vaippa ihottuma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ja tyttö 12kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti ja tyttö 12kk

Vieras
miten ootte saanu vaippa ihottuman paranemaan kotikonstein ? kuinka kauan meni tai menitte sit lääkäriin ja mitä siihen annetaan? paraniko nopeasti?

kestovaipat voisivat olla hyvä ratkaisu, mutta jos et sitä halua edes harkita, niin hydrokortison auttaa. Sitä pahimpiin ihottumakohtiin ja mahdollisimman paljon ilmakylpyjä. Meillä on vuoden ikäinen jo käynyt potalla ja aina kun on tulosta tullut, on hyvillä mielin uskaltanut antaa olla ilman vaippaa vähän aikaa, kun ei oo heti tarvinnut pissavahinkoa pelätä :D

Sinkkivoide on ehdottoman hyvä apu vaippaihottumaan. Kaikista kaupoista saa. Jos kestää kauemmin kuin viikon, kannattaa hakeutua lääkäriin. Silloin kyseessä jo todennäköisesti hiivasieni-infektio.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sinkkivoide on ehdottoman hyvä apu vaippaihottumaan. Kaikista kaupoista saa. Jos kestää kauemmin kuin viikon, kannattaa hakeutua lääkäriin. Silloin kyseessä jo todennäköisesti hiivasieni-infektio.

Mä en tajua tuota sinkkivoidetta. Olivat kerran pojalle laittaneet tarhassa sitä kun pyllyn polttivat, ja sitä ei saanu sitte millään irti pyllystä. Oli vielä viikonkin päästä pylly valkoinen.

tähän asti ollu hyvä iho ja kestäny kaikenlaisia vaippamerkkejä . oon kohta käytäny kaikkia merkkejä. ilmakylpyjä oon antanu joka välisä, välillä pitäny kestovaippoja, pessy vedellä ja kuivanu hyvin. bepanthenea oon laittanu. nyt siirryin laittaan perunajauhoja. oon aatellu kyllä että laitan potalle seuraavaksi..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti ja tyttö 12kk:
tähän asti ollu hyvä iho ja kestäny kaikenlaisia vaippamerkkejä . oon kohta käytäny kaikkia merkkejä. ilmakylpyjä oon antanu joka välisä, välillä pitäny kestovaippoja, pessy vedellä ja kuivanu hyvin. bepanthenea oon laittanu. nyt siirryin laittaan perunajauhoja. oon aatellu kyllä että laitan potalle seuraavaksi..

kokeile vielä sitä hydrokortisonia. meille on sitä ihan lääkäri suositellut ja se tehoaa. Jotain mietoa ostat apteeksista. meilä tehoaa jo parilla kerralla.

onko varma että on vaippaihottumaa? Meillä tytöllä 10 kk( vielä rinnaölla) yhtäkkiä antibioottikuurin yhteydessä tuli paha ihottuma ja ajattelin sen olevan asiaan kuuluvaa tai sitten vaippaihottumaa. Hoidin sitä ties millä, oli ilmakylpyä, hydrocortisonia,sinkkivoidetta,perunajauhoja yms. Vaihdoimme kolme kertaa vaippamerkkiäkin mutta näppylät ja punoitus ei lakannut. Menimme sitten mummilaan niin mummi sanoi että jätä itseltäsi ja vauvalta sitrus-hedelmät pois. No jätin ne pois ja kas kummaa ihottuma hävisi sen siliän tien.

tytöllä oli vasta flunssa niin sen jälkeen alko pylly punottaa, myös maitoa ollaan alettu antaa tuttelin seassa, mutta pitää kokeilla hydrocortison voidetta. eihän sitä tiedä vielä tuosta maidosta että sopiiko se. joillekki se sopii vasta myöhemmällä iällä , toisille ei ollenkaan. mutta luulen että tuo flunssa on kaiken alku ja juuri tähän vaivaan.