vakuutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onna

Vieras
Te, jotka olette ottaneet lapsellenne vakuutuksen kolme kuukautta ennen laskettua aikaa: milloin teille on tullut päätös asiasta - myönnettäänkö vakuutus? Itse otimme/haimme Tapiolasta elokuun alussa, mutta vielä ei ole tullut päätöstä asiasta.. Ottaa vaan pattiin, että jos ei saadakaan sieltä sitä, ei ehditä muualta kohta enää hakea!

Hei, juuri viimeviikolla pyysin tarjousta vakuutusyhtiö Turvasta, heiltä saa 3 kk ennen ( ja sanoivat joissain tapauksissa 2 1/2 kk ennenkin myöntäneensä ).
Mutta pelkkää vauva vakuutusta ei saa vaan olisi sitten
muutettava kaikki vakuutukset sinne.
Maksaa jotain 200 eur per vuosi siihen asti kun vauva
2 v. sitten tippuu 100 eur vuosi.
Mietitään vielä koska lähipiirissä kukaan ei ole ottanut.
Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu mutta eikös lapset ole
aina etusijalla päivystyksissä, neuvolat ilmaisia jne.
Omavastuukin aina olisi 42 eur/sairaus joten tiedä
loppujen lopuksi... Niin ja vastaus kysymykseesi :)
Saatiin heti seuraavana päivänä mies meille käymään ja keskustelemaan asioista , sekä heti sitä seuravaana päivänä tarjous oli postilaatikosta. Hyvä palvelu :)

Itse haimme myös tapiolasta toukokuun alussa (ja viimeinen hakupäivä oli 3.6). sieltä sanottiin heti, että menee päätöksessä noin kuukausi. Paria päivää ennen tätä kolmen kuukauden rajaa eli sitä 3.6. mies sitten soitti tapiolaan ja sanoi, että meidän täytyy tietää NYT, että saadaanko vakuutus vai ei, että ehditään vielä kysyä muualta jos ei sieltä saada. Vakuutusmyyjä oli sanonut soittavansa yhden puhelun ja soittavan takaisin. Soitti hetken päästä takaisin ja sanoi että vakuutus saadaan. kannattaa olla tiukkana tuossa asiassa, että niiden pitää antaa päätös kohtuu ajassa (kuukausikin on mielestäni pitkä aika!), koska tuollahan ne just voi saada aikaan sen, että ei saa mistään vakuutusta kun heidän käsittelynsä kestää niin kauan ja jos eivät jostain syystä myönnäkään. eli ei muuta kuin soittamaan tapiolaan ja kyselemään päätöksen perään! eihän sitä arvaa vakuutusta hakiessa että käsittely saattaa kestää jopa kuukauden tai kaemminkin.

Pohjolalta saa mielestäni vain lapsellekin vakuutuksen. Se on tietysti paljon kalliimpi, jos ei siirrä muitakin vakuutuksia perästä sinne. Me olemme ainakin sen hankkimassa. Sen voi keskeyttää sitten myöhemmin, jos tuntuu ettei ole tarvetta. Lapsi ja hänen turvallisuutensa ja terveytensä on ehdottomasti etusijalla. Janis 11+5

Unohtui mainita että piti täyttää terveyskaavake + kopio neuvola kortista, mutta
jos on ollut normaaliraus ja ei mitään sairauksia ja terve äiti ( diabetes tms ) niin luulisi saavan kyllä.

Vertailua on tehty aiheesta ja löytyy esim www.vakuutusturva.fi osoitteesta. Mitä tulee väitettyyn omavastuu / sairaus, monissa vakuutuksissa itseasiassa omavastuu lasketaan hakukertaa kohden per vuosi. Toisin sanoen jos haet jokaisen kerran rahat erikseen, on korvaus aina kulut-kela yms korvaukset - omavastuu. Mutta jos kuitteja panttaa vuoden ja hakee kerralla kaikki kulut, tulee omavastuu vain kerran tuohon kaavaan. Näin ainakin itse tulkitsin. Tietty joutuu itse rahoittamaan hoitoja jonkin aikaa, mutta jos ei ihan elä kädestä suuhun niin kannattaa pantata vähän hakukertoja. Mutta tsekatkaa toi vakuutusturvan selvitys aiheesta.

Vertailua on tehty aiheesta ja löytyy esim www.vakuutusturva.fi osoitteesta. Mitä tulee väitettyyn omavastuu / sairaus, monissa vakuutuksissa itseasiassa omavastuu lasketaan hakukertaa kohden per vuosi. Toisin sanoen jos haet jokaisen kerran rahat erikseen, on korvaus aina kulut-kela yms korvaukset - omavastuu. Mutta jos kuitteja panttaa vuoden ja hakee kerralla kaikki kulut, tulee omavastuu vain kerran tuohon kaavaan. Näin ainakin itse tulkitsin. Tietty joutuu itse rahoittamaan hoitoja jonkin aikaa, mutta jos ei ihan elä kädestä suuhun niin kannattaa pantata vähän hakukertoja. Mutta tsekatkaa toi vakuutusturvan selvitys aiheesta.

Vakuutus on hyvä jos esim. syntyy keskosena tms.

Mutta kannattaa muistaa, että suomessa on hoitotakuu ja lapset pääsevät AINA hoitoon, oli tilanne mikä tahansa.

Plus että Suomessa on myös terveydenhuollossa maksukatto, jonka jälkeen ei tarvitse enää maksaa maksuja.

Mekin harkitsimme vakuutusta mutta emme sitten ottaneet sitä, oli mielestäni kallis. Toki vauvan parasta ajatellen olisi vakuutuksen hyvä olla mutta saahan sen otettua sitten 2 viikkoa syntymän jälkeenkin. Turhaa maksaa ennen sitä, mun mielipide:)

aino 32+1

Syntymän jälkeen ja ennenhän on vain se ero, että jos lapsella on sairaus syntyessä, vakuutuksen saanti syntymän jälkeen vaikeutuu ja siihen voi tulla rajotuksia kyseistä sairautta koskien.

Teveydenhuollon maksukatto on toki semmoinen, mikä kannattaa ottaa huomioon. Pitäisikin oikein laskeskella, miten vakuutus kannattaa. Vakuutuksessahan on se hyvä puoli, että jos jonkin tapaturman (esim synntyksessä )ilmoittaa vakuutukseeen, niin vaikkei siitä korvauksia silloin hakisikaan, saa myöhemmin hakea aina samaan sairauteen littyvistä kuluista korvauksia. Siis jos jokin vamma esim pahenee myöhemmin.

En tiedä onko maksukatossa jotain vastaavaa, että samaan sairauteen liittyen ei jossain vaiheessa tarvitsisi kuluja enää maksaa, vai on ko katto ehdoton/lapsi ja kun se on kerran ylitetty, ei koskaan tarvi maksaa? Vai onko maksukatto jossakin tietyssa ajassa, esim kahdessa vuodessa?

Me myös haettiin n. kuukausi sitten vakuutusta ja nyt on hyväksytty päätös tulossa Tapiolasta.

Aikaa kuluu käsittelyssä, vaikka liittää mukaan kopion äitiyskortista, koska tekivät ainakin meidän kohdalla tiedusteluja vielä neuvolastakin. Olen myös ollut terve, eikä mitään perussairauksia ole, mutta 37v:n ikä ja olen ensisynnyttäjä oli mahdollisesti syynä tähän.

Kyllä kannattaa aina soittaa perään (viikottain), mikäli ei mitään kuulu.

Itsekkin olen elokuussa vakuutusta tapiolasta hakenut eikä päätöstä ole vielä tullut. mutta minulla oli raskausviikolla 28 istukka ultra niin odottavat nyt sen tuloksia ennen kuin päätöksen tekevät. Mutta kyllä sinun kannatta sinne soittaa ja tiedustella missä vaiheessa sinun asiasi on.

Yhteistyössä