Vainoharhainenko? (miehestäni)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä onkohan tämä jonkinlainen alkoholiongelma?

Mies käy saunassa kaksi kertaa viikossa ja tällöin on AINA saatava ne pari-kolme olutta. Myös perjantaisin ja lauantaisin on aina saatava ne + pari mun mielestä vahvaa kossu-cola paukkua. JA MUA ÄRSYTTÄÄ, koska itse otan yhden jos sitäkään ENKÄ ota lasten hereillä ollessa. (9v,3v,1v) Jos olen esim kaupassa pe tai la on mies jo siinä klo 17 ottanut ekan oluensa lasten läsnäollessa!

Mies on hyvä isä ja mies (siivoaa, tekee ruokaa, hoitaa lapsia paljon, remontoi jne) enkä koe että hän kännissä tai edes pöhnässä olisi mutta koska tämä tapa on AINA niin laittaa miettimään onko kyse riippuvaisuudesta?

Juotko sä aamukahvin, joka on AINA saatava? Entäs tupakkaa, jota on SAATAVA? Suklaatia, jota on PAKKO saada? Tapa vaan, jos ei tuon enempää ota eikä humalaan tule. Siis älä tapa, vaan se on miehen tapa.

No onko siitä sen juomisesta mitään muuta haittaa kun se että sua ärsyttää. Anna juoda kyllä sä sit huomaa jos se alkaa lisääntyä ja tässä vaiheessa et voi sille mitään, kun ei kuitenkaan itse pidä sitä ongelmana, enkä kyllä minäkään.

Ei tuo mikään ongelma ole. Ainakaan mikään alkoholiongelma sille miehelle, sulle korkeintaan ja sullekin ihan suotta. Anna nyt toisen edes ton verran... Toi on nimenomaan sitä sivistynyttä ottamista, olisit ylpeä siitä että oma äijäs hallitsee sen, se taitaa olla meinaan aika harvinainen taito! Sit ku se alkaa harva se päivä vetämään humalahakuisesti ni sit ollaan ongelmassa.

onhan se varmaan ongelma mut lähinnä sulle ilmeisesti..elä häiriinny tollasesta jos ei kerta humallu tai muuta niin eihän siitä silloin ole muuta haittaa kun ikävä haju =D

Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
Ei tuo mikään ongelma ole. Ainakaan mikään alkoholiongelma sille miehelle, sulle korkeintaan ja sullekin ihan suotta. Anna nyt toisen edes ton verran... Toi on nimenomaan sitä sivistynyttä ottamista, olisit ylpeä siitä että oma äijäs hallitsee sen, se taitaa olla meinaan aika harvinainen taito! Sit ku se alkaa harva se päivä vetämään humalahakuisesti ni sit ollaan ongelmassa.

Onhan se ongelma ja riippuvuutta jos ei ilmankaan pysty olemaan! Ja mua ärsyttäis ainakin ap:n asemassa paljon!

Jos et pysty olemaan ilman röökiä, olet riippuvainen siitä. Sama pätee aineisiin, ja alkoholiin myös. Riippuvuutta se on! Ja silloin se on ongelma. Mies ei tosin varmastikaan halua sitä sellaisenä nähdä :/

Sanoo, että voi olla ilman muttei halua...

Isäni oli alkoholisti kun olin lapsi (vieläkin ottaa harvoin: jolloin jää putki päälle) eli taitaa olla vieläkin enkä halua meille tapahtuvan nyt samaa.

Mieheni lapsuudenkodissa kun alkoholi oli/on lähinnä elämäntapa - tarkoitan että aina otetaan tiettyinä päivinä ja ihmeteltiin kun en esim raskaana ottanut paria paukkua - eihän se nyt mitään haittaa pari paukkua viikossa.. huh mun mielestä...

Olen vaan huolissani. Mutta ainahan tuo on mieheni tapa ollut, sen 6-7vuotta jonka olemme yhdessä eläneet... eikä se oli juurikaan alkuajoista lisääntynyt

no ei oo ongelma mun mielestä jos muuten hoitaa hommansa eikä oo koskaan tillitallin lasten nähden, ja mitä sitten vaikka joskus oliskin, ei ne lapset siihen kuole jos sinä kuitenkin selvä, eikä isi puhu tee hölmöjä....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkoholin käyttö (juominen) on alkoholistista silloin, kun se haittaa jonkun toisen ihmisen (läheisen/työtoverin) elämää.

Eli jos minun työkaveria vituttaa se että otan saunaoluen niin olen alkoholisti? :o Aika hyvä teoria sinulla! :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
On siinä rouvalla ongelma, miehellä sitä ei sitten olekaan.

Alkoholin käyttö (juominen) on alkoholistista silloin, kun se haittaa jonkun toisen ihmisen (läheisen/työtoverin) elämää.

Niin ja joitakin haittaa jo se yks pilsneri niin jos sen juo lauantai-iltana saunassa ollessa ni on jo alkoholisti?? Ei jumalauta mitä määritelmiä...

Ja jos se ap:n miehen juonti on ollu tota samaa luokkaa koko ajan ni mikä hätä siitä nyt on tullu? Eikö sinussa ole mitään mikä ärsyttää miestäsi?

eli nyt ottaa tuossa sohvalla kolmatta iltaa (olihan tässä vappukin!) ja ongelmaa ei ole toisten mielestä.. ok, olin vaan huolissani. Vaikka hän joisi kuinka paljon ei hän ikinä ole kuin "sivistyneesti humalassa", hänestä ei siis huomaa juurikaan.. minä näen kyllä heti yhden kaljankin jälkeen että jotain on ottanut...

Baareissa ei juurikaan käy, kerran-pari vuodessa

Et ole yhtään vainoharhainen. Hänellä on selvä ongelma. Tuntuu niin tutulta. Pelkään, että vaan pahenee ajan myötä. Sitten joudut viemään pakkohoitoon viimeisenä keinona. Ja se itkettää molempia ja myös lapsia. Ja tiedän, mistä puhun. Se oli kaukana hauskasta. Yritä puhua, mutta tiedän kyllä, että sairauteen kuuluu sen ehdoton kieltäminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinniin:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
On siinä rouvalla ongelma, miehellä sitä ei sitten olekaan.

Niin ja joitakin haittaa jo se yks pilsneri niin jos sen juo lauantai-iltana saunassa ollessa ni on jo alkoholisti?? Ei jumalauta mitä määritelmiä...

Ja jos se ap:n miehen juonti on ollu tota samaa luokkaa koko ajan ni mikä hätä siitä nyt on tullu? Eikö sinussa ole mitään mikä ärsyttää miestäsi?

ennen ei avannut pulloa lasten hereillä ollessa, mä taidan vaan olla liian nipo sitten, anteeksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Tellu:
Et ole yhtään vainoharhainen. Hänellä on selvä ongelma. Tuntuu niin tutulta. Pelkään, että vaan pahenee ajan myötä. Sitten joudut viemään pakkohoitoon viimeisenä keinona. Ja se itkettää molempia ja myös lapsia. Ja tiedän, mistä puhun. Se oli kaukana hauskasta. Yritä puhua, mutta tiedän kyllä, että sairauteen kuuluu sen ehdoton kieltäminen.

Yritän puhua, mutta joka kerta hermostuu siitä =(

Yhteistyössä