Vaikuttaako rotanmyrkky kissaan hiiren välityksellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmis

Vieras
Siis jos syö hiiren / hiiriä, jotka taasen on syöny myrkkyä? Mietin, että mikä olis järkevin tapa hävittää nuo hiiret tuolta vintiltä... Nurkissa kun pyörii sekä oma, että naapuruston kissat, enkä haluais aiheuttaa niille vahinkoa. :) Sadin taas aiheuttaa jatkuvaa kiipeilyä ja tyhjentämistä... :/

Ja siinä myrkytyksessä on sekin ongelma kun ne hiiret ei loppu viimeks sillä katoo. Niitä tulee pian uusia kuolleiden tilalle ja pahimmassa tapauksessa ne jää sinne vintille mätäneen kun kuolevat mihin sattuu.

kyllä saavat myrkytyksen, ja se myrkytys johtaa hyvin kivuliaaseen ja pitkittyneeseen kuolemaan niin jyrsijöillä kuin kissoilla. käyttäkää hiirenkarkoittimia, loukkuja yms. mutta myrkky on jyrsijällekkin julmempi kuolema kuin murskaantuminen loukkuun. ja tosiaan se että koska kuoleminen vie aikaa, ne kuolevat ihan minne sattuu, seinien sisälle jne ja jäävät sinne mätänemään ja muumioitumaan.

Ja siinä myrkytyksessä on sekin ongelma kun ne hiiret ei loppu viimeks sillä katoo. Niitä tulee pian uusia kuolleiden tilalle ja pahimmassa tapauksessa ne jää sinne vintille mätäneen kun kuolevat mihin sattuu.

No, mutta eikös se myrkky ole just sellasta, että ne hiiret "kuivuu", eikä mätäne? :O Joo, kyllä mä tuon tiedän, että niitä tulee sinne varmaan lisääkin, mutta jos edes väks aikaa hiljenis... ;)

[QUOTE="vieras";22440380]No, mutta eikös se myrkky ole just sellasta, että ne hiiret "kuivuu", eikä mätäne? :O Joo, kyllä mä tuon tiedän, että niitä tulee sinne varmaan lisääkin, mutta jos edes väks aikaa hiljenis... ;)[/QUOTE]

Kyllä mä veikkaisin että se kuollut hiiri jossain vaiheessa haiseen rupee oli se tapettu sitten millä. Suosittelen edelleen niitä loukkuja tai jotain karkottimia.

Kyllä mä veikkaisin että se kuollut hiiri jossain vaiheessa haiseen rupee oli se tapettu sitten millä. Suosittelen edelleen niitä loukkuja tai jotain karkottimia.

Yleensä hiiret ja rotat tosiaan muumioituvat, eivätkä ala siis maatumaan tai haisemaan koskaan. Mutta ei se siitä huolimatta kovin viihdyttävää ole, kun niitä muumioita on kaikissa piiloissa ja talon rakenteissa. Jos jemmaavat itsensä kosteaan paikkaan alkavat haista.

[QUOTE="vieras";22440380]No, mutta eikös se myrkky ole just sellasta, että ne hiiret "kuivuu", eikä mätäne? [/QUOTE]

Ne kuolee sisäiseen verenvuotoon. Ja kyllä mätänee ihan normaalisti.

ette taida tuntea myrkkyjä kovin hyvin.. aika harvoin myrkkyä syönyt hiiri jää talon rakenteisiin. Myrkky perustuu siihen että se aiheuttaa sisäisen verenvuodon ja hiirelle tulee jano ja se lähtee etsimään vettä eli suuntaa ulos ja sille matkalle yleensä jää. Kissalle myrkky ei tee hyvää mutta olen sitä mieltä että kissa ei syö hiirta joka on synyt myrkkyä. meillä on 15v laitettu maatilalla myrkkyä hirille ja rotille eikä koskaan ole yksikään kissa kuollut myrkytykseen vaikka kovia hiiri kissoja ovatkin olleet. poistuminen on aina tapahtunut muusta syystä. samoin emme ole koskaan kellarista eikä muualta sisätiloista löytäneet yhtään myrkkyyn kuollutta hiirtä.

Yhteistyössä