Vaipattomuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Joskus pari vuotta sitten luin artikkelin vaipattomuudesta eli opeteltiin tunnistamaan vauva "vessahätä" ja vauva opetettiinpissaamaan/kakkaamaan muualle kuin vaippaa. Nyt kävin lukemassa kestovaipoista ja siellä oli juttua myös vaipattomuudesta.

Onko täällä äitejä jotka olisivat kokeilleet tuota vaipattomuutta? Millaisia kokemuksia teillä on?

No, laitoin pikkarit jalkaan ja muut vaatteet ja sanoin että kun tuntuu ett pissattaa/kakattaa niin potalle pyydät, ja kyselin vähän välii et onko hätä?? no, pissas 2 kertaa kaikki housut märäks niin hyvin että sukillansa pesi parketteja...ja sen jälkeen mulle riitti...olkoon vaipassansa vaikka 5-v. potalle ei halua vaikka yrittää..sanoo ei haluu..en voi pakottaakkaan toista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tane77:
No, laitoin pikkarit jalkaan ja muut vaatteet ja sanoin että kun tuntuu ett pissattaa/kakattaa niin potalle pyydät, ja kyselin vähän välii et onko hätä?? no, pissas 2 kertaa kaikki housut märäks niin hyvin että sukillansa pesi parketteja...ja sen jälkeen mulle riitti...olkoon vaipassansa vaikka 5-v. potalle ei halua vaikka yrittää..sanoo ei haluu..en voi pakottaakkaan toista.

No äkkiä luovutit, jos kaksien pissahousujen jälkeen löit hanskat tiskiin. Ei kannata kysellä onko hätä ja haluatko potalle, vaan viet vaan lapsen sinne ja samalla kiinnität hänen huomionsa vaikka johonkin kirjaan mitä luette siellä yhdessä. Tulosta tulee kuin huomaamatta kun säännöllisesti vie. Aluksi vähintään puolen tunnin välein. Jos kyseessä on uhmaikäinen ja tiedustelet häneltä haluaako hän mahdollisesti käydä potalla, niin taatusti vastaus on ei.

:laugh: Et voi olla tosissasi!

ap http://groups.yahoo.com/group/vaipattomuus/

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

:laugh: Et voi olla tosissasi!

ap http://groups.yahoo.com/group/vaipattomuus/

sun linkkii en uskalla avata sen enempää kuin mitä se avautuu nenän eteen , pelkää nääs viruksii.. ja vitt.. oon ihan tosissani.. olkoon vaipassa mun puolest....

Googleta "vauvojen vassahätä viestintä"
En ite usko, tiedän yhden joka vessattaa, aloittanu ku vauva 1kk. On saanut hieman hörhön leiman. Vaikk voihan se toimiakkin.

No tuolta luin aiheesta http://www.latteria.biz/vvv/ ja alkoi todella kiinnostaa. Siksi kyselenkin onko joku täällä pyörivistä äideistä kokeillut tuota ja millaisin tuloksin.

Minä kokeilin sitä tyttöselle ja kyllä se toimii, tosin ei pitkää uraa tehty asian tiimoilta mutta sen verran että voin sanoa asian kyllä toimivan jos äidillä on aluksi aikaa siihen viestintään perehtyä.
Kun pitää vauvaa viltin päällä ilman vaippaa niin äkkiä sitä oppii huomaamaan milloin pissattaa.

Nyt tällä uuden vauvan kanssa olen käyttänyt viittomia, vauva vasta 2.5kk, joten tuloksia pitää vielä odotella :D
Viittomat tulevat luonnostaan koska meillä on 4v dysfaatikko ja myös tyttönen käyttää niitä ja tietysti koko perhe on niitä opiskellut.