Vaimo suuttui, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hukassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hukassa"

Vieras
Itse teen 10 tunnin työpäiviä talonmiehenä ja työ on todellakin fyysistä joka päivä, vaimo istuskelee päivät tuolillaan ja näpyttelee tietokonetta ja ei ole fyysistä työtä millään muotoa, aamulla kun tiskikonetta piti täyttää likaisista astioista ja minä aika poikki niin sanoin vaimolle leikillään että voi että sininkin kanssa kun aina pitää pyytää tekemään jotakin niin se suuttui ja alkoi paikomaan tavaroita pitkin asuntoa että tee itse ne kun ei kelpaa työtahti, en ymmärrä miksi se tuosta niin suuttui ja alkoi vihoittelemaan, mitä nyt minun kannattaisi tehdä?

No ei nyt ihan heti tulisi mieleen lähtä kävelylle kun muutenkin kävelen päivän aikana varmaan 15 kilometriä, jos sitten vaan antaisi olla omassa oloissaan ja ajan parantaa haavat.

siis tekeekö vaimosi töitä siinä koneella vai vaan surffailee? jos tekee töitä niin pidä suuläpes jatkossa kiinni, jos surffailee niin anna vihotella ja mennä vähän itseensä---

[QUOTE="vaimo";22968414]siis tekeekö vaimosi töitä siinä koneella vai vaan surffailee? jos tekee töitä niin pidä suuläpes jatkossa kiinni, jos surffailee niin anna vihotella ja mennä vähän itseensä---[/QUOTE]

Sekä että, miten se eroaa sitten surffaileeko vai tekeekö töitä kun ihan samanlain se näpyttelee koneella menemään?

[QUOTE="hukassa";22968420]Sekä että, miten se eroaa sitten surffaileeko vai tekeekö töitä kun ihan samanlain se näpyttelee koneella menemään?[/QUOTE]

Ei se niin mene, että se jolla on siisti sisätyö joutuu sen takia tekemään enemmän kotitöitä. Jos molemmat tekee työtä, molemmat tuo leivän taloon ja jakaa silloin myös kotityöt tasan!!!

Olisihan sullakin ollut mahdollista hakeutua kevyemmälle alalle. Ja vastaavasti, voisihan vaimosikin hakeutua rankempiin hommiin. Miten silloin kotityöt jaettaiskaan..?

[QUOTE="hukassa";22968420]Sekä että, miten se eroaa sitten surffaileeko vai tekeekö töitä kun ihan samanlain se näpyttelee koneella menemään?[/QUOTE]

Meinaatko ettei työ ole työtä ja raskasta ellei nostele traktorin pyöriä päivittäin? Ei ihme että vaimosi suuttui jos sun mielestä vaan sun työ on työtä. Ihme marttyyri.

[QUOTE="vaimo";22968462]Meinaatko ettei työ ole työtä ja raskasta ellei nostele traktorin pyöriä päivittäin? Ei ihme että vaimosi suuttui jos sun mielestä vaan sun työ on työtä. Ihme marttyyri.[/QUOTE]

Työhän on aina työtä ja toisilla nyt vaan on rankempaa työtä kuin toisilla, enhän minä ole koskaan sanonutkaan että en tekisi kotitöitä vaan sanoin leikillään sille ja se otti heti nokkiinsa siitä.

Minä toimin kirjanpitäjänä ja näin vuoden alussa työtä on enemmän kuin tarpeeksi. Näpyttelen konetta päivät pitkät. Se rassaa, että edes yhtä ainutta väärää painallusta ei saisi tulla. Jos painan 2 kun pitäisi olla 5, niin virhe on iso ja sen etsimiseen myöhemmin menee hirveästi aikaa.

Iltaisin olen ihan poikki ja jos mies tulisi aukomaan päätään, että minä en tee oikeita töitä enkä ole väsynyt... siitä ei kyllä mitään hyvää seuraisi. Nyt en osaa kuvitella, mitä se olisi, onneksi mies ei ole noin tyhmä kuin ap.

[QUOTE="vieras";22968498]Minä toimin kirjanpitäjänä ja näin vuoden alussa työtä on enemmän kuin tarpeeksi. Näpyttelen konetta päivät pitkät. Se rassaa, että edes yhtä ainutta väärää painallusta ei saisi tulla. Jos painan 2 kun pitäisi olla 5, niin virhe on iso ja sen etsimiseen myöhemmin menee hirveästi aikaa.

Iltaisin olen ihan poikki ja jos mies tulisi aukomaan päätään, että minä en tee oikeita töitä enkä ole väsynyt... siitä ei kyllä mitään hyvää seuraisi. Nyt en osaa kuvitella, mitä se olisi, onneksi mies ei ole noin tyhmä kuin ap.[/QUOTE]

SEhän oli vitsi, vitsi ymmärrätkö, en sanonut sitä tosissani, tajuatko??

[QUOTE="hukassa";22968508]SEhän oli vitsi, vitsi ymmärrätkö, en sanonut sitä tosissani, tajuatko??[/QUOTE]

No mutta vaimo loukkaantui. Silti. :D

Joskus väsyneenä, työasiat mieltä painamassa tms sitä loukkaantuu kuulehan hyvinkin vähästä ja ottaa itseensä vaikka toinen olisikin tarkoittanut vitsinä. Huumori nollilla sillä kohtaa.

[QUOTE="hukassa";22968508]SEhän oli vitsi, vitsi ymmärrätkö, en sanonut sitä tosissani, tajuatko??[/QUOTE]

Luin kirjoittamasi tekstin ja en kyllä siitä mitään vitsiin viittaavaa löytänyt. Jos vitsailet, niin kannattaa harkita miten vitsin esittää ja missä tilanteessa.

[QUOTE="hukassa";22968493]Työhän on aina työtä ja toisilla nyt vaan on rankempaa työtä kuin toisilla, enhän minä ole koskaan sanonutkaan että en tekisi kotitöitä vaan sanoin leikillään sille ja se otti heti nokkiinsa siitä.[/QUOTE]

Mä en ymmärrä miten tuo sinun pitkä alkusepustuksesi siitä, että sinä teet raskasta työtä ja vaimo vaan näpyttelee koneella, liittyy mitenkään tähän juttuun?!

klassinen perusvirhe parisuhteessa on käyttää sanoja AINA; KOSKAAN jne sellaisia jotka antavat kuvan pysyyvyydestä ellei sitten kyseessä ole positiivinen huomio. Voit sanoa esim että kun sinä aina olet niin ihana....mutta jos sanot että olet aina kärttyinen...niin 1. se pitää harvoin paikkaansa (tuskin sinun oikeasti aina tarvitsee muistuttaa vaimoasi kotitöiden tekemisestä) ja 2. tuollainen kommentointi...SInä aina...saa kenen tahansa karvat pystyyn eikä auta asiaa.

siirry käyttämään MINÄ viestintää...eli että minä olen tänään väsynyt...jaksaisitko sinä täyttää tiskikoneen. Minusta tuntuu, että sinä et haluaisi tehdä kotitöitä. Sellainen on helpompi ottaa vastaan koska se ei sisällä suoraa syytöstä vaan kertoo sinun tunteistasi.

[QUOTE="vieras";22968535]Luin kirjoittamasi tekstin ja en kyllä siitä mitään vitsiin viittaavaa löytänyt. Jos vitsailet, niin kannattaa harkita miten vitsin esittää ja missä tilanteessa.[/QUOTE]

"Sanoin vaimolle leikillään" Lukee tuolla ekassa viestissä, äänensävy oli naurettava, lauseen jälkeen naurahtelin, asian kun sanoin ei sitä voinut olla tajuamatta vitsiksi mutta tilanne on nyt hallinnassa ja vaaraa ei ole. =)

Tämänkaltaista käytöstä pidetään aivan normaalina naisen puolelta, siis huomauttelua ihan ilman huumoriakin kotihommista, ihan vaan sivuhuomautuksena, ilman sen enempää tässä kommentoimatta mikä on oikein ja mikä väärin.

Yhteistyössä