Vain yksi lapsi sallittu, mutta....

No, siellä ei ainakaan mammat kuluta aikaansa palstalla tapellessa aiheesta: "Veisitkö isomman lapsen hoitoon kun vauva syntyy."

Ja eiköhän ne kaksoset/kolmoset saa pitää, jos sellainen lykky käy.

Kävin vasta nyt katsomassa linkin. Minulle minun kiinalaiset ystäväni kyllä kertoivat viime keväänä, että sääntöjä on löysennetty. Kaupunkilainen pariskunta saa luvan toiseen lapseen, jos molemmat vanhemmat tulevat yksilapsisista perheistä, tai jos molemmilla on tohtorin tutkinto suoritettuna.

Muuten olen välillä miettinyt, että sairas on meidänkin systeemimme. Auton ajamiseen tarvitaan lupa, samoin aseen hallussapitoon, mutta lapsen saa pungertaa kuka vain, joka ei osaa ehkäistä.

[QUOTE="vieras";22118096]Lisäksi Kiinassa monet vähemmistöryhmät saavat hankkia 2 lasta. Ja kaksoset saa pitää.[/QUOTE]

Ja lisäksi ne jotku niistä tappavat lapsiaan,jos se sattuu olemaan tyttö..

Jos kaksoset ja kolmoset saa pitää, niin eikö ne ole hokanneet sellaista, että menisivät hedelmöityshoitoihin joissa tämä todennäköisyys kasvaa.
Siis tietysti sellaiset joilla on varaa niihin.

Alkuperäinen kirjoittaja no höh;22118208:
Jos kaksoset ja kolmoset saa pitää, niin eikö ne ole hokanneet sellaista, että menisivät hedelmöityshoitoihin joissa tämä todennäköisyys kasvaa.
Siis tietysti sellaiset joilla on varaa niihin.

Ehkä he ovat tyytyneet siihen mitä saavat?
Ehkä he eivät jostain kumman syystä luule et heidän yksinään tarvis täyttää maailma.

Mä pitäisin järkevänä kahden lapsen/kahden synnytyksen politiikkaa kaikkialla. Nykyinen väestönkasvu ei mielestäni ole toivottavaa kestävää kehitystä. Voin kuvitella, että haluaisin itsekin kolme tai enemmän lapsia, mutta se ei mahdollista elämän jatkumista maapallolla. Tietenkin nykyisen kulutuksenkin on loputtava ja todennäköisesti jonkin näköinen luonnonmullistus tai pandemia vähentää väkimäärää, mutta sen en toivoisi tapahtuvan. Tämä on nöyrä mielipiteeni, enkä pidä Linkolasta.

Yhteistyössä