Vaikka olen luottotiedoton niin en ole mikään epäluotettava rikollinen jolla ei ole mitään arvoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihminen minäkin olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihminen minäkin olen

Vieras
Oman mokan takia meni luottotiedot ja nyt makselen kalliita oppirahoja. Olin yksinhuoltaja ja tuli tilailtua eräässä vaiheessa liikaa tavaroita laskulle eikä sitten lopulta enää rahat riittäneetkään. Sen lisäksi vielä tulot romahtivat työttömyyden takia. Ei vain yksinkertaisesti rahat enää riittäneet eikä olisi rahat riittäneet maksella edes perintätoimistojen kanssa sopien. Annoin vain lopulta kaiken mennä ulosottoon ja huolehdin vain vuokran, puhelinlaskun, ruoan yms. sekä lapselle tarvittavat jutut.

Nyt olen ollut parisen vuotta vakituisessa työssä ja palkasta menee ulosottoon tietty osa. Ulosotossa ei onneksi ole niin mahdoton summa ettenkö sitä joskus saisi maksettua pois. Muutama vuosi pitää velkoja maksella ja sitten saan velat pois. Kalliit oppirahat tosiaan maksan.

En ole kuitenkaan epäluotettava rikollinen johon ei voi luottaa missään asiassa. Olen ihan tavallinen suomalainen nainen joka käy töissä, on naimisissa ja yhden lapsen äiti. En todellakaan aio jättää velkojani maksamatta vaan haluan maksaa kaiken pois, että saan puhtaat luottotiedot. Muhun voi luottaa työntekijänä. Hoidan lapseni. Elän onnellisessa parisuhteessa.

Ärsyttää kun jotkut tekevät luottotiedottomista typeriä oletuksia ja kuvittelevat näiden kaikkien olevan samanlaisia. Jos mä tulisin teitä vastaan esim. työni merkeissä, niin te ette tietäisi mistään sitä, että olen luottotiedoton. Jotkut kun tuntuvat kuvittelevan, että sen näkee päällepäin. No ei näe. Haloo.

Yhteistyössä