Vajaa parivuotias perhepedistä omaan sänkyyn...

  • Viestiketjun aloittaja Seijuli
  • Ensimmäinen viesti
Seijuli
Laitoin juuri vajaa 2-v lapseni nukkumaan ensimmäistä kertaa yli vuoteen omaan sänkyynsä. Sänky tosin meidän vanhempien huoneessa. Mutta "perhepedissä" ollaan tähän asti nukuttu. Lapsi nukahti todella nopeasti, varsin yllättynyt olin. Itseäni jännitti kovasti, miten nukahtaminen sujuu. Ja saa nähdä, kuinka itse pystyn nukkumaan kaksistaan miehen kanssa :D

Miten muilla on mennyt lasten siirtyminen perhepedistä omaan sänkyyn?
 
mii
hyvin sujui siirtyminen meillä noin 1,5- vuotiaana. Tosin meillä siirryttiin perhepedistä sivuvaunuun, jossa edelleen nukkuu (2,5v). Ihan satunnaisesti kömpii yöllä äitin kainaloon
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
hyvin sujui siirtyminen meillä noin 1,5- vuotiaana. Tosin meillä siirryttiin perhepedistä sivuvaunuun, jossa edelleen nukkuu (2,5v). Ihan satunnaisesti kömpii yöllä äitin kainaloon
Joo, siis meidän sänkyjen välissä on vajaa puol metriä, että eipä tuo matka kovin pitkä ole. Mutta oudolta kyllä tuntuu, kun ei pikkuinen olekaan meidän välissä. En oikein tiedä, että kannattaisko nostaa omaan sänkyyn vai antaa olla välissä, jos yöllä viereen tulee?
 
Meillä kanssa piakkoin varmaan sama tilanne edessä.. mukava kuulla muiden kokemuksia/ajatuksia asiasta ! tyttö nyt 1,3 v, eikä ole nukkunut kuin korkeintaan 2 yötä ihan alussa omassa pinnasängyssä.. muuten ei olisi mikään kiire, mutta kova vahtiminen aina ettei vaan putoa laidattomasta sängystä, kun itse en/mieheni ei aina viitsi mennä niin aikaisin nukkumaan kun lapsen uniaika on.. :)
 
mii
minä olen antanut nukkua vieressä, jos on siihen tullut. En kyllä yleensä edes herää pienen hiippailijan saapuessa vaan aamulla vasta huomaan että poika on vieressä
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljaa:
Meillä kanssa piakkoin varmaan sama tilanne edessä.. mukava kuulla muiden kokemuksia/ajatuksia asiasta ! tyttö nyt 1,3 v, eikä ole nukkunut kuin korkeintaan 2 yötä ihan alussa omassa pinnasängyssä.. muuten ei olisi mikään kiire, mutta kova vahtiminen aina ettei vaan putoa laidattomasta sängystä, kun itse en/mieheni ei aina viitsi mennä niin aikaisin nukkumaan kun lapsen uniaika on.. :)
Meillä myös samasta syystä päätettiin omaan sänkyyn laittaa. Ja poika on myös alkanut tosi paljon pyörimään ja tönimään öisin. Ilmeisesti omaa tilaa jo tarvitsee... Ja mies on jo pidemmän aikaa puhunu, et josko siirrettäis. Ilmeisesti tämä on mulle ollu meistä se vaikein paikka :D
 

Yhteistyössä