Vaippojen käyttäminen...

murmauskis
Meidän neitiä (nyt 2v 4kk) alkoi vaippa ärsyttämään 1v ja 9kk iässä ja niinpä parissa viikossa päästiin vaipoista täysin eroon. Eli kun itse päätti ruveta potalla käymään, niin vaippaan ei tullut mitään öisinkään, vaikka ekat pari viikkoa vaippa laitettiinkin aina reissuun ja yöks. Yhdellä kauppareissullakin vaan sitkeesti pidätteli vaikka oli jo tosi tuskanen ja annettiin lupa päästellä vaippaan. Mutta niin vaan odotti kotiin ja kotona sitten tyytyväisenä meni heti potalle. Epäilenpä, ettei vaippa homma tuu meneen yhtä helposti ton nuoremman kanssa...
 
Meidän esikoinen oppi päiväkuivaksi aika myöhään (2v9kk), mutta totesi vain yhtenä aamuna, että haluaa päiväkotiin pikkarit. Ei suostunut laittamaan enää vaippaa. Pari kolme vahinkoa sattui parin ekan viikon aikana, eikä enää sen jälkeen. Nyt neiti on 4,5v. Yökuivaksikin oppi saman kaavan mukaan eli halusi itse eroon vaipasta. Ikää oli kyllä jo lähemmäs 4v. Mutta hienosti sujui eikä mitään varsinaisia potta- tai pönttötreenejä tarvittu. Potta oli aina esillä, mutta pöntölle tyttö halusi aika pian.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 15:39 murmauskis kirjoitti:
Meidän neitiä (nyt 2v 4kk) alkoi vaippa ärsyttämään 1v ja 9kk iässä ja niinpä parissa viikossa päästiin vaipoista täysin eroon. Eli kun itse päätti ruveta potalla käymään, niin vaippaan ei tullut mitään öisinkään, vaikka ekat pari viikkoa vaippa laitettiinkin aina reissuun ja yöks. Yhdellä kauppareissullakin vaan sitkeesti pidätteli vaikka oli jo tosi tuskanen ja annettiin lupa päästellä vaippaan. Mutta niin vaan odotti kotiin ja kotona sitten tyytyväisenä meni heti potalle. Epäilenpä, ettei vaippa homma tuu meneen yhtä helposti ton nuoremman kanssa...
Mitä vaippamerkkiä käytitte?
 
Meillä ihan toivotonta..Poika tulee helmikuussa 3v ja pöntölle (saati sitten potalle) ei menis millään.Kun huomaan tai haistan että paukuttelee tai kakka on tulossa ja sanon että mennääs pöntölle, alkaa huutaan älä tule tänne.En ole ikinä väkisin pöntölle vieny ja sit kun on sillä päällä niin kyllä istuu siinä mutta mitään ei tule.
Olis vaan kiva saada yks vaippapöksy pois kun uusi on tulossa huhtikuussa. :/
 
Meillä tyttö hokee Kakka! Kakka! istuu potalla vain leikkien tavaroilla. Tekee aamuisin pissat sinne. Viimeisen viikon aikana hän on alkanut suoran huudon kun vaippa laitetaan ja kiskoo -jos vain saa- sen itse pois.
 

Yhteistyössä