vain yksi lapsiko sittenkin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöhkö

Vieras
Haluaisin lukea muiden kokemuksista/tuntemuksista liittyen toisen vauvan yrittämiseen..

Meille oli jo ennen esikoisen raskautta "selvää", että halutaan enemmän kuin yksi lapsi. Ja vielä kun esikoinen oli n. 4 kk, olin sitä mieltä että vaikka heti uutta putkeen. Mutta nyt.. Esikoinen on 8 kk ja ollaan välillä ajateltu toisen yrittämistä. Jotenkin musta on vaan alkanu tuntumaan että tää esikoinen on niin tärkeä, rakas, ihana jne jne, että en mitenkään voi jakaa tätä tunnetta toiselle lapselle.. että se ois sitten esikoiselta pois.

Onko jollain muulla (ollut) samanlaisia mietteitä?

Ajattelin ensin ihan samoin, mutta sit taisin tulla järkiini :). Kyllä siitä sun rakkaudesta riittää varmasti sille toisellekin.. Ja usko pois, ettei menisi kuin pari vuotta,, Kun lapsesi alkaisi kysellä veljen/siskon perään :). Sisarukset ovat rikkaus, ei taakka :).
Meillä esikoinen täytti juuri 2 ja toista odotan vkolla 38 :)

et sinä varmasti vielä jaksaisikaan toista raskautta (minulla ei ollut vielä edes kuukautisetkaan alkaneet vielä tuossa vaiheessa...), mutta parivuotiaan esikoisen kanssa tulee varmasti jo tunne, että leikkikaveri olisi kiva.

Sama juttu, esikoinen nyt 4kk ja en ole varma halutaanko sittenkään enää toista vauvaa. Käyn kohta asennuttamassa kierukan, voihan se olla että sitten kun esikoinen on hieman vanhempi niin haluaa toisen lapsen. Mutta just nyt haluaa nauttia tästä yhdestä ihanuudesta täysillä! Haluaisin kyllä että lapsella on vähintään yksi sisarus, mutta en pelkästään sen takia ala nyt heti tekemään toista. Siskollani ja minulla 4 vuotta ikäeroa ja ollaan yhä kuin parhaat ystävät! :)

meillä esikoinen oli 7 kk. kun(yllättäen)aloin odottaa toista, ja mietin samoja asioita, olisiko yhtä rakas ja erityinen, yhtä odotettu lapsi yms. Turhaan mietin sellaisia! Olin toisen raskauden ajan aika väsynyt, ja esikoinen vei huomiota niin etten odottanut samanlaisella innolla tätä sisarusta, mutta kun kuopus syntyi, rakastuin ihan mielettömästi ihanaan pikku ihmiseen joka päätti syntyä meille. Tämä kakkonen on osoittautunut ihanaksi "Unelma helpoksi"vauvaksi, ja jo nyt kun tytöt on 2,v ja 8 kk.näkee miten nauttivat toistensa seurasta ja touhuista. Alku on kahden kanssa rankkaa, mutta uskon että kohta pääsen helpommalla kun leikkivät yhdessä. Rakkautta riittää jaettavaksi, usko pois

Itselläni lapset on nyt 4v 4kk, 1v 10kk ja 6kk....esikoinen oli noin vuoden, kun tiesin, että toinen saa tulla, jos on tullakseen, keskimmäisen jälkeen kolmas sai tulla heti kun on tullakseen ja molemmilla kerroilla homma tuntui menevän just oikealla tavalla ja siltä tuntuu yhä edelleen. Että minäkin sanoisin, että vauvatoiveita sitten kun siltä tuntuu....

Yhteistyössä