Vainoharhainenko? (miehestäni)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
sinuna huolestusin vasta sitten jos juominen on jokapäiväistä ja humalahakuista

Hei, älä anna tämmösiä ohjeita, jos sulla ei ole tietoa tai kokemusta asiasta. Se on niin helppoa puolustella juovaa miestä!

Katsos kun kaikista ei tule alkkiksia vaikka niin taidat luullakin. Jotkut voi ottaa kohtuudella ilman että siitä tulee "läheisiä häiritsevää".

Mutta kun tuo määrä ei ole kohtuutta, ystävä hyvä!

Pari olutta saunan jälkeen, pari paukkua vkonloppuiltoina. Ei humalaa, ei esim kotitöistä/palkkatyöstä luistamista alkoholin takia, ei riitelyä (paitsi vaimon nalkuttaminen)..mikä on sitten kohtuukäyttämistä?

Aika lailla samaa mieltä - musta tuo parempi kuin sama määrä harvemmin ja känni päälle..

Hei musta tuntuu ettet ole ollut lähellä tämmöstä henkilöä. Näillä on pakottava tarve, eivät he ota muuten vaan. Ja se on läheisille äärimmäisen raskasta. Teet mitä vaan, yrität hyvällä tai pahalla, mikään ei auta. Ja sama jaatkuu ja huvin todennäköisesti pahenee. Lakkaa puolustelemasta ongelmaista.

Hei! Minä olen alkoholistiperheen lapsi ja tiedän tasan tarkaan mitä on "pakottava tarve". Ja tunnen aika läheisesti saman alan ihmisiä muutenkin. Mutta tiedän myös tosi paljon ihmisiä jotka voivat tissutella vaikka useammankin päivän ilman mitään "pakkoa" tai että se olisi mikään ongelma tai haittaisi elämää. Ja nämä "pakosta" juovat eivät tosiaankaan ole mitään tissuttelijoita vaan rehellisiä humalahakuisia juojia!

Torstaina toin kaupasta kaljalaatikon (24X0.33) ja siellä oli nyt 7kpl jäljellä... Toin myös 1l kossupullon josta jäljellä pohjan verran. Ja normaaliin tapaansa nyt juonut. Itselleni toin neljä siideriä, joista jäljellä 2kpl ja vaniljakossusta koko pullo...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Torstaina toin kaupasta kaljalaatikon (24X0.33) ja siellä oli nyt 7kpl jäljellä... Toin myös 1l kossupullon josta jäljellä pohjan verran. Ja normaaliin tapaansa nyt juonut. Itselleni toin neljä siideriä, joista jäljellä 2kpl ja vaniljakossusta koko pullo...

Jos minun kanssa asuisi alkoholisti niin en kyllä kantaisi tuollaista määrää viinaa kotia! :laugh: :laugh: :laugh:

Hei musta tuntuu ettet ole ollut lähellä tämmöstä henkilöä. Näillä on pakottava tarve, eivät he ota muuten vaan. Ja se on läheisille äärimmäisen raskasta. Teet mitä vaan, yrität hyvällä tai pahalla, mikään ei auta. Ja sama jaatkuu ja huvin todennäköisesti pahenee. Lakkaa puolustelemasta ongelmaista.

Hei! Minä olen alkoholistiperheen lapsi ja tiedän tasan tarkaan mitä on "pakottava tarve". Ja tunnen aika läheisesti saman alan ihmisiä muutenkin. Mutta tiedän myös tosi paljon ihmisiä jotka voivat tissutella vaikka useammankin päivän ilman mitään "pakkoa" tai että se olisi mikään ongelma tai haittaisi elämää. Ja nämä "pakosta" juovat eivät tosiaankaan ole mitään tissuttelijoita vaan rehellisiä humalahakuisia juojia!

Tissuttelija ei voi olla alkoholisti, niinkö =)

Lisäksi alkoholisti voi myös hoitaa työnsä mallikkaasti... iso osa vapaa-ajasta kuluu vain sitten sihautellen... kun pitää "rentoutua".

Lisäksi alkoholisti voi myös hoitaa työnsä mallikkaasti... iso osa vapaa-ajasta kuluu vain sitten sihautellen... kun pitää "rentoutua".

Ei, vaan tarkoitin sitä onko "pakko" ottaa vai ei.

Miksi ihmeessä sinä kannat tuollaisen määrän alkoholia kotiin... ja sitten valitat....?

Jos minun kanssa asuisi alkoholisti niin en kyllä kantaisi tuollaista määrää viinaa kotia! :laugh: :laugh: :laugh:

hakisi hän sen itsekin jos en toisi.. joten ihan sama kumpi tuo...

Ei, vaan tarkoitin sitä onko "pakko" ottaa vai ei.

No tuskin mies sitä suoraan sanoo että on pakko. Mutta jos yrittää asiasta puhua niin suuttuu. Aika läpinäkyvää. Tietää itsekin että on ongelma, mutta ei myönnä sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
kunnon mustat puhuvat omilla nikeillään myös näistäkin mikäs sulla on kun et uskalla nikilläs sanoa tota

en halua, koska tuttuja paljon palstalla enkä halua kaikkea tietoa heille. Harvoin täällä käyn. Nyt tulin kun jääkiekko ei kiinnosta.

hakisi hän sen itsekin jos en toisi.. joten ihan sama kumpi tuo...

Ei se ole ihan sama... eihän? Sinä tuot ja olet harmissasi kun ne juodaan. Miksi tuot ne?

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
kunnon mustat puhuvat omilla nikeillään myös näistäkin mikäs sulla on kun et uskalla nikilläs sanoa tota

en halua, koska tuttuja paljon palstalla enkä halua kaikkea tietoa heille. Harvoin täällä käyn. Nyt tulin kun jääkiekko ei kiinnosta.

seliseli

No tuskin mies sitä suoraan sanoo että on pakko. Mutta jos yrittää asiasta puhua niin suuttuu. Aika läpinäkyvää. Tietää itsekin että on ongelma, mutta ei myönnä sitä.

Vai hermostuukohan siitä kun akka jaksaa nalkuttaa joutavasta asiasta vuodesta toiseen? Minä ainakin hermostuisin!

No jos sua oikeasti haittaa ja häiritsee ja sanot sen ja pyydät että vaikka hieman vähentäisi mutta mies ei sitä suostu tekemään, niin onhan se ongelma. Luulisi miehen voivan hieman rajoittaa jos se juominen ei ole "pakko". Mutta jos ei sitä tee vaikka tietää että sua haittaa, niin... kyllähän se osoittaa, mikä tärkeysjärjestys asioilla miehen mielestä on...

Vai hermostuukohan siitä kun akka jaksaa nalkuttaa joutavasta asiasta vuodesta toiseen? Minä ainakin hermostuisin!

Miks hermostua jos ei ole ongelmaa? Miksei voi näyttää että voi olla vaikka kuukauden juomatta MITÄÄN?
Koska ei pysty.

Miks hermostua jos ei ole ongelmaa? Miksei voi näyttää että voi olla vaikka kuukauden juomatta MITÄÄN?
Koska ei pysty.

Nimenomaan. Sano sinä Timppa mitä sanot, mutta kyllä toi hermostuminen on jo merkki siitä että kaikki ei ole hyvin.

Koska ei pysty.

Ja minkä takia pitäisi olla? Ihan vaan sen takia että vaimo on tehnyt korviensa välissä siitä ongelman. Vai miltä sinusta tuntuisi jos miehesi alkaisi vaatimaan sinua tekemään jotain asiaa ihan vaan sen takia että "haluaa"?

Jos olisit kirjoittanut että itse otat lasten nähden, sut olis lynkattu. Kun sen tekee mies, nää mammat vaan hymyilee etä sehän on ihan ok!

näinhän se varmaan onkin! itse otan vain kun lapset nukkuvat, 9v aina sanookin että miksi sä *** aina otat kaljaa ja äiti ei koskaan... en sitten tiedä onko se hyvä vai huono kun en lasten nähden ota tippaakaan

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Nimenomaan. Sano sinä Timppa mitä sanot, mutta kyllä toi hermostuminen on jo merkki siitä että kaikki ei ole hyvin.

Jos miehesi vittuilisi sinulle jostakin mitättömästä asiasta illasta toiseen, vuodesta toiseen niin etkö sinä hermostuisi?

Koska ei pysty.

Ja minkä takia pitäisi olla? Ihan vaan sen takia että vaimo on tehnyt korviensa välissä siitä ongelman. Vai miltä sinusta tuntuisi jos miehesi alkaisi vaatimaan sinua tekemään jotain asiaa ihan vaan sen takia että "haluaa"?

Jos mä väittäisin miehelleni, että en ole riippuvainen röökistä mutta silti poltan muutaman joka päivä, niin mielestäni mies voisi multa "vaatia" sitten näyttämään sen väitteen etten ole riippuvainen, ja pyytää olemaan vaikka kuukauden polttamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Jos miehesi vittuilisi sinulle jostakin mitättömästä asiasta illasta toiseen, vuodesta toiseen niin etkö sinä hermostuisi?

Olisi silloin aihettakin, mutta kappas kun vaimolla ei olekaan mitään riippuvuutta, josta mies joutuisi huomauttelemaan!!! Jos olisi ja mes huomauttelisi, niin vaimohan olisi riippuvainen jos ei pystyisi tapojaan yhtään muuttamaan, vai häh? Aika typerää logiikkaa sulla.

Yhteistyössä