Vainoharhainenko...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2005 klo 23:13 samase kirjoitti:
onneks´lapset saa olla päiväkodis.jos lapset oirehtii usko heti meillä esikoinen näki painajaisia onneksi oli niin pieni että tuskin toivottavsti suurempia traumoja jäi kun ehti olla vaan 3kk perhepäivähoitajalla.joka oli aina oikeassa joka asiassa ja jätti lapset ilman aamupalaa.onneks ei enää asuta kyseisellä paikka kunnalla.hänen pomonsa kyllä uskoi vain hoitajan sanaa...oli yksit.perhepäivähoitaja.
Aika erikoista että yksitysellä hoitajalla on pomo...??? Meilläpäin ovat yksitysyrittäjiä. Ja voin sanoa että on aika monia vanhempia jotka eivät tajua, että jos aamupala on hoitopaikassa kello kahdeksan ja äiti vie lapsen hoitoon yhdeksältä, niin silloin se lapsi ei saa aamupalaa ja syy on vanhemman, ei hoitajan. (Tietenkin asian voi SOPIA toisinkin, mutta silloin myös hoitaja on tietoinen asiasta etukäteen, eivätkä muut lapset joudu odottamaan, pahimmassa tapauksessa ulkovaatteet päällä, sen yhden syömistä!)

Ei hoitajankaan ole aina mahdollista joka ainoan perheen kaikkia toiveita täyttää ja uskoakseni useimmat parhaansa mukaan toimivat lasten edun mukaisesti!

Mitä ihmetä se mies siellä tekee? Mä en ainakaan veisi jo sen takia että siellä lojuu joku äijä kokopäivän samaan aikaan kun lapset on hoidossa. Muutenkaan en luota koko perhepäivähoitosysteemiin koska sitä on niin vaikea kontrolloida ja valvoa mitä siellä oikeasti tapahtuu. Ystäväpiirissäni on parikin ihan riittävän inhottavaa kokemusta perhepäivähoidosta joten alusta asti oli selvää että vain päiväkoti tulisi kyseeseen kun hain omilleni hoitopaikkaa. Eikä ongelmia ole siltä suunnalta tullut.
Ota heti yhteyttä hoitajasi esimieheen ja selvitä asia, luottaisin kyllä tässäkin tapauksessa äidinvaistoon!

Älä käy läpi mitään välikäsiä, keskusteluja tai mitään! OTA LAPSET HETI POIS HOIDOSTA!!!
Jää lomalle, sairaslomalle, pyydä isovanempia katsomaan, naapurin täti - ihan kuka tahansa, mutta älä vie enää lapsiasi tuonne perhepäivähoitajalle.
kuten joku jo sanoi: LUOTA ÄIDINVAISTOOSI!

Hoitopaikassa on selvästikin pielessä jotakin. Jos se ei sitä pahinta -insestiä-olisikaan, kaikki ei siellä kohdallaan tunnu olevan, jos lapsi noin oireilee. Noin pieni lapsi ei osaa nimetä asioita ja tapahtumia, joita ei ymmärrä ja jotka menevät hänen käsityskykynsä yli.

Kukaan muu ei pidä sinun lastesi puolta, kuin sinä itse. Maanantaina älä vie lapsia hoitoon!
Mikään työ ei ole sen arvoista. Ei mikään raha, ei ura, ei työpakka ole sen arvoinen, että lapsillasi ei ole hyvä olla päivähoidossa. Olet hurjan huolissasi, luota siihen mitä tunnet, vaistoat ja näet.

Hae päiväkotipaikkaa lapsillesi. Mutta ensin - ei tuohon hoitopaikkaan. Tee ilmoitus sen jälkeen perhep.hoidon ohjaajalle, vie lapsi jonnekin perheneuvolaan missä voi jutella ja piirrellä päivähoidon kokemukset. Jos siellä on ollut insestiä, se tulee esille niissä, sillä noin pieni lapsi ei osaa tuommoista asiaa valehdella eikä osaa keksiä itselleen vaivoja ja syitä poisjääntiin, paitsi jo jotain on vialla hoitopaikassa.

Ota lapsesi heti pois.

Rohkeutta sinulle, ole lastesi puolella
:hug: :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2005 klo 15:11 minä vaan kirjoitti:
\
onneks´lapset saa olla päiväkodis.jos lapset oirehtii usko heti meillä esikoinen näki painajaisia onneksi oli niin pieni että tuskin toivottavsti suurempia traumoja jäi kun ehti olla vaan 3kk perhepäivähoitajalla.joka oli aina oikeassa joka asiassa ja jätti lapset ilman aamupalaa.onneks ei enää asuta kyseisellä paikka kunnalla.hänen pomonsa kyllä uskoi vain hoitajan sanaa...oli yksit.perhepäivähoitaja.
Aika erikoista että yksitysellä hoitajalla on pomo...??? Meilläpäin ovat yksitysyrittäjiä. Ja voin sanoa että on aika monia vanhempia jotka eivät tajua, että jos aamupala on hoitopaikassa kello kahdeksan ja äiti vie lapsen hoitoon yhdeksältä, niin silloin se lapsi ei saa aamupalaa ja syy on vanhemman, ei hoitajan. (Tietenkin asian voi SOPIA toisinkin, mutta silloin myös hoitaja on tietoinen asiasta etukäteen, eivätkä muut lapset joudu odottamaan, pahimmassa tapauksessa ulkovaatteet päällä, sen yhden syömistä!)

Ei hoitajankaan ole aina mahdollista joka ainoan perheen kaikkia toiveita täyttää ja uskoakseni useimmat parhaansa mukaan toimivat lasten edun mukaisesti!

Yksikin huono hoitaja, huonosti lasta koheleva perhepäivähoitaja on liikaa!
Hoitajalla lounas alkaa klo 11. Lapset tulevat klo 11.30. He ovat syöneet kotona vain aamupalan, kotoaan he ovat lähteneet klo 10. He eivät saa hoitopaikassa ruokaa, koska lounas alkoi klo 11. Ei joustoja. Lapset saivat välipalan vasta klo 14. Jaksaistiko itse sinne asti pelkän aamupalan voimalla? Miksi ei viety aikaisemmin: koska lapset eivät viihtyneet hoitopaikassa, hoitotäti oli ilkeä heille.

Yksityisetkin pph:t ovat yleensä valvottuja eli kunnan pph-ohjaaja on heidän ylin esimies.

Kummallista, että päiväkodissa pystytään joustamaan ja ottamaan lapsi yksilöllisesti huomioon, vaikka hoitajia on lapsimäärään nähden vähän ja lapsia on paljon!!!!!?????

ap:lle voimia ja kannattaa todella miettiä paikan vaihdosta!
Meillä on aivan mahtava pph, tyttö menee mielellään, muttamutta.. jos vien vain siksi aikaa että esim. käyn itse neuvolassa/lääkärissä, niin tyttö on kamalan pettynyt kun äiti tuli jo nyt hakee.. ja luottamus toimii molemmin puolin, ajoista voi sopia yms...
Mutta aina ei tietenkään käy niin hyvä tuuri, kaverin muksu oli kans joskus pph joka sitten paljastu että syrjii lasta, jättää huomiotta yms.. Ja oli muutenkin kauhia täti, oma jos olis semmonen ni heti vaihtoon. :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 11:07 heti pois kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2005 klo 15:11 minä vaan kirjoitti:
\

Yksikin huono hoitaja, huonosti lasta koheleva perhepäivähoitaja on liikaa!
Hoitajalla lounas alkaa klo 11. Lapset tulevat klo 11.30. He ovat syöneet kotona vain aamupalan, kotoaan he ovat lähteneet klo 10. He eivät saa hoitopaikassa ruokaa, koska lounas alkoi klo 11. Ei joustoja. Lapset saivat välipalan vasta klo 14. Jaksaistiko itse sinne asti pelkän aamupalan voimalla? Miksi ei viety aikaisemmin: koska lapset eivät viihtyneet hoitopaikassa, hoitotäti oli ilkeä heille.

Yksityisetkin pph:t ovat yleensä valvottuja eli kunnan pph-ohjaaja on heidän ylin esimies.

Kummallista, että päiväkodissa pystytään joustamaan ja ottamaan lapsi yksilöllisesti huomioon, vaikka hoitajia on lapsimäärään nähden vähän ja lapsia on paljon!!!!!?????

Täysin samaa mieltä tummenetusta kohdasta, paitsi lisäisin, että kuka tahansa hoitaja, olipa pph tai pk-hoitaja

ja päiväkotityöntekijänä sanon että päiväkodissakin ruoka on aina ajallaan ja siitä on aika paha joustaa. eli jos lapsi tulee vaikka kymmeneltä niin seuraava ruoka on sitten päiväruoka. oli sitten syönyt kotona tai ei.

Mulla on ikää 23v ja muistan omat perhepäivä hoitajat, toinen oli mukava mut tämä toinen oli kamala. Mun sadevaatteet hävisi ja hoitaja syytti minua, ne oli vasta ostettu. Ja hänellä oli kehitysvammainen poika joka hakkasi mm. seiniä ihan yhtäkkiä ja murisi...

Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö insesti tarkoita perheen sisällä tapahtuvaa hyväksikäyttöä?

Mun poika itki aina kun vein häntä hoitoon, joskin oli hoidossa tarhassa ei pph:lla. Yritin selvitellä syytä, mutta lapsi ei kertonut, sanoi vaan että ei tiijä tai ei mikään tai ikävä tai tai. No yt tämä sama lapsi on 12v ja tuli eräänä paivänä puhetta siitä hoidossa itkemisestä niin hän kertoi tuolloin 4-5v pelänneensä yhtä tarhan tätiä ihan hirveästi, kun tämä oli vihainen tyly ja pelottava. Kysyin miksi ei kertonut tätä että äiti olisi jutellut siitä tarhassa.. poika sanoi ettei usklatanut kun pelkäsi tädin tulevan vielä pelottavammaksi ja vihaisemmaksi. Usko lastasi!!

Meidän lapset ovat perhepäivähoitajalla, jolla juuri vaihtui ryhmästä yksi lapsi, koska hoitajan ja perheen henkilökemiat eivät täsmänneet ollenkaan. Me taas olemme olleet hoitajaan erittäin tyytyväisiä! Ihmisiä on niin moneen eri junaan.. Vaikka hoidossa ei käytännössä mitään vikaa olisikaan niin ehkä juuri teidän lapsia ajatellen joku toinen hoitaja voisi olla parempi?

Takamuksen kivusta ja punoituksesta tulee itselle ensimmäisenä mieleen, mitä olen työssä havainnut: usein lapset välttelevät mahdollisimman paljon kakkaamista kodin ulkopuolella ja pitkään pantatun kakan ulos tuleminen voi sattua. Pepun punoitus voi johtua myös siitä, että lapsi ei pyydä aikuista pyyhkimään vaan pyyhkii itse huonommalla lopputuloksella.

Yhteistyössä