\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 13:33 Nipsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 09:16 nintzu kirjoitti:
Meillä herätään sit oikein ihanaan aikaan taas vaihteeksi eli siinä klo 5-5.30 \|O Tyttö ehti jopa n. kuukauden nukkua niin, että meni unille siinä klo 19.30-20.00 ja heräsi 7-7.30 ja nyt kun piti noita kelloja kääntää niin siirtyi herääminen aivan liian aikaiseksi. Mä olen ihan puhki, kun pitää noin aikaisin herätä enkä saa itse unenpäästä kiinni kuin joskus klo 22 aikoihin. Meillä oli tämä sama ongelma (liian aikaiset aamuherätykset) jo n. 3-4 kk ajan tytön ollessa pienempi. Tyttö vaan siirtyi silloin onneksi tuon ajan jälkeen itse nukkumaan aamulla pidempään, mutta entä nyt?!?!? Onko muilla kokemuksia tästä? Tyttö on nyt n. 1vee ja 1kk ja menee nykyisin nukkumaan siinä klo 19.30 kieppeillä ja nukkuu päivässä vielä kahdet päiväunet.
Jos nukahtaa yöunille noin 1930 ja herää aamulla siinä 0500-0530 niin siitä tulee noin 10h yöunet,ihan riittävän pituiset,varsinkin kun nukkuu kahdet päikkärit sen lisäks.Yöunille meno myöhäisemmäksi jos et halua herätä kukonlaulun aikaan tai jätä yhdet päikkärit pois jolloin yö todennäköisesti pitenee.Harva yli 1v nukkuu kellon ympäri yöunia+kahdet päikkärit,tai ehkä nukkuu jos ne kahdet päikkärit on minipäikkärit.
Ei tosiaankaan päde kaikkiin yksi vuotiaisiin, että nukkuisivat vaan yhdet päiväunet tai kahdet mini unet! Meidän poika on aloittajan lapsen kanssa saman ikäinen ja vetää päivällä unta n. 3-4 tuntia yhteensä elikkä kahdet päikkärit. Nukkumaan mennään illalla 20.00 ja aamulla herätään vaihtelevasti 5.30-7.00. Juu ja ollaan meilläkin kokeiltu sitä, että mentäisi myöhemmin nukkumaan mutta kun rytmit on rytmit ja ne tuppaa menemään herkästi sekaisin ja aamulla herää silti omaan aikaansa...
Ei kannata heti mennä noin kärkkäästi neuvomaan kun ei tapauksesta ole mitään tietoa. Onhan kait jokainen lapsi vielä yksilö vai joko siihenkin on EU:n myötä tullut muutos?