väkivallasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Te naiset jotka olette kokeneet miehenne taholta, millaista olette kokeneet. Itse olen tekemässä isoja päätöksiä 23 avioliittovuoden jälkeen. En vain jaksa enää!

Välillä revitään hiuksista, väännetään käsiä ja puristetaan mustelmille. Ikinä en ole kenellekään kertonut, selitellyt kylläkin pari kertaa jälkiä kasvoissani.

Miten kaiken tämän j'lkeen olisi voimaa aloittaa elämä yksin? Kuinka pärjäisin, meillä on yhteinen yritys ja jäisin työttömäksi. Koko elämä pelottaa...

Olisin häipynyt ensimmäisen lyönnin jälkeen. Sinuna alkaisin etsimään asuntoa heti. Onko sulla koulutusta tai saisitko jostain työtä? jos et niin kannattaa katsoa työvoimatoimiston sivuilta vaikkapa aikuiskoulutuksia. Onko teillä lapsia?

Hyvä, että olet lähtemässä! minua pelottaisi, jos päättäisit jäädä: älä suotta pelkää tulevaa elämääsi ilman väkivaltaista miestä! toivon sinulle jaksamista ja siunausta.

Tuollaisen jälkeen tulee monille helpottunut olo kun pääsee omilleen. Usein tulee itkettyä vuosien itkuja aluksi, mutta sitten elämä tuntuu ihanan vapaalta.

Itse olen lähtenyt väkivaltaisesta suhteesta, mutta jo melko nopeasti. 23 vuoden jälkeen on kyllä "vähän" eri asia.

Yhteistyössä