Vaipparoskiksen toimivuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wau

Vieras
Hei!
Olen tässä ajatellut hommata vaipparoskista. Onko kellään kokemusta tai yleensä mitään tietoa niiden toimivuudesta? Pitääkö ne oikeesti hajut sisällään niin, että kannattaako sellainen ostaa? Kannattaako satsata? Vai pitääkö vaan asennoitua siihen, että roskiksella saa jatkossa vierailla usein viemässä vaippoja?

Meinaat sellaista jotka pakkaa ne vaipat? Kuulemma ei kannata. Hirveä ajatuskin mun mielestä, että käärii sen muovivaipan vielä lisämuoviin.

Meillä on tavallinen poljinroskis Jyskistä, toimii, ei haise vaipat (paitsi tietty kun kannen avaa).

[QUOTE="...";25450958]Meillä muovipussi. Poltetaan vaipat, epähän mene kaatopaikalle maatumaan ku äiti oli niin laiska ettei kestoja jaksanut edes ajatella...[/QUOTE]

Voi tsiisus. Siitä vasta muovimyrkkyjä tulee kun märät vaipat poltetaan alhaisissa lämpötiloissa esim. pannuhuoneessa. Toivottavasti teillä ei ole marjapensaita ja kasvimaata pihassa :O Jätteenpolttolaitoksellakin on kaikki suodattimet ja kova kuumuus (myrkkypäästöt pienenee).

[QUOTE="huh huh";25450979]Voi tsiisus. Siitä vasta muovimyrkkyjä tulee kun märät vaipat poltetaan alhaisissa lämpötiloissa esim. pannuhuoneessa. Toivottavasti teillä ei ole marjapensaita ja kasvimaata pihassa :O Jätteenpolttolaitoksellakin on kaikki suodattimet ja kova kuumuus (myrkkypäästöt pienenee).[/QUOTE]

Todennäköisesti kyseessä on, että menevät jätteenpolttolaitokselle poltettavaksi kaiken muun polttokelpoisen jätteen mukana, kuten täällä.

Meillä oli se vaipparoskis sen aikaa käytössä kun vauvalta vaihdettiin vaipat hoitopöydällä (eli n. puoli vuotta). Ei haissut ja olin tyytyväinen, mutta kallista se oli, kun piti ostaa niitä kasetteja jatkuvasti siihen. Luovuttiin kustannussyistä.

[QUOTE="vieras";25450995]Todennäköisesti kyseessä on, että menevät jätteenpolttolaitokselle poltettavaksi kaiken muun polttokelpoisen jätteen mukana, kuten täällä.[/QUOTE]

Juuri näin. =)

Kiitti vinkeistä. Tuota mäkin oon miettinyt, että toimiiko ihan tavallinen poljinroskis. Ja pitäähän tuolla ulkoroskiksella muutenkin käydä päivittäin. Niin eiköhän ne siinä samalla mene. Sitten tuota hintaa ym. kasetti hässäkkää oon vähän epäilly. Eli taidan kokeilla ihan tavallisella poljinroskiksella.

Kiitti vinkeistä. Tuota mäkin oon miettinyt, että toimiiko ihan tavallinen poljinroskis. Ja pitäähän tuolla ulkoroskiksella muutenkin käydä päivittäin. Niin eiköhän ne siinä samalla mene. Sitten tuota hintaa ym. kasetti hässäkkää oon vähän epäilly. Eli taidan kokeilla ihan tavallisella poljinroskiksella.

Joo toimii se. Ostat sitten erikoisemman, jos tuntuu ettet selviä. Voihan esim ripulivaipan pistää sitten erikseen esim hedelmäpussiin, mutta ei jokainen vaippa haise niin että tarviis erikoispakettia.