Vaikuttaako hereilläoloaika sokerirasituksen paastoarvoon? Entäs se onko 10h vai 12h paastolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mietin sitä, että vaikuttaako se olenko herännyt 30 min vai 2h ennen sokerin mittausta? Ja vaikuttaako 10h tai 12h paasto eri tavalla? Jos näillä on vaikutusta, niin millaista?

Paaston pituus vaikuttaa, sen pitäis olla melko tarkka 12 tuntia.

Jos valvot puoli yötä niin se vaikuttaa kans. Sitä en tiedä miten heräämisaika vaikuttaa... tuskin kovin paljon, kunhan tosiaan nukut normaalit yöunet.

Mun mies kävi muutama kuukausi sitten verensokerinsa mittauttamassa työterveyden kautta ja hänelle sanottiin, että paastoaika on 10 tuntia.
Mulle muutama vuosi sanottiin, että se on 12 tuntia. Mene ja tiedä.

Mulla on mennyt niin, että kun olen syönyt huonosti edellisenä päivänä ja paasto on ollut reippaasti yli 12h niin paastoarvot ovat olleetkin korkeammat kuin 12 tunnin paaston ja tukevan iltapalan jälkeen.

10-12 tuntia pitäis paaston olla. Rasva-arvot vaatii sen 12 tuntia, mutta sokerille kelpaa kymmenenkin. Mä en muista, että hereilläoloajalla olis mitään merkitystä, verikoe voidaan ottaa minuutti heräämisen jälkeen tai pari tunnin hereilläolon jälkeen.

Yhteistyössä