Vajonnut rivitaloasunto

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulla

Vieras
Moi, onko jollain kokemusta vajonneen asunnon ostamisesta?

Eli löydettiin rivitalokämppä, täydellinen meidän perheelle!

MUTTA rivitalon vajoaminen on havaittu -94, ja talo on sen jälkeen ollut tarkkailussa, ja vuoteen 2008 mennessä on vajonnut 200millimetriä.

Vuoden 2008 jälkeen vajoamista ei ole enää havaittu, talon tarkkailua on kuitenkin viime vuonna päätetty jatkaa vielä n.3vuotta.

Eli onko jollain kokemusta tai muuten vaan mielipidettä asiasta?
Saa sanoa! Apuja kaivataan, uskalletaanko ostaa??
hinta on siis suht edullinen juuri tuon aikaisemman vajoamisen takia.
 
Meillä päin kerrostaloos oli vajoama,ja se jouduttiin purkamaan koska ei sitäkait pysty nostaan milläänb systeemillää pohjasta.En sekaantuisi tuollaiseen vajoamassa olevaan asuntoon/taloon.
 
No en kyllä ostais, kuitenkin tuostakin vajoamisesta voi ongelmia tulla ja ne rempat ei oo halpoja. Lisäksi pistää miettimään mitä muuta on rakennusvaiheessa harpottu ohi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Pena:
En ostaisi minäkään, voi vain kuvitella mitä kaikkea tapahtuu esimerkiksi WC-ja likavesiviemäreissä talon alla!

niinpä... ja kuinka vaikea sille on aikanaa löytää ostajaa...

voipi olla et ei kerkee erdes myydä sitä eteen päin kun /jos vajoo niin paljo et tulee purkupäätös niin kait siinä menettää aika lailla rahaa....
 
Äh, teidän piti kannustaa mua ostamaan :D no ei sentään.

Osaisiko joku vielä sanoa, että jos ja kun se vielä joskus vajoaisi lisää, niin mitä semmoinen esim. teräspaalutusvahvistusremontti tulisi kustantamaan??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äh, teidän piti kannustaa mua ostamaan :D no ei sentään.

Osaisiko joku vielä sanoa, että jos ja kun se vielä joskus vajoaisi lisää, niin mitä semmoinen esim. teräspaalutusvahvistusremontti tulisi kustantamaan??

Niin paljon että todennäköisesti olisi kannattavampaa purkaa koko talo.
 
^^Enemmän kuin se alennus mitä kämpästä ostaessanne saatte.

Ja tuohan on ihan mieletön vajoaminen, 20 cm. Paljonko kämpässä on enää edes sokkelia jäljellä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pysykää erossa:
^^Enemmän kuin se alennus mitä kämpästä ostaessanne saatte.

Ja tuohan on ihan mieletön vajoaminen, 20 cm. Paljonko kämpässä on enää edes sokkelia jäljellä?

Olipa hyvä, että kysyin täältä, olin jo ihan onnesta sokeana. Apua. Kuulostaa niin pahalta. :/ En osaa tuohon sokkeliin sanoa mitään! Miten tuommosta voi millään tietää? Viralliset paperit talon vajoamisesta on tulossa huomenna sähköpostilla, kait siinä kaikki lukee. ?
 
Minä olen asunnut vajonneessa rivarissa, taloa nostettiin ja tuettiin ensin, mutta sitten se alkoi vajoamaan uudelleen ja talot tyhjennettiin ja laitettiin asumiskieltoon. Onneksi kyseessä oli vuokrakämppä!! En todellakaan ostais vajonnutta asuntoa!!!!!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pysykää erossa:
^^Enemmän kuin se alennus mitä kämpästä ostaessanne saatte.

Ja tuohan on ihan mieletön vajoaminen, 20 cm. Paljonko kämpässä on enää edes sokkelia jäljellä?

Olipa hyvä, että kysyin täältä, olin jo ihan onnesta sokeana. Apua. Kuulostaa niin pahalta. :/ En osaa tuohon sokkeliin sanoa mitään! Miten tuommosta voi millään tietää? Viralliset paperit talon vajoamisesta on tulossa huomenna sähköpostilla, kait siinä kaikki lukee. ?

sokkelista on näkösällä kun katsot taloa ulkoapäin? Ylipäätäänkään ei kannata ostaa taloa, jossa ei näy ulkona katottuna sokkelia paljoa. Itse hyväksyisin juuri ja juuri n 25cm jos näkösällä ja ympäröivä maasto kangasmaastoa ja talo "kummun" päällä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!:
Minä olen asunnut vajonneessa rivarissa, taloa nostettiin ja tuettiin ensin, mutta sitten se alkoi vajoamaan uudelleen ja talot tyhjennettiin ja laitettiin asumiskieltoon. Onneksi kyseessä oli vuokrakämppä!! En todellakaan ostais vajonnutta asuntoa!!!!!!!!!!!!!

Jatkan...
Asunnossa siis vedet valuivat toiselle seunustalle aina suihkutiloissa, eivät lähellekään viemäriä - kauhea homma oli kuivata suihkutila. Seinät ratkeili ja talo natisi aina :/ Ja ilmeisesti jälkeen päin putkiakin oli mennyt katki, kun talot oli jo tyhjennetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis paljonko:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pysykää erossa:
^^Enemmän kuin se alennus mitä kämpästä ostaessanne saatte.

Ja tuohan on ihan mieletön vajoaminen, 20 cm. Paljonko kämpässä on enää edes sokkelia jäljellä?

Olipa hyvä, että kysyin täältä, olin jo ihan onnesta sokeana. Apua. Kuulostaa niin pahalta. :/ En osaa tuohon sokkeliin sanoa mitään! Miten tuommosta voi millään tietää? Viralliset paperit talon vajoamisesta on tulossa huomenna sähköpostilla, kait siinä kaikki lukee. ?

sokkelista on näkösällä kun katsot taloa ulkoapäin? Ylipäätäänkään ei kannata ostaa taloa, jossa ei näy ulkona katottuna sokkelia paljoa. Itse hyväksyisin juuri ja juuri n 25cm jos näkösällä ja ympäröivä maasto kangasmaastoa ja talo "kummun" päällä..

mutta en minäkään ostaisi vajonnutta taloa..
 

Yhteistyössä