Vaikuttaako äidin raskausdiabetes syntymättömän lapsen vakuutukseen jotenkin?

"Lady"
No voi se vaikuttaa. Mutta ihan sama menetkö nyt.. Koska vakuutuksenottajalla on kuitenkin ilmoitusvelvollisuus, eli joudut ilmoittamaan raskausdiabeteksesta myöhemmin.
Tämä varmasti ilmenee myös sitten siitä vakuutussopimuksesta. Ihan samalla tavalla kuin omissakin henki ym tapaturmavakuutuksissa. Joudut kertomaan vakuutuksenantajalle terveydentilan muutoksista ymm...
 
"eräs äiti"
Mitä käytännön haittaa siitä olisi, jos ottaisit vauvavakuutuksen ennen sokerirasitusta? Oletko millä viikoilla? Vaihtelee varmaan vakuutusyhtiöittäin jonkun verran, mitkä äidin sairauden sulkee pois raskausaikana otettavan vauvavakuutuksen. Lähtökohta on, että odottavan äidin sairauksilla on merkitystä, esim äidin verenpaineet voi nousta myöhemmässä vaiheessa raskautta ja estää vakuutuksen oton enää sen raskauden aikana, jolloin aikaisemmin otettu vauvavakuutus olisi ratkaissut ongelman.
 
"Vieras"
Riskiraskauksissa sitä syntymättömän vauvan vakuutusta ei yleensä myönnetä.

Esimerkiksi pelkkä äidin ylipaino estää vakuutuksen saamisen useimmissa yhtiöissä joten itse en ole koskaan edes viitsinyt hakea vaan ottamut sitten kun vauva on 2kk
 
"Lady"
Niin siis peesi "eräälle äidille"
Että kyllä se ennemmin kannattaa ajoissa ottaa, vaikka myöhemmin joutuukin todennäköisesti terveydentilan muutoksista ilmoittaa. Koska silloin sitä ei ainakaan enää voi kokonaan evätä asiakkaalta. Tai ainakaan ihan helposti ei pysty jo annettua vakuutusta perumaan, täytyisi olla aika radikaalit syyt :)
 
"eräs äiti"
Jos aloittaja ei ole terveydenhuollossa kertonut tai mittauksilla tullut ilmi vielä mitään oireista, jotka viittaisi raskausdiabetekseen, ei vakuutuksen saannissa ole ongelmaa, jos sen ottaa nyt heti. Kysyn siis edelleen, mitä haittaa sinulle ap, on ottaa vakuutus jo nyt Ei kannata jäädä odottelemaan sokerirasituksen tuloksia tai muita mahdollisia oireita. Vakuutusehtoihin ei vakuutusyhtiö voi takautuvasti vaikuttaa, eli se, että terveydenhuollosta kulkeutuisi tiedot myöhemmin ilmenevästä raskausdiabeteksesta ja vaikka ne ihan itse sinne yhtiöön ilmoittaisit, ei saa vaikuttaa, jos vakuutus on otettu ennen kuin sairaus on todettu. Eri asia on, jos pimittää jo olemassa olevia, todettuja oireita/sairauksia vakuutusta ottaessaan. Se olisi vakuutuspetos. Yleensä vakuutusyhtiöt haluaa kopion äitiysneuvolakortista.
 
Siis ei minulle ole mitään haittaa vakuutuksen ottamisesta vaikka heti, mutta olen vasta rv 16+2 että tuskin ne sitä vielä myöntää? Kaksi kertaa olen sellaisen ottanut, mutta en enää muista sääntöjä.

Sokerirasitus olisi mun mielestä kyllä tarpeen aika pian. : /
 

Yhteistyössä