin tuota samaa tuossa keväämmällä. Joissakin vakuutusyhtiöissä on joku tietty BMI raja.
Me oltiin ottamassa Lähivakuutuksesta vakuutusta syntymättömälle lapselle, ja itse menin sitä kysymään, kun ei se vakuutustäti tiennyt siitä mitään. No, hän selvitti ja selvitti asiaa ja sai lopputulokseksi, että jos on äidillä liian paljon ylipainoa, niin eivät myönnä vakuutusta ennen vauvan syntymää vaikka muuten raskaus olisi mennyt hyvin ja terveesti ym. Ei kuitenkaan tienneet kukaan, MIKÄ se raja olisi, jonka yli jos painaa niin ei vakuutusta saisi.
Ja kaiken huippu oli, että ottavat huomioon HAKU hetken painoindeksin, eikä suinkaan sitä painoindeksiä, joka merkitty neuvolakorttiin ekalla käynnillä, eli lähtöpaino. Ainoa vakuutusyhtiö (Lähivakuutus) jossa minä törmäsin ko. asiaan, siis että ei lähtöpaino vaan sen hetkinen merkkaa...
Ottivat hakuvaiheessa vain kopion äitiyskortista ja piti täyttää sellainen terveysselvitys muistaakseni. Ja mulle ainankin ylipainosta huolimatta tuli myöntävä vastaus ja vakuutus myönnettiin =)
Painoindeksini oli siis 33, ja silloin hakuhetkellä melkein sama, tiedä sitten minkä painon katsoivat...
Toivottavasti saat vakuutuksen, kannattaa vertailla eri yhtiöitä, me oltais kyllä otettu jostain muualta, mutta kun kaikki muut vakuutukset on ko. yhtiössä, niin ei viitsitty kaikkia käydä vaihtamaan ja tuli siis se Lapsiturva halvemmaksi niitten muitten vakuutusten yhteydessä. Monilla yhtiöillä on kai sama käytäntö, että esim. kotivakuutukseen sidottuna tms.

Ja muistathan, että usein vakuutuksen hakemisen takaraja (ennen syntymää) on 3kk ennen la.
 
sinne pitää hakemuksen mukana laittaa kopiot äitiyskortista..siithä ne painon näkee..sain esikolle vak. vaikka ol jonnii verra ylipainoa..
toisellekkii otettii vak.
tapiolasta vakuutus otettiin ku muutkii vakuutukset siell on
 
isompi
Eli varmaan kannattaa soitella noihin vakuutusyhtiöihin ja kysyä. Jotenkin vaan tuntuu kurjalta kertoa paino joka paikkaan ja todennäköisesti saada monesta paikasta kielteinen päätös. Mutta onhan se vauvelin takia tehtävä. Haluaisin kuitenkin sen vakuutuksen kaiken varalta.

Minkälaiset painoindeksit teillä on, jotka olette saaneet vakuutuksen? Itselläni lähtöpainosta laskettuna BMI 43 :ashamed: Nyt kyllä laskenut muutaman kilon, mutta aivan valtava kuitenkin...
 
Me saatiin Pohjolasta vakuutus syntymättömälle lapselle, vaikka bmi raskauden alussa oli huimat 48. Kopiot neuvolakortista sinnekin piti toimittaa ja siitähän näkee että mullakin lääkitys masennukseen ja raskausdiabetekseen.

Ei me muualta edes kyselty kun pohjolassa on koti- ja tapaturmavakuutuksetkin.
 
peekele
Ei saatu Tapiolasta (jossa on kaikki muut meidän vakuutukset), kun BMI 40. En sitten enää ehtinytkään hakea muista yhtiöistä kun päätös tuli niin myöhään, eli ilman jäätiin.
 

Yhteistyössä