Lapsettomuudesta kärsineen ehkäisy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iitu

Vieras
Onko ketään joka olisi saanut vauvansa lapsettomuushoidoilla?Meillä kaksi lasta on avitettu alkuun hormoneilla sillä vika on minussa eli kierto toimii miten sattuu jos ylipäänsä toimii itsekseen.Hoitoina meillä ovat olleet piikit ja IUI.Nyt mietin että miten hoidan ehkäisyn?Osa lääkäreistä on sitä mieltä että jos haluamme kolmannen niin hoitoon voimme mennä suoraan ja ehkäisy on näin ollen turhaa.Osa on taas sitä mieltä että meillä on periaatteessa mahdollisuus tulla raskaaksi luomustikin joten ehkäisy kannattaa hoitaa.Itsestäni tuntuu hullulta syödä hormoneja että kierto ei toimisi ja sitten taas toisia hormoneja että tulisi raskaaksi.Onko vinkkejä mitä tehdä kun kolmas lapsi ei nyt tunnu ajankohaiselta mutta ei olisi katastrofikaan...

Mulla ei ole kokemusta aiheesta, mutta....mä en varmaan käyttäisi mitään ehkäisyä tuossa tapauksessa (kokisin sen tarpeettomaksi kun en aikaisemminkaan olisi tullut raskaaksi ilman hoitoja). Ajatus perustuu tuohon viimeseen lauseeseen, että 3. lapsi ei olisi katastrofi.

Meillä vauva saatiin aikaan luomuna, mutta yritystä oli takana reilut kaksi vuotta...koin jo kärsiväni lapsettomuudesta... Nyt vaavi on 6kk ja seksielämä elpyy pikku hiljaa entiselleen....(ollaan aikas hitaita näköjään). Emme käytä ehkäisyä...toinen lapsi on tervetullut jos on tullakseen. En välittäisi ehkä välttämättä vielä tulla raskaaksi, mutta jos niin hieno tuuri käy niin saa tulla.

juu-u! Ehdottomasti - niin ikävältä kuin se tuntuukin- olen kumiukon kannalla!
NImim.Kaksi ipanaa IVF-hoidoilla vuosien lapsettomuushoitojen jälkeen - ja sitten yllätysluomuvauva !

Yhteistyössä